Otrolig dokumentär som ALLA bör se!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Onanimate
Posts: 56
Joined: 2004-03-08 8:59:27
Location: Stockholm > Sollentuna

Otrolig dokumentär som ALLA bör se!

Post by Onanimate »

Fick igår se en dokumentär om 9/11 som jag fick gåshud utav.

Filmen heter "Loose Change" och är en film som får Michael Moores "Fahrenheit 9/11" att framstå som ett skämt.

Filmen ger säkerligen 200 olika bevis på att WTC-krasherna samt Pentagon-krashen var en avsiktlig attack, av USA själva, och INTE den officiella historia om Usama och talibanerna som fläkts ut världen över.

Jag har alltid varit skeptisk själv mot alla olika teorier gällande detta, men i dokumentären läggs svart på vitt, MASSOR av fakta som verkligen bevisar att hela världen har blivit lurad!

Filmen tar upp frågor som bland annat:

Efter krashen i Pentagon återfanns vrakdelar från ett amerikanskt militärt flygplan, och INTE en 747 Jumbojet, som regeringen säger.
Explosioner av sprängämnet kordit förekom även på plats, EFTER att planet krashat, och man kunde känna lukten av ämnet, samt se det vita sken som uppstår vid smällen. Vanligt bränsle avger enbart som ljusast gult sken.
Närliggande byggnader med övervakningskameror, blev FORT stormade av FBI och CIA, och median blev omhändertagen.



Bandet där Usama erkänner att Al-Quaida ligger bakom attacken är förfalskat.
På bandet ser man Usama anteckna saker på papper med HÖGER hand, trots att han enligt FBI´s uppgifter definitivt är vänsterhänt.
Han har en guldring på höger långfinger, vilket dessutom strider mot hans (vridna) tro.
Man ser aldrig hans ansikte i klar vinkel och kvalitet, och jämfört med 4 exempelbilder, kan man klart och tydligt se att det är NÅGOT som inte stämmer.


Gissa vem som var säkerhetsansvarig på WTC ända fram tills dagen innan krasherna? Marvin Bush, dvs George Bush´s bror.
Han drog dessutom NER på säkerheten i byggnaden, bland annat bombhundar, dagarna innan attacken.
På fotaget där byggnaderna kollapsar, kan man tydligt se explosioner, vilket sätter byggnaden ur balans, som orsakar raset. En kedjereaktion sker då flera bomber exploderar längs med huset för att byggnaderna ska rasa.
Hur kommer det sig att man tror detta, USAs regering säger ju att metallbalkarna smälte vilket orsakade raset?
Stålbalkarna utsattes för temperaturer på 2000 fahrenheit.
Stålet som användes för balkarna kräver i själva verket 3000 F under flera timmars tid för att försvagas såpass att ett ras skulle kunna möjliggöras..

Behöver förhoppningsvis inte säga mer, utan har väckt intresset hos er redan.

Filmen är LAGLIG för utdelning och rekommenderas av regissörerna att spridas till alla ni känner till, och inte känner till.

Filmen kan tankas på:

http://www.mininova.org/tor/220762

Direktlänk: http://www.mininova.org/get/220762

(Torrentnerladdning. Andra länkar för er som inte använder Torrent, har jag inte hittat ännu. Finns utan tvekan på DC++ och Kazaa för dom som vet hur man använder det)


Se denna film, och säg sedan att du fortfarande tror att 9/11 var en attack planerad av okunniga ökenbor i Afghanistan.
Det kommer inte gå.


Mycket nöje!... och gåshud!

//Daniel
Tomorrow is a little late..
CAN YOU AFFORD TO WAIT?!
Indolent we consume some more.
We need to cut Tellus some slack - then dangerous species won´t come back..
We will all pay for sure!
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Stirra dig blint på den här dokumentären, gör det.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Villd u ha en bra dokumentär ska du fixa "truths and lies of 9/11" där snubben som föreläser blivit utsatt för flera (misslyckade :P) mordförsök av CIA :D
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Man blir helt mörkrädd av den här tråden.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Har sett omkring 12 st olika dokumentärer och föreläsningar samt läst otaliga sidor om 9/11. Bevisen är överhängande. Även om USA(CIA, NSA, REGERINGEN, NÅT FÖRETAG?...fan vet) kanske inte planerade grejerna så visste de att det skulle hända samt gjorde ingenting för att förhindra det. Det verkar dock mest som att det var en planerad handling, just för att ge USA vad de behövde för att kunna gå in i Irak och säkra oljan för kommande generationer. Bush fick också igenom Patriot act. Hitler gjorde samma sak på sin tid för att övertyga folket om att det fanns ett hot.


