hjälp med scythe ninja önskas

Avdelningen för dig som skall överklocka eller kyla din dator.
Post Reply
claesbjo
Posts: 3
Joined: 2006-05-21 16:34:14

hjälp med scythe ninja önskas

Post by claesbjo »

Hj'lp med scythe ninja önskas..
Hej jag har köpt en ninja, som jag monterat på.
Kylpasta är applicerat-ett mycket tunt och jämnt lager.

men..vafan, det verkar inte kyla något?!? Fläkten är på och flåsar fint.
Jag är besviken! tempen i idle ligger på 50 celcius, och när jag pressar lite med prime95 går den upp i 70 grader..

Vad kan jag ha gjort fel? Monteringen går ju knappast att göra på mer än ett sätt?
Den enorma flänsen känns inte varmare än resten av datorn direkt, vilket indikerar att det är dålig kontakt,..men hur kan det vara det? den spänns ju på hyfsat hårt, och snett kan det ju knappast bli eller?

mobo:asus p5wd2-premium
prolle: intel D 940
case: antec p180
kylpasta:arctic silver


Ifall någon orkar hjälpa mig med tips och råd i denna fråga vore jag evigt tacksam( kasserade än intel stock cooler för att den kylde dåligt, men just nu har jag ännu sämre kylning,buhuu!)

med ytterst vänliga hälsningar
Claes
Essin
Posts: 19
Joined: 2006-05-30 18:13:38

Post by Essin »

Skriv frågan på Sweclockers.com så kanske du får svar också ;) lite mer folk där.

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig.
AMD 64 3000+, 1024mb RAM, Atrix 520W, X1800GTO
Hawklord
Posts: 179
Joined: 2005-04-03 23:44:32
Location: Uppland

Post by Hawklord »

God dag.

För det första går du inte ut med en silversked i munnen, då ditt system är ett riktigt varmt sådant. Det du kan göra är att googla runt lite för att se att du applicerade kylpastan rätt. Vilket jag har en känsla av att du gjorde, men bästa att vara på den säkra sidan. Det andra är att du inte nämner något om någon kylning av själva lådan. Har du några chassifläktar?

Sist men inte minst en lite teori som utvecklades mellan mig och en polare, som i nu läget är obekräftade. Men våran teori bygger på att ”heatpipesen” är på fel led. Då kylaren skulle vara byggd för att stå lodrätt. Dock tycker jag själv att teorin är osannolik, men ganska kreativ. Så du kan väl pröva att lägg dator ner om inget funkar.
Post Reply