piratskepp?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

MooDHooDs wrote:teasy då?
Antagligen någon förkortning på programmet och skolan, samt tredje ring.
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

stealth wrote: Och att tesy3 är hans klass.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

Eruku wrote:
stealth wrote: Och att tesy3 är hans klass.
Som jag sa, vad jag också trodde, men det kan ju vara fel för det.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

lither wrote:Jag vet ett bra arkebuseringsvägg i Auschwitz. Ska vi samla ihop en hög och dra dit?
Du har min röst.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
redhat
Hedersbit
Posts: 2272
Joined: 2002-02-18 17:47:11
Location: Luleå, Sunderbyn
Contact:

Post by redhat »

Moonsky wrote:'rm' är ett Unix kommandon som finns på Unix-liknande system som BSD, Linux, Mac OS X, etc. Kort för 'remove'.

Det används från kommando prompten. -rf är en parameter. 'r' parametern är 'recursive' vilket betyder att den tar bort allt under den katalogen (subdirs, etc). 'f' parametern är 'force' vilket betyder att den även tar bort read-only filer och sånt.

/tmp är kort för TEMP eller TEMPORARY. Det är en temporär katalog där temporära filer sparas.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rm_%28Unix%29
Helt rätt, och tesy3 är någon skum förkortning av Teknikprogrammet - IT och systemdesign. Ska se om jag hittar någon bild av kärran.

Anledningen till att tesy3 låg i tmp-katalogen var att vi bara var där temporärt, och så skulle vi bort med alla medel så vi drog till med en force. ;)
"You were right about the stars.
Each one is a setting sun." -Wilco, Jesus, etc.
User avatar
iddiJEWTEN
Posts: 752
Joined: 2005-08-08 13:51:50
Location: Östersund

Post by iddiJEWTEN »

Andrej wrote:
lither wrote:Jag vet ett bra arkebuseringsvägg i Auschwitz. Ska vi samla ihop en hög och dra dit?
Du har min röst.
Då ingår du alltså? du har nog troligen tagit studenten du också någon gång ;) Men tycker det är lite överdrivet detta med att ta studenten, Jag gick dit drog åt mig mina betyg och drog hem och sov, svårare än så behöver det inte (iofs så var man ju inte direkt nykter från kvällen innan, men ändå)
Bomber3
Posts: 77
Joined: 2006-04-29 22:21:55

Post by Bomber3 »

Hehe, studenten... jag fick mitt betyg skickat hem, råkade förstöra vänsterknä dagen innan

Vad fan finns det att fira? att skiten är slut eller att man blir arbetslös?

Nåja, ni går nog till socialen på måndag.

Lycka till i riktiga livet, slut på fjortis fasoner.
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Det var ett jävla gnäll på studenter här, hade ni det jättetråkigt på er egen?
Själv hade jag jättekul och är väldigt glad att jag firade. Tycker inte det är någon plåga att det tutas och skriks lite ett par dagar om året, det är väldigt lugnt vanligtvis.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Beror på var man bor ^^

Jag kanske också ska få nån skada när det är min tur?
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

St0ni3 wrote:
Andrej wrote:
lither wrote:Jag vet ett bra arkebuseringsvägg i Auschwitz. Ska vi samla ihop en hög och dra dit?
Du har min röst.
Då ingår du alltså? du har nog troligen tagit studenten du också någon gång ;) Men tycker det är lite överdrivet detta med att ta studenten, Jag gick dit drog åt mig mina betyg och drog hem och sov, svårare än så behöver det inte (iofs så var man ju inte direkt nykter från kvällen innan, men ändå)
Jag tog studenten i år. Jag hade inte mössa, jag kan ha vrålat nått när jag var full men jag instigerade inget själv. Sen är det ingen som påstår att högen som lither & co skulle sammla ihop nödvändigtvis inkluderar mig, jag kan vara deras egna lilla Jackie Arklöv.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Jag blir jätteglad av att se glada människor vara glada, så jag gillar studenter. Jag har varit på två i år, de från mina två gamla skolor. Mycket kära återseenden och sådär, men jag känner inte att jag gick miste om något som inte själv tagit en klassisk student.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Gnuet wrote:Studenter borde skjutas. Dom har inte gjort något fantastiskt som behöver firas. Mannen som håller upp dörren åt en gammal tant skall firas isåfall.
Varför har du en avatar där du tar din hund på pungen?
::)
We dance to all the wrong songs
Post Reply