Sortera i utforskaren? + följdfråga

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
Titan@Forum
Posts: 284
Joined: 2002-04-05 0:51:39

Sortera i utforskaren? + följdfråga

Post by Titan@Forum »

Jag tror inte det gå men man kan ju alltid fråga
Kan man sortera, direkt eller med hjälp av något "plugin", i utforskaren så att det blir i bokstavsordning oavsätt om det är en fil eller mapp. Inte så att alla mappar hamnar överst och sedan filerna.
Tex om man har några kataloger som heter tex 1, 3, 5 och några filer som heter 2, 4, 6 så ska det synas som 123456 och inte som i vanliga fall 135246 om ni hänger med? LÖST -> gruppera

---Följdfråga---
Kan man ändra hur en katalog ska se ut så att samtidigt alla underkataloger till just den katalogen också ändras?
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

"Ska se ut"?
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Nej, det går inte vad jag vet. Du kan bara ändra för en mapp eller för alla mappar.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
Titan@Forum
Posts: 284
Joined: 2002-04-05 0:51:39

Post by Titan@Forum »

Branstrom wrote:Nej, det går inte vad jag vet. Du kan bara ändra för en mapp eller för alla mappar.
Synd. Kom att tänka på en sak, det går inte scripta på något sätt? Vart sparas dom inställningara eller dom kommer man inte åt?
kr1sse wrote:"Ska se ut"?
Lite otydligt... men tex om det ska vara detaljerad lista, bredd på fälten där det står namn, storlek, datum mm
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Jaha, då tror jag nog att det bara går att ändra för en eller alla.

Ibland för jag för mig att explorer vill visa en mapp och alla undermappar på något speciellt vis, men det är bara störande för mig, då jag inte kan kontrollera det.
Post Reply