Sommarnivån i blodet

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
Hawklord
Posts: 179
Joined: 2005-04-03 23:44:32
Location: Uppland

Sommarnivån i blodet

Post by Hawklord »

Som vi alla vet är den goda och glada sommaren här för att snart försvinna alltför fort. Men innan dess har vi många ljusanätter och trevliga människor kvar att möta. Men när vi sitter där under midsommarstången och jämrar oss över dessa myggbett som både svider och kliar och är det inte myggbetten som svider, kanske det är att den finaste tösen inte dansar med dig. Det är då våran vän och livets vatten kommer in i bilden och blodet. Efter några stänkare och färgglada drinkar är sommaren på topp och för engångskulle tycker vi att Gyllene Tider låtarna är riktigt svängiga och bra. Du skriker ut ”Det Hjärta Som Brinner”. Efter ytligare en eller två halv ljumna öl är du upp på dansgolvet och dansar som Elvis själv. Varefter hela kvällen bara rusar iväg.

Då kommer vi till den stora frågan. När når man den perfekta ”Festnivån”, när har man druckit precis lagom. Vart ligger den perfekta nivån för dig, Hur vet du att du är där? Vad har du för plan när du packar ”festivalväskan” eller går ut på midsommarkvällen? Vad har du själv varit med om?

Trevlig sommar
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Rätt roligt ämne att ta upp faktiskt, har själv tänkt på det en del.

Finns en grej med mig när jag dricker alkohol och det spelar ingen roll om det är 12 starköl eller ett glas vin; Jag börjar prata otroligt mycket mer. Mitt självförtroende går upp ett snäpp vilket antagligen är skälet till att jag börjar prata. Inte så att jag inte pratar innan, men jag blir så himla ivrig!

Dock finns det kvällar då detta händer men jag dricker mig 'för full'. Detta brukar vara kvällar då jag går till krogar då detta är standard att man gör det. Ett klassiskt exempel är Henriksberg här i Göteborg (klubben heter Showdown). Där brukar jag ta en 6'a JD och en stor stark och efter 2 st sådana häller jag t.om i min 6'a i ölen direkt. På dessa klubbar har jag helt enkelt slutat gå. Det är högljutt och då blir den sociala biten efterbliven. Jag har väl kul på det planet, men det ballar alltid ur.

Sen finns det de kvällarna då man går och äter en bit mat, dricker lite öl/vin eller helt enkelt beger sig till Uppåt framåt och tar sig ett par glas vin och tjötar med en enstaka polare eller flera. Dessa gillar jag mer och mer.

Men sist men inte minst så älskar jag att dra till Electro/House-klubbar och dansa. Där brukar jag förfesta ganska friskt, tar mig en eller åtta öl och sedan drar jag ut och dansar hejvilt! Underbar känsla, och jag vaknar nästan aldrig bakis då jag inte köper speciellt mycket när jag kommer dit!

Privatfester i min umgängeskrets är ingen idé, alla blir så banalt packade. Det är inte kul i längden.

Förra festivalsommaren, 2005 så packade jag typ lite kläder, tog med mig sprit och sket i tält. Det funkade utmärkt då, men detta året när jag skall till Roskilde har jag valt att sköta det lite snyggare, bl.a genom ta med mig luftmadrass, tält och det mesta för att försäkra mig om en någorlunda behaglig resa. Får se hur det blir väl där!

Så, min festnivå när jag har som roligast beror helt på den sociala biten. Saknas den blir jag dyngrak, finns den blir jag glad och festlig!
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Den perfekta festnivån är när man precis har börjat se dubbelt, kan man hålla det är kvällen underbar.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

Andrej wrote:Den perfekta festnivån är när man precis har börjat se dubbelt, kan man hålla det är kvällen underbar.
Där satt den nog fan, och när man har lärt sig att hålla den hela kvällen varje gång typ. Kan man kalla sig proffesionell! :)
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

När jag inte har problem med att hålla balansen men ändå har lite lagom i kroppen och har roligt. Det här med att "våga dansa" har aldrig varit en grej för mig. Inte för att jag är uppe och pumpar loss helt nykter och känner mig som kungen ändå, utan för att det i princip bara beror på musiken. Om det är musik jag älskar så dansar jag och dansar faktiskt ganska okej (har jag fått höra, sjukt nog), men är det dålig musik/random tranceremixer av MTV-hits så kan jag knappt dansa utan att känna mig sjukt awkward.

