Prissättningsråd

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
User avatar
kaktus
Posts: 368
Joined: 2002-08-07 22:23:38
Location: Gbg
Contact:

Prissättningsråd

Post by kaktus »

Tjaa! Tänkte om någon kunde hjälpa mig med ett prissättningsråd för en website.
Siten är åt en brittisk webb-tv-kanal. Sidan skall struktureras upp med XHTML och CSS och grafik skall göras, ganska stilren eftersom att det är tv-rutan (flash) som skall vara i fokus. Formulär (admin) med php för att posta nya tv avsnitt med beskrivning, datum o keywords osv.. då kommer de på första sidan, sedan förflyttas de bakåt (de 5 nyaste är med på förstasidan) och läggs i Arkivet efter en vecka. Arkivet skall även göras lätt navigerat och innehålla en sök funktion ”Video search” med keywords. Kontakt och en liten meny (css) skall också göras..

Detta var ganska snabbt förklarat, vore as nice om någon kunde lägga en liten gissning i alla fall =)

Tack på förhand! =)
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Kan du tänka dig hur lång tid det kommer ta att göra den?
User avatar
kaktus
Posts: 368
Joined: 2002-08-07 22:23:38
Location: Gbg
Contact:

Post by kaktus »

jadu det är ju det som är det svåra, hade vi vetat det hade det varit lite lättare.. men låt säga att det tar några dagar (arbetsdagar) för mig och min kompanjon..

antingen rullar det ju på problemfritt och går fort eller så stöter vi på problem och det drar ut på tiden.. men det skall ju inte påverka priset särskilt mycket om vi stöter på ngt problem.. de vill ha ett fast pris på "produkten".
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Skitsvårt att sätta ett pris på projekt man inte ser storleken riktigt på.

Vet inte riktigt vad det kan vara värt. Lättast är väl kanske att kolla upp vad en webbyrå skulle ta för jobbet. Sedan kan ni ju inte ta fullt betalt med tanke på att ni inte är ett företag (eller?).
User avatar
Tjotte
Posts: 77
Joined: 2006-02-06 22:11:33
Location: Lund
Contact:

Bakvänt

Post by Tjotte »

Du går bakvägen. Diskutera först med bolaget om sajtens utseende och priset för detta. Så gör man med alla företag. Sen kan du börja skissa. (Om dom inte gett dig fria händer och sagt att priset är inga bekymmer). Det är inte säkert att dom i detta fall går med på din prisbegäran och du har gjort jobbet alldeles i onödan.
Den gör utopin till pragmatik!
Adam4444
Posts: 79
Joined: 2006-06-15 11:37:59

Post by Adam4444 »

Jag säger som alla andra bestäm _alltid_ ett pris först innan du börjar på projektet. Sen kan ju priset ändras under tiden ifall din kund vill lägga till/ändra funktionaliteter.

Tro mig det är inte kul att göra ett projekt och sen säger kunden att den inte vill ha det pga av det höga priset.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
Adam4444
Posts: 79
Joined: 2006-06-15 11:37:59

Post by Adam4444 »

Det där var lite väl låga priser tycker jag. Jag har nyligen sålt en webbshop med en enkel design och med "standard" funktionalitet. Den sålde jag för 6K.
Post Reply