den läskigaste filmen ni sätt

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

_JesteR_ wrote:Känsliga varnas

Men Behind The Moon har en ruskig scen där en 10-årig flicka får stå ute i typ -30 grader med händerna utsträckta. Sedan tar soldaterna in henne och sänker ner hennes händer i kokande vatten. Sedan så går en doktor/proffessor fram till henne och sliter av henne både kött och hud. USCH!

Känsliga varnas
Den har jag inte sett, den låter jävligt äcklig/läskig, ska nog se den.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

Andrej wrote:
gummiboll wrote:A nightmare on Elm Street.
jag brukar inte finna filmer läskiga efteråt, men denna var rikktigt creepy. jag pallade knappt gå ner för trappan på planet hollywood där handsken hängde...
Det är ju dom jävla filmerna som har intalat en efteråt att det inte är okej att sommna. Det är otroligt påfrestande när man som liten låg skräckslagen och inte vågade somna, annars så brukade man intala sig att om man somnade så var det lungt och om monstren anföll så skulle man dö snabbt i sömnen, för att lugna sig själv.

För övrigt så tycker jag att det är ytterst obehagligt att simma i vatten där jag inte kan se bottnen, detta har Hajen präntat in i mig.
just därför är det den läskigaste jag vet. känslan försvinner inte i och med eftertexterna. det behövs för det där lilla extra, men är bara lagom kul när man är ensam hemma och ser den på natten
cezar
Posts: 183
Joined: 2006-05-08 9:10:17

Post by cezar »

_JesteR_ wrote:Om man ska prata om jobbiga skräckfilmer så hör väl Guiena Pig, Cannibal Holoucast, Men Behind The Moon mfl- dit.

Känsliga varnas

Men Behind The Moon har en ruskig scen där en 10-årig flicka får stå ute i typ -30 grader med händerna utsträckta. Sedan tar soldaterna in henne och sänker ner hennes händer i kokande vatten. Sedan så går en doktor/proffessor fram till henne och sliter av henne både kött och hud. USCH!

Känsliga varnas
Menar du Men behind the sun?

Värkar finnas flera av dem.

http://www.imdb.com/title/tt0093170/
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

gummiboll wrote:just därför är det den läskigaste jag vet. känslan försvinner inte i och med eftertexterna. det behövs för det där lilla extra, men är bara lagom kul när man är ensam hemma och ser den på natten
Som sagt, manusförfattaren var nog en riktig sadist som traumatiserat flera ungdommar än vad jag kan räkna till.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

Andrej wrote:Som sagt, manusförfattaren var nog en riktig sadist som traumatiserat flera ungdommar än vad jag kan räkna till.
en galet bra egenskap om man ska syssla med skräckfilm. man kanske skulle lägga an en sådan sida och hämnas honom.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

gummiboll wrote:en galet bra egenskap om man ska syssla med skräckfilm. man kanske skulle lägga an en sådan sida och hämnas honom.
Hämnas? Han har troligen traumatiserat fler ungdomar än fågelinfluensan, han skall ha medalj, den jäveln!
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
Post Reply