Otrolig dokumentär som ALLA bör se!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
-=aj@x=-
Posts: 179
Joined: 2004-08-02 0:05:29

Post by -=aj@x=- »

Kan någon skicka den via msn eller liknande då min torrent klient (utorrent) säger "files missing" sen slutar den ladda :(
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

-=aj@x=- wrote:Kan någon skicka den via msn eller liknande då min torrent klient (utorrent) säger "files missing" sen slutar den ladda :(
http://video.google.com/videoplay?docid ... ose+change
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Onanimate wrote:Skillnad vore det om dokumentären bestod av fakta som inte andra personer redan har upptäckt, eller som bekräftats av många andra källor.
Denna dokumentär har ej kunnats säljas i handel och fått tillstånd att säljas (hittills).
Du får en gissning vad det är som stoppar filmen från det.
Av logiska skäl. De spelar ingen roll om de är skyldiga eller inte, då de vet hur mycket det skulle skada landet och regeringen. Finns inget land i världen som skulle acceptera det, inte ens en liten skitstat som San Marino.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Andrej wrote:Stealth, jag är nyfiken varför du är så oerhört övertygad i denna fråga.
Blissful ignorance.

Varför tror du att folk knarkar? Inte är det för att de uppskattar verkligheten särskilt mycket.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Gupta wrote:Av logiska skäl. De spelar ingen roll om de är skyldiga eller inte, då de vet hur mycket det skulle skada landet och regeringen. Finns inget land i världen som skulle acceptera det, inte ens en liten skitstat som San Marino.
Sann frihet :)
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
perhaven
Posts: 360
Joined: 2005-01-30 23:06:06
Location: Småland

Post by perhaven »

inte för att det här har med ämnet att göra..
Dissident wrote:Nej, tiden är kubformad.
vad fanken är detta för paraniod sida?
Atlhon64 x2 5200+, Abit KN9 ultra nforce570, Crucial 2048mb, XFX Geforce 8800GTS 320mb, NorthQ 500w, 320GB spinpoint //
8125p 3dMark06
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

perhaven wrote:inte för att det här har med ämnet att göra..



vad fanken är detta för paraniod sida?
Det är en "teori för allting" som i princip går ut på att allting i universum har sin motsatthet och att hela universum därför är lika med 0, eller inte existerar... Nedanstående är ett av de matematiska "bevisen"...

-1 x -1 = +1 is Evil math,
as +1 and -1 are antipodes
equating a zero existence.
3 Dimensions is erroneous
math without a 4th corner
perspective dimension.
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Jag är övertygad att US-regeringen har varit inblandade i attentaten på ett eller annat sätt. De har alldeles för mycket att vinna på detta för att man ska kunna blunda för dessa så kallade bevis (syftar på dokumentären).
DDS for life!
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

fisk wrote:Blissful ignorance.

Varför tror du att folk knarkar? Inte är det för att de uppskattar verkligheten särskilt mycket.
Really? ;)
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Onanimate wrote:Folk måste se 9/11 för vad det egentligen var; ett tillfälle att tjäna tusentals miljarder dollar. Världen har blivit våldtagen utan att ens veta om det.
http://en.wikipedia.org/wiki/September_ ... _aftermath
Life's a joke, yuk it up.
Onanimate
Posts: 56
Joined: 2004-03-08 8:59:27
Location: Stockholm > Sollentuna

Post by Onanimate »

thimp wrote:
Jag vågar hävda att landet i hemlighet styrs av andra, tillsammans med honom, helt okända personer.
Lite väl nördvarning att blanda in det kanske, men ungefär som The Patriots i Metal Gear 3. Folk som sitter i mörkret och styr över precis allting.
Illuminati?
Nae, Illuminati var motståndare till kyrkan ju. Vetenskapsmän som med våld och andra maktmetoder slog ner kyrkan och manipulerade omvärlden på andra sätt. Infiltrerade i stora företag, regeringar och annat.
Själv är jag övertygad om att Illuminati existerar fortfarande, sen hur märkvärdig existens dom har är en annan fråga.
Tomorrow is a little late..
CAN YOU AFFORD TO WAIT?!
Indolent we consume some more.
We need to cut Tellus some slack - then dangerous species won´t come back..
We will all pay for sure!
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Andrej wrote:Stealth, jag är nyfiken varför du är så oerhört övertygad i denna fråga.
I vilken fråga?

