En liten fråga!

Avdelningen för dig som skall överklocka eller kyla din dator.
Post Reply
Palle06
Posts: 119
Joined: 2006-03-05 16:59:59
Location: Göteborg, såklart

En liten fråga!

Post by Palle06 »

Nu är det så att jag stör mig väldigt mycket på ljud som kommer från datorn. Själv tycker jag att den låter mycket medan alla andra säger att den är tyst. Hur skall jag göra för att inte tycka att den är så högjludd? Hehe.. tacksam för svar!
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

Byta fläktar tänkte jag på för det första, sen kan man ljuddämpa den med olika material, sänka hastighet på fläktar/fläkten kan du ju också göra. Det vill säga om du menar att det susar osv, om det piper eller liknande vet jag ej vad du kan göra eftersom du inte skrev hur det lät :P
The town where i was born...
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Re: En liten fråga!

Post by Fluffy »

Palle06 wrote:Nu är det så att jag stör mig väldigt mycket på ljud som kommer från datorn. Själv tycker jag att den låter mycket medan alla andra säger att den är tyst.
Jag har själv ungefär samma problem där alla andra verkar döva. För mig är en dator som hörs en dator som låter för mycket jag stör mig på.
Palle06 wrote:Hur skall jag göra för att inte tycka att den är så högjludd? Hehe.. tacksam för svar!
Kan väl säga: Övertala dig själv att den inte låter mycket?

Annars så kan du som alltid: vibrationsdämpa ALLT i burken och ljudisolera fanskapet så den låter mindre, och då inte längre är ett fanskap.
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Ställ den i ett annat rum och dra kablarna genom ett hål i väggen ;D
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

Flyttad till "Överklockning / Kylning"
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
slackarn
Posts: 68
Joined: 2004-10-02 19:31:33
Location: slackarn@gmail.com

Post by slackarn »

Antigen så gillar man läget eller så kan du göra såhär.
Ställ den på något gummiliknande föremål som liggunderlag som man skarvar av en bit på.Lägger in trollexmaterial där det får plats.
Borrar upp så dina 80 mm kan bytas ut till 120 mm som låter mindre.
Framför allt rengör fläktarna då och då om du vill ha dem lite lägre, fläktstyra dina chassi fläktar kanske.
Drar ned på klocken och smackar dit stor überfläns på sin CPU som nu inte kommer ens surra eller kvittra lite ifrån vattenkylningen, vatten låter extermt mycket mindre.
Annars gör man som man vill och målar allt i en stor tjock trögflytande färg som också låter väldigt högt så slipper du vart fall ljudet ifrån fläktarna.Om det nu kommer en ljudlig färg någon gång ;)
slackarn = x & ·2 taaa daaaa
User avatar
Stuggi
Posts: 1157
Joined: 2005-02-24 20:04:04
Location: Jakobstad, Finland

Post by Stuggi »

slackarn wrote:Antigen så gillar man läget eller så kan du göra såhär.
Ställ den på något gummiliknande föremål som liggunderlag som man skarvar av en bit på.Lägger in trollexmaterial där det får plats.
Borrar upp så dina 80 mm kan bytas ut till 120 mm som låter mindre.
Framför allt rengör fläktarna då och då om du vill ha dem lite lägre, fläktstyra dina chassi fläktar kanske.
Drar ned på klocken och smackar dit stor überfläns på sin CPU som nu inte kommer ens surra eller kvittra lite ifrån vattenkylningen, vatten låter extermt mycket mindre.
Annars gör man som man vill och målar allt i en stor tjock trögflytande färg som också låter väldigt högt så slipper du vart fall ljudet ifrån fläktarna.Om det nu kommer en ljudlig färg någon gång ;)
Är jag den enda som har lite svårt att förstå det här?
Main: A64 3800+ Venice med AC Freezer 64 Pro | 1 Gb RAM | X850XT/2HDTV med Zalman VF700-Cu | 4x 250 Gb WD Caviar SataII
Laptop: Hp Nx6125 | Amd Turion ML-32 1,8 Ghz | 512 Mb RAM |Radeon X300 | 60 Gb
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Post by walliski »

Stuggi wrote:
slackarn wrote:Antigen så gillar man läget eller så kan du göra såhär.
Ställ den på något gummiliknande föremål som liggunderlag som man skarvar av en bit på.Lägger in trollexmaterial där det får plats.
Borrar upp så dina 80 mm kan bytas ut till 120 mm som låter mindre.
Framför allt rengör fläktarna då och då om du vill ha dem lite lägre, fläktstyra dina chassi fläktar kanske.
Drar ned på klocken och smackar dit stor überfläns på sin CPU som nu inte kommer ens surra eller kvittra lite ifrån vattenkylningen, vatten låter extermt mycket mindre.
Annars gör man som man vill och målar allt i en stor tjock trögflytande färg som också låter väldigt högt så slipper du vart fall ljudet ifrån fläktarna.Om det nu kommer en ljudlig färg någon gång ;)
Är jag den enda som har lite svårt att förstå det här?

nej... :P
Här var det tomt...
Post Reply