Men men ...
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
Shinobi
Posts: 183
Joined: 2005-12-28 20:53:29

Post by Shinobi »

Krig enar ett land.
Olyckor enar också ett land.
-Ip 4 (2,4 Ghz)
-Geforce titanium 4200 (128 DDR)
-Pc3200 DDR (786 Mb)
-P4 mainboard.
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Plus att krig riktar fokus från inrikes problem till utrikes.
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

En välgjord dokumentär skulle kunna övertyga er om att jorden är platt.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Dissident wrote:En välgjord dokumentär skulle kunna övertyga er om att jorden är platt.
Now there's something.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Dissident wrote:En välgjord dokumentär skulle kunna övertyga er om att jorden är platt.
Jorden är väll kubformad? :S
#mac.se @ EFnet
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Xmel wrote:
Dissident wrote:En välgjord dokumentär skulle kunna övertyga er om att jorden är platt.
Jorden är väll kubformad? :S
Nej, tiden är kubformad.
User avatar
aiwass
Posts: 1845
Joined: 2002-03-07 23:43:40
Location: Annorstädes

Post by aiwass »

...och med sköldpaddor hela vägen ner.
Gold for the mistress, silver for the maid
Copper for the craftsman, cunning at his trade
Good said the baron, sitting in his hall
But iron, cold iron, is master of them all
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Dissident wrote:En välgjord dokumentär skulle kunna övertyga er om att jorden är platt.
Nej, då det finns bevis för motsatsen. I fallet 9/11 finns det inget bevis för att allting INTE var icensatt. 2000 liv är ett billigt pris för säkrad olja...
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

XitArS wrote:Nej, då det finns bevis för motsatsen. I fallet 9/11 finns det inget bevis för att allting INTE var icensatt. 2000 liv är ett billigt pris för säkrad olja...
Hahahha, din naivitet är skrämmande.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

Jag har tagit del av dessa dokument och "dokumentärer"... Man måste nog vara rejält naiv och trångsynt om man tror på den smörjan...
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

XitArS wrote:Nej, då det finns bevis för motsatsen. I fallet 9/11 finns det inget bevis för att allting INTE var icensatt. 2000 liv är ett billigt pris för säkrad olja...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentat ... n_av_bevis
Life's a joke, yuk it up.
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

XitArS wrote:2000 liv är ett billigt pris för säkrad olja...

På vilket sätt blev oljan säkrad på grund av dessa dåd?
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Stealth, jag är nyfiken varför du är så oerhört övertygad i denna fråga.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Mr_Tobbe wrote:På vilket sätt blev oljan säkrad på grund av dessa dåd?
Man fick en bra anledning till att starta krig mot terrorismen.
#mac.se @ EFnet
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

XitArS wrote:
Dissident wrote:En välgjord dokumentär skulle kunna övertyga er om att jorden är platt.
Nej, då det finns bevis för motsatsen. I fallet 9/11 finns det inget bevis för att allting INTE var icensatt. 2000 liv är ett billigt pris för säkrad olja...
Det finns mängder med bevis för att det skulle inte skulle vara iscensatt.
Dokumentären Loose Change är bara ett ihopkok av "bevis" som folk på nätet har hittat. Att göra en dokumentär efter sådant material, skulle kunna efterliknas med vad Dissident sa om citat i citattråden:
Dissident wrote:Om du hittade citatet på internet är det med 99% sannolikhet falskt.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Jag tror inte på allt som sägs i dokumentärer etc. Jag tror heller inte på allt som sägs av regeringen.

Att inte inse att det förekommer fult spel i politiken är det som är naivt, att bara godta vad politiker säger utan att ifrågasätta.


Jag kollar på olika saker och bygger mig en egen mening (en som jag tycker är vettig).

Tex så tvivlar jag inte en sekund på att Bin Laden ligger bakom dådet. Jag tvivlar heller inte ett ögonblick på att USA visste om vad som skulle hända. Jag tvivlar inte ett ögonblick på att USA gick in i Afghanistan och Irak pga Bin Laden, det användes bara som en ursäkt för att införskaffa sig politiskt makt i mellanöstern och till viss del säkerställa oljan.
Hur säkerställs oljan? Genom att göra landet beroende av utländska investerare (i form av tex byggfirmor som råkas ägas av många politiker i USA) kan man genom påtryckningar säkerställa oljan.


