Jagad av gäng...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
iddiJEWTEN
Posts: 752
Joined: 2005-08-08 13:51:50
Location: Östersund

Post by iddiJEWTEN »

Gå och hämta "backup" och banka skiten ur dom jävlarna och se om dom e så kaxig sen.
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

St0ni3 wrote:Gå och hämta "backup" och banka skiten ur dom jävlarna och se om dom e så kaxig sen.
man kanske måste tänka på konsekvenserna lite sen också?
det första man kan göra är o försöka låta bli dom om man kan men o dra tillbaka o slå ner dom gör det väl inte bättre i framtiden kanske?

vissa invanrare (för det mästa invandrare) har sina religioner som kan va sjuka ibland,o är man flykting o har växt up med krig o srängattentt dagligen så kanske man blir lite våldsam med?

jag vet inte om det skulle gå o anmäla någon om dom håller på sådär heller men med lite tur kanske man tilomed kan tjäna sig lite pengar på det ;)
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

Klart man kan tjäna pengar på att bli nerslagen.. flertalet kompisar har fått många tusentals kronor på att bli nerslagna men ändå...
Make love not war, jag är egentligen emot allt våld, men ibland blir man fundersam, mitt förslag åt Sverige lyder att ha hårdare regler för invandrare, språktest efter 1 år, samt motarbeta segregering starkt...
Samt ta bort alla jävla parabolantenner, förbjud dom, så att invandrare kan lära sig lite svenska någon gång. har träffat folk i invandrartäta områden som efter många år inte kan ett! enda ord svenska. sjukt, ja. konstigt? nej. Satelit-kanalernas fel.
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
User avatar
zerax
Posts: 1160
Joined: 2002-03-07 23:03:25
Location: Göteborg
Contact:

Post by zerax »

Sist det hände mig något var jag på väg till jobbet. (Jobbar som tågvärd
och har då uniform på mig)

Hade varit på en eftermiddags-fika hos en kompis. Skulle börja vid 19:00
tiden och mörkt då. Eftersom det är första gången så ber jag kompisen
följa med så att jag hittar. På vägen till bussen kommer det fram en en
kille som vänder sig mot mig (har ju uniform och har min kassa på mig
men inte synligt) och väser fram att jag ska ro fram med kassan.

Min kompis är dessutom kollega och knäcker extra som vakt också.
Vi tittar mer eller mindre på killen och frågar om han skämtar. Men
han blir mer aggresiv. Han säger att han ska ha kassan. Återigen frågar
jag och min kompis om det är ett skämt och om det är dolda kameran.
förklarar för han att vi är 2 och han 1. Men tyvärr verkar inte alla hjärnceller
fungera i detta läget för han. Han blir våldsam och ska förska
slå till min kompis. Då tröttnat vi på detta. Så vi griper (Yup, envarsgripande
är underbart ibland) han. Tillkallar polis och berättar vad som hänt.

Mitt tips är ni flera och nyktra så grip fanskapet på plats. (Biljettkontrollen använder detta ganska flitigt).

Kortafattat vad envarsgripande handlar om: http://www.enkelsak.com/for/Envarsgripande_for.html
Antingen eller. Något av dom
Foto!
User avatar
cafer
Posts: 138
Joined: 2006-01-26 20:11:47
Location: Göteborg

Post by cafer »

Mindre rädsla, mer kommunikation. Och i god tid,
innan "the shit hits the fan". Meditera! ;)
Pessimisten: Nu kan det bara inte BLI värre!
Optimisten: Joo då!

Kakmonstret: Athlon 64 3200+ * Asus A8N-VM CSM * 2x1024 MB Twinmos * Maxtor DM10 250 GB SATA II * Sonata II * Syncmaster 913N
User avatar
smorgar
Posts: 2091
Joined: 2002-06-10 22:21:38
Location: Göteborg
Contact:

Post by smorgar »

Bär fickkniv. Nästan ingen av (ursäkta språket) småturkarna är så häftiga då. Hände mig i förrgår, som tur var var jag med en kompis som alltid bär kniv av säkerhetsskäl då han rör sig mycket i områden där man inte bör vistas.
Sonny: What the hell is this?
Clemenza: It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes.
E8200 @ 3,8GHz 1,42V | Gigabyte