Du kanske menar varför jag tycker det är skrämmande med hur naiva vissa är här? Jag ser det på vilket sätt de skriver. De är så otroligt övertygade att de blir trångsynta mot andra perspektiv. "Såhär är det, punkt"-attityden.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

stealth wrote:
Andrej wrote:Stealth, jag är nyfiken varför du är så oerhört övertygad i denna fråga.
I vilken fråga?

Du kanske menar varför jag tycker det är skrämmande med hur naiva vissa är här? Jag ser det på vilket sätt de skriver. De är så otroligt övertygade att de blir trångsynta mot andra perspektiv. "Såhär är det, punkt"-attityden.
Det är just den attityden jag tycker mig uppleva hos dig i denna tråd.
stealth wrote:
XitArS wrote:I fallet 9/11 finns det inget bevis för att allting INTE var icensatt. 2000 liv är ett billigt pris för säkrad olja...
Hahahha, din naivitet är skrämmande.
Med detta påstående så verkar du tala för att inget är iscensatt och sanningen är som den som ges och bekräftas av de flesta mainstream medier.

Du verkar antyda att eventuella variationer eller skillnaden i den så kallade sanningen är saker som inte kan tas med i din egna personliga räkning.


Ang. Illuminati så är det väl mer ett begrepp än en specifik grupp i dagens läge, det är väl ett samlingsnamn på den handfull judiska familjer som sägs styra världen bakom kulisserna.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Kanske speglar det lite med mina uttalanden, det kan jag hålla med om. Jag ber om ursäkt för det.

Men det är inte det jag försöker måla upp.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

stealth wrote:Kanske speglar det lite med mina uttalanden, det kan jag hålla med om. Jag ber om ursäkt för det.

Men det är inte det jag försöker måla upp.
Ingen skada skedd.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Andrej wrote:Ingen skada skedd.
Nej,
Jag kommer att tänka på det där IcePic-citatet - som jag inte har kvar.

Någonting om att stå på någon järnvägsstation mitt i natten och protestera.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Smirnoff
Posts: 363
Joined: 2002-12-30 22:26:50
Location: Gävle

Post by Smirnoff »

Har sätt något liknande på Internet, då det sägs att attacken mot pentagen var med missilera.
det intressanta är citatet "Jag hörde ljudet, det lät nästan som en tomahawk robot träffade"

Nu är frågan, hur många _civilister_ har hört en tomahawk robot avfyras?


Dessutom när fotogen tar eld så brinner alumina väldigt lätt.
THX 2.1
Posts: 34
Joined: 2006-04-02 11:52:27

Post by THX 2.1 »

.
Last edited by THX 2.1 on 2014-11-17 22:02:15, edited 1 time in total.
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Post by Mind »

CSM101 wrote:Villd u ha en bra dokumentär ska du fixa "truths and lies of 9/11" där snubben som föreläser blivit utsatt för flera (misslyckade :P) mordförsök av CIA :D
CIA misslyckas att ta död på en helt vanlig snubbe flera gånger ? det har jag svårt att tro, dom borde vara nog utbildade att kunna ta kol på en snubbe utan att misslyckas.
Det är löjligt lätt att ta död på en människa om man bara vill.


Ponera att offret är ute och promenerar, mördaren joggar förbi och sticker offret med en syl (joggar vidare) som är doppad i nån typ av gift, även om sticket inte är så farligt så tar giftet död på han.
Kontakten med offret varar i max 2 sekunder.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Smirnoff wrote:Nu är frågan, hur många _civilister_ har hört en tomahawk robot avfyras?
Varför skulle en tomahawk robot avfyras vid Pentagon? Det ter sig klantigt att avfyra den strax brevid det tilltänka målet.

Så, frågan är väl snarare, hur många som arbetar i, runt och nära pentagon har hört en tomahawk robot träffa sitt mål.

