Konvertera EPS till JPG?

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Konvertera EPS till JPG?

Post by Big_Bird »

Hej, sitter med en fet hög EPS-bilder som måste konverteras till JPG-bilder.
Photoshop tar tre minuter på sig att öppna varje bild, så jag måste hitta ett bra och smidigt batch-program som i demoversion låter mig konvertera åtminstonde fem åt gången.
Har testat Advanced Batch Converter, men av någon anledning fick det för sig att det inte kunde se mina EPS-bilder trots att jag bad det leta efter bilder med filändelsen .eps.
Provade också ReaConverter som prompt konverterade alla bilderna till små svarta fyrkanter. Eftersom bilderna inte är totalt uppfuckade om man tar sig tiden att öppna dem i PhotoShop så misstänker jag att det är ReaConverter som är skit och inte bilderna.

Snälla hjälp mig, jag orkar inte spendera en hel arbetsdag till på den här skiten.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Never mind, hittade ett på egen hand.

http://www.irfanview.com

Gratis, bra och effektivt.
Tråden kan nu låsas om ingen har ett annat bra program att tillägga för de som gör sökningar.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Daniel64
Posts: 13
Joined: 2006-03-03 20:06:24

Post by Daniel64 »

tack för den :D
A8N32-SLI Deluxe, AMD x2 4800+, 2gb of ram, Asus GeForce 6800XT 256MB, 250gb, XP 64
Post Reply