Allt beror helt enkelt på hur mycket man själv anser vara vettig. Finns alltid fanatiker åt bägge hållen och ingen av dem är egentligen naiv, de väljer helt enkelt att lägga sina argument för det som de själva anser vara viktigt. Att vara naiv är att tycka att de som har egna åsikter är ute och simmar.

"Saknaden av bevis är inte bevis för saknad"

Bara för att det inte finns bevis för att USA är inblandad i dåden betyder det inte att så är fallet. Samtidigt betyder det inte att USA var inblandad bara för att bevisen som motsäger detta inte finns.

Vi kan käbbla hur mlänge som helst om vem som har rätt eller fel, men faktum kvarstår; vi har inte all information, så alla förlorar här...
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Re: Otrolig dokumentär som ALLA bör se!

Post by staretsen »

Onanimate wrote:Efter krashen i Pentagon återfanns vrakdelar från ett amerikanskt militärt flygplan, och INTE en 747 Jumbojet, som regeringen säger.
Det är lite avslöjande att du alternativt filmarna har läst på så lite att ni inte vet att en 747 aldrig har nämnts, däremot 757:or och 767:or. Och varför skulle militären ha använt sina egna flygplan när det bevisligen kapades civila flygplan?
Närliggande byggnader med övervakningskameror, blev FORT stormade av FBI och CIA, och median blev omhändertagen.
Det där är knappast bindande bevis. Är du dessutom så naiv att du tror att historiens kanske största bluff skulle involvera så många FBI- och CIA-agenter att man kan storma byggnader, förfalska filmer etc., utan att det läcker ut? Särskilt när det gäller något så kontroversiellt som att ta livet av 4.000 amerikanska medborgare?
Bandet där Usama erkänner att Al-Quaida ligger bakom attacken är förfalskat.
På bandet ser man Usama anteckna saker på papper med HÖGER hand, trots att han enligt FBI´s uppgifter definitivt är vänsterhänt.
Han har en guldring på höger långfinger, vilket dessutom strider mot hans (vridna) tro.
Man ser aldrig hans ansikte i klar vinkel och kvalitet, och jämfört med 4 exempelbilder [...]
Om det nu var FBI som förfalskade filmen, varför skulle de då inte ha gått efter deras egen information? Varför skulle man sätta en guldring på honom om han vanligtvis inte har det?
[...] kan man klart och tydligt se att det är NÅGOT som inte stämmer.
Tack, jag är övertygad...
Gissa vem som var säkerhetsansvarig på WTC ända fram tills dagen innan krasherna? Marvin Bush, dvs George Bush´s bror.
Han drog dessutom NER på säkerheten i byggnaden, bland annat bombhundar, dagarna innan attacken.
Det där betyder ingenting. Menar du dessutom att man skulle blanda in civila i det här? Din fantasi vet verkligen inga gränser, och det är ju bra i alla fall.

Det tekniska kan jag dock inte kommentera eftersom jag inte vet någonting om det, men jag misstänker att det ser likadant ut där. Du är bara lättmanipulerad och tror på sådana här saker för att det är häftigt att vara underground och veta vad den lurade, styrda allmänheten inte vet.

Edit: De oerhörda ekonomiska konsekvenser som attacken dessutom innebar, inte minst för USA, gör ju inte de här teorierna mindre bisarra heller.
Life's a joke, yuk it up.
Onanimate
Posts: 56
Joined: 2004-03-08 8:59:27
Location: Stockholm > Sollentuna

Post by Onanimate »

Angående beteckningen på planet "747" så var det en felskrivning.

Citat:
Närliggande byggnader med övervakningskameror, blev FORT stormade av FBI och CIA, och median blev omhändertagen.

Det där är knappast bindande bevis. Är du dessutom så naiv att du tror att historiens kanske största bluff skulle involvera så många FBI- och CIA-agenter att man kan storma byggnader, förfalska filmer etc., utan att det läcker ut? Särskilt när det gäller något så kontroversiellt som att ta livet av 4.000 amerikanska medborgare?
Vad är det som säger för 5 öre att CIA/FBI skulle behöva/FÅ höra en anledning av en så högt uppsatt som t.ex. Bush själv, varför banden ska konfiskeras pronto? Tanken har inte slagit dig att detta kan gå så mycket högre än bara G Bush? Officiellt är det Bush som styr landet i helhet. Och andra sidan, hur mycket vet vi om det? Jag vågar hävda att landet i hemlighet styrs av andra, tillsammans med honom, helt okända personer.
Lite väl nördvarning att blanda in det kanske, men ungefär som The Patriots i Metal Gear 3. Folk som sitter i mörkret och styr över precis allting.


Okej jag kontrar:

Skillnad vore det om dokumentären bestod av fakta som inte andra personer redan har upptäckt, eller som bekräftats av många andra källor.
Denna dokumentär har ej kunnats säljas i handel och fått tillstånd att säljas (hittills).
Du får en gissning vad det är som stoppar filmen från det.

Okej jag berättar... en direkt order från Vita Huset.


Kollar du på bonusmaterialet för filmen kan du i introt se en varningsruta med meddelande som regissörerna mottagit av amerikanska regeringen:

"Under section 802 of the Patriot Act, any person or persons found in possession of this information can be held under "domestic terrorism" and detained without trial at Guantanamo Bay".

Personerna bakom filmen uppmanar sedan starkt till att man skall sprida materialet så mycket man kan "before it is too late". Detta är information som troligtvis regeringen aldrig trodde skulle komma till fram, och dom gör allt för att stoppa det.

En annan dokumentär handlar om en man som utsatts för flertal mordförsök av CIA/FBI med anledningen "I know too much".

Nån undrade varför amerikanska regeringen skulle göra något sådant som detta.

1) Ägaren till WTC-tornen, Larry Silverstein, som SEX veckor innan attacken försäkrade byggnaderna mot JUST terroristattentat, med en summa av 3.5 miljarder dollar, krävde att få ut 7.0 miljarder dollar av attentaten. Inte bara det, han krävde denna summa för båda planen eftersom dom var separata attacker.

2) I botten av WTC-byggnaderna förvarades det 1 miljard dollar i guld runt 1993.
På senare tid har det visat sig att det fanns runt 160 miljarder dollar i guld egentligen.
Guldet i sig gick förlorat, trodde alla, eftersom tornen rasade ovanpå.
I november 2001 när bråte flyttats från platsen, hittade man tunnlar under WTC med lastbilar fyllda med guldtackorna. När detta upptäcktes var FBI och Secret Service på plats inom ett par minuter och begränsade tillträdet till tunnlarna helt.
En arbetare på stället sa till en reporter "Om jag skulle försökt att gå ner i tunnlarna, hade dom skjutit mig på plats".

För att summera: Guldet från WTC 4, hittades i lastbilar, tillsammans med en obemannad eskort av bilar vid WTC 5. Låter det inte som att dom försökte fly undan från södra tornet, som rasade först, p.g.a. att dom redan visste att det tornet skulle attackeras först?
Det tar TID att flytta den mängden guld från ett torn till ett annat. Detta måste ha gjorts i förväg.
Enbart 200 miljoner dollar återfanns i bråtet.

3) Efter 11e september fick George Bush, och fortsätter ha, möjlighet att säga och göra precis vad han vill. Allt under förevändning av "9/11"; Skapandet av The Patriot Act, Department of Homeland Security, intrånget i Afghanistan och Irak. Inse den mängd olja dom beslagtar.

Folk måste se 9/11 för vad det egentligen var; ett tillfälle att tjäna tusentals miljarder dollar. Världen har blivit våldtagen utan att ens veta om det.
Tomorrow is a little late..
CAN YOU AFFORD TO WAIT?!
Indolent we consume some more.
We need to cut Tellus some slack - then dangerous species won´t come back..
We will all pay for sure!
fredo
Posts: 258
Joined: 2005-10-03 16:07:54
Location: Nässjö

Post by fredo »

Säger som jag sa förra gången dethär var på tapeten:
Jag ser det som helt otänkbart att USA skulle sätta hela sitt förtroende på spel genom att ha ihjäl så många av sina egna medborgare. Det vore en oerhörd risk att ta. En sån här stor grej skulle aldrig gå att hålla hemlig i evighet, och när det kom ut, ja då kan ni ju själva tänka er vilket liv det skulle bli.
Amerikanarna må vara dumma, men inte dumma.
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

Jag vågar hävda att landet i hemlighet styrs av andra, tillsammans med honom, helt okända personer.
Lite väl nördvarning att blanda in det kanske, men ungefär som The Patriots i Metal Gear 3. Folk som sitter i mörkret och styr över precis allting.
Illuminati?
我思う、ゆえに我あり
Post Reply