webgränssnitt för dokument ->pdf

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

webgränssnitt för dokument ->pdf

Post by Jonas Axman »

Jag håller på och tar reda på vad för lämpligt system det finns för att konvertera dokument till pdf-dokument via ett webgränssnitt. Det är för att på min praktik ge konsulter ett lätt sätt att skapa pdfer via den interna sidan istället för att installera konverterare på varenda klient. Har hittat en del olika alternativ men det känns som att andras erfarenhet av vad som finns är nödvändigt så tips är mer än välkomna!

Miljön är främst windowsbaserad och det behöver inte vara ett gratisalternativ. Tips mottages tacksamt :)
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
larsan
Posts: 507
Joined: 2004-11-03 18:04:48
Location: Göteborg
Contact:

Post by larsan »

Adobe har nån servervariant av distiller som kan kolla av mappstrukturer och konvertera till pdf:er när fil anländer.
Kolla här

Lär inte vara gratis. ;)

Att få ett webbgränssnitt som sparar filer på ett ställe och hämtar på ett annat är en enkel match.
Mvh David

Wks: HP NC8430

"D" is for Lysdexia!
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Vet inte hur bra det är men PHP har ju stöd för pdf om man väljer den extensionen.

http://se2.php.net/pdf

Lär ju finnas färdiga php-script som utnyttjar dessa funktionerna..
hej.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

larsan wrote:Adobe har nån servervariant av distiller som kan kolla av mappstrukturer och konvertera till pdf:er när fil anländer.
Kolla här

Lär inte vara gratis. ;)

Att få ett webbgränssnitt som sparar filer på ett ställe och hämtar på ett annat är en enkel match.
Den kändes nog som lite overkill ;)

Det räcker troligtvis med något tämligen enkelt webgränssnitt där folk laddar upp sna dokument och får tillbaks dem som pdf

Tror inte någon form av egenutveckling är aktuell linc, men det är definitivt en utgångspunkt för mig att leta på efter något färdigt som du säger :)
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
larsan
Posts: 507
Joined: 2004-11-03 18:04:48
Location: Göteborg
Contact:

Post by larsan »

Mvh David

Wks: HP NC8430

"D" is for Lysdexia!
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

» the empire never ended
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Vet inte riktigt om det är aktuellt med dem, bra tips dock men tyvärr inte riktigt rätt för deras miljö här.

Märkvärdigt att något så enkelt är så svårt att hitta? ;)

Bästa jag hittat är nog http://www.pdfonline.com/convert_pdf.asp för att sedan installera lokalt men jag vet inte om det känns som rätt lösning eftersom det är en mindre funktion av vad man får i det paketet.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
Post Reply