Hm. Jag vet inte vad jag ville få fram.
Klaar
Posts: 196
Joined: 2005-12-07 20:11:32

Post by Klaar »

Du morsar inte då? ;D

Det är sjukt awkward, går runt som en stel pinne och säger hej ;(
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Rejs wrote:
Andrej wrote:Den perfekta festnivån är när man precis har börjat se dubbelt, kan man hålla det är kvällen underbar.
Där satt den nog fan, och när man har lärt sig att hålla den hela kvällen varje gång typ. Kan man kalla sig proffesionell! :)
Japp, det är det som gäller.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

nä man börjar nå botten på whisky flaskan är party stämningen som högst :)
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
Hawklord
Posts: 179
Joined: 2005-04-03 23:44:32
Location: Uppland

Post by Hawklord »

Det har blivit tid för mig att bjuda på mina egna erfarenheter. Så här lång har jag gått i nästan samma spår varje kväll, som jag varit ute. Det börjar med att jag kommer till festligheten och börjar umgås. Jag är redan vid helt nyktert tillstånd en riktig lirare som lätt slänger ur mig skämt och vitsiga kommenterar. Efter en liten stund börjar stämbanden att bli torra och man vill inte vara den enda som inte har en öl i handen. Så man fortsätter i samma still fast nu med en öl i handen.

Det är du dags för att jag avslöjar adressen till en mycket fin hemsida som bjuder på kunskap. http://www.dtek.chalmers.se/~d99kris/drink/ Efter jag varit ute kollar jag upp vilken promille jag hade. Givetvis är det ett ungefärligt värde men det ger mig en ide om hur mycket jag hade i blodet.

0.00-1.00 ‰ ”Lift of”
Vägen från 0 till 100 brukar enbart göras på kalla och goda öl. Jag blir ännu mera pratglad och i slutet av denna portion brukar jag åka upp på dansgolvet. Eller så sitter jag och snackar skit och drar vitsar. En väldigt trevlig period, och den är för det andra väldigt lång. Det är som när rymdfärjorna står på start plattorna.

1.00-1.50‰ ”The happening”
Det är under detta stadium som balansen börjar gå ut ur kroppen. Allt börjar bli riktigt roligt. Till och med när någon ännu mera onykter säger ”två bagare och en smet” finner jag detta mycket underhållande. Jag blir väldigt ivrig snabb och klipsk. Vilket leder till att stark spriten kommer in i bilden, som dessutom dricks ren. Därför är detta stadium ganska kort.

1.5-2.?? ‰ ”Dude, give me your keys”
Ett stadium fyllt av ren fylla och välmående. Men det är också nu jag blir något fumlig och flummig. Även om jag mår riktigt bra börjar kommunikationsvägarna till omvärlden bli hala. Det är lätt att stanna upp på vissa ord. Men inget som tar bort det roliga i situationen. Det har hänt att jag börjat slå kullebyttor och leka ål på golvet under detta stadium.

2.??-0.00‰ ”Welcome home”
Jag brukar oftast vara kvar till sist på ”fest området” runt tre till fyra på morgonen börjar jag dra mig tillbaka och känner mig väldig nykter och trött. Jag brukar sitta kvar med någon när fest tagit slut och snacka om kvällen och framtiden. Dagen efter har aldrig varit ett problem. Det spelar ingen roll hur mycket jag drack eller inte drack ingen bakfylla eller något.

Har aldrig råkat ut för några otrevligheter under fyllan. Inter häller känner jag att jag gjort bort mig. Ser redan fram emot nästa tillfälle. Den perfekta nivån för mig är när läpparna börjar domna bort. Det är ett fysiskt kännetecken som funkar mycket bättre än känslomässiga mått. Jag är vid detta tillfäller mycket trevlig och uppfattar alla som mycket trevliga. Det är inte häller svår att ha djupa konversationen vid detta tillfälle.
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

lord_vasagos wrote:nä man börjar nå botten på whisky flaskan är party stämningen som högst :)
Whiskey ska avnjutas sakta och i måttliga mängder.
Super man på whiskey så är det något som är grymt fel! :-/
:) (om man nu inte sitter med någon blended skitwhiskey förståss!) :P
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Anzy wrote:Whiskey ska avnjutas sakta och i måttliga mängder.
Super man på whiskey så är det något som är grymt fel! :-/
:) (om man nu inte sitter med någon blended skitwhiskey förståss!) :P
Och grymt fel och man får betala ett pris för det också. Sisst jag hade en dunder fylla var det på whiskey, drog en hel 75a själv plus 7 starkbärs. Jag decka i en buske vid ett ålderdomshem. Way to go!

:P

Men in vet, vissa kvällar så känner man bara för misär, det var en sådan kväll.
We dance to all the wrong songs
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Efter 10-12 öl är jag lagom. Rätt go i nyllet och balansen är okej och man mår fint :)
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Efter en halv BIB i solen så är man perfekt :)
iDon't care about your problems.
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

Anzy wrote:
lord_vasagos wrote:nä man börjar nå botten på whisky flaskan är party stämningen som högst :)
Whiskey ska avnjutas sakta och i måttliga mängder.
Super man på whiskey så är det något som är grymt fel! :-/
:) (om man nu inte sitter med någon blended skitwhiskey förståss!) :P
inte tar man fram dyra whiskyn om man ska supa sig full
då får det bli nån lord calvert eller ...host import whisky :D
fin whisky ska avnjutas
ful whisky ska drickas i mängder
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
Post Reply