Edit: Blev lite drygare och lite bättre.
Last edited by Andrej on 2006-04-16 8:08:05, edited 1 time in total.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

JBRAA wrote:Att säga dumma saker till andra är dumt.
Jag håller med i stora drag, men jag skulle vilja påstå att det är dumt att säga dumma saker, rent i allmänt, vart man än vänder sig med påståendet eller frågan.
JBRAA wrote:Så min poäng med detta inlägg är egentligen bara att en regering och president KAN ha oehört mycket att vinna på att LJUGA för miljarder av människor.
På samma sätt som jag personligen kan ha oerhört mycket att vinna på att ljuga för min närmaste omgifning.
JBRAA wrote:Det där citated om Britney Spears där hon säger något liknande "I trust the president and in everything he does". Det citatet är en slags kärnpunkt i en gammal tradition eller kultur i USA som mer eller mindre säger:
- man ska lita på regeringen, och på sin president
- kritik till regeringen eller presidenten är tabu (man ses som till gränsen på fientlig mot nationen då! Det låter ju inte direkt som en hälsosam medborgare/regering relation. "Om du säger vi gör något fel, så säger vi du är o-amerikansk, och kanske är even kriminell" typ av relation. Och denna relationen gäller även alla stora medier i USA, dvs helt efterblivet, eller dvs jättebra om man vill kunna styra sitt land med handen på strupen på sitt folk.
Du verkar bortse från att hela det amerikanska statliga systemet bygger på vad som kallas för "checks and balances" och varför det gör just det.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Remember, remember, the fifth of november.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

fisk wrote:Blissful ignorance.

Varför tror du att folk knarkar? Inte är det för att de uppskattar verkligheten särskilt mycket.
Vad har det med saken att göra? :)
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Mind wrote:CIA misslyckas att ta död på en helt vanlig snubbe flera gånger ? det har jag svårt att tro, dom borde vara nog utbildade att kunna ta kol på en snubbe utan att misslyckas.
Det är löjligt lätt att ta död på en människa om man bara vill.


Ponera att offret är ute och promenerar, mördaren joggar förbi och sticker offret med en syl (joggar vidare) som är doppad i nån typ av gift, även om sticket inte är så farligt så tar giftet död på han.
Kontakten med offret varar i max 2 sekunder.
Jag vet att det är löjligt lätt att ta död på en människa. MEN nu rör det sig om en människa som har konatkt med pressen och dylikt och som fått allmänhetens ögon på sig. Skulle han dö och det skulle visa sig att han blivit förgiftat... Ja, du kan ju föreställa dig det...

Sen att han själv jobbat för CIA gör det inte precis lättare, för är de så bra på att döda så är de lika bra på att skydda sig själva.
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
THX 2.1
Posts: 34
Joined: 2006-04-02 11:52:27

Post by THX 2.1 »

Andrej wrote:Du verkar bortse från att hela det amerikanska statliga systemet bygger på vad som kallas för "checks and balances" och varför det gör just det.
Ok, men massiva bolag då? Hur påverkar de USA? Med tanke på att det är tillåtet att ta emot hur mycket pengar som helst (eller?) från bolag i USA, som president-kandidat, så med andra ord vill bolagen vara med och säga till om hur saker skall gå till framöver så deras bolag går bra. Tex tobagsindustrin.

Alltså att man ta emot hur mycket pengar som helst, för man säger till bolagen att man ska göra som de vill, och det låter inte särskilt sunt och hälsosamt för ett demokratiskt styre.

För att komma till filmen igen, så även att det finns system som "checks and balances", (kollade upp på google vad det var...), så är min personliga uppfattning, att om en person har tillräckligt mycket massiva pengar i ryggen, och är bästa kompis eller släkt, med vissa nyckel personer i media eller på statliga platser, så bör saker som inte skall gå att göra, helst plödsligt bli möjligt.

Och då om det skulle vara så här, så skulle systemen kännas uråldriga och våldtagna. Och att de som gjort "dåden" det skrattar och är glada, och känner sig skitsmarta.

Så makt/stat-systemen kanske skulle behöva en massiv revision/uppgradering?
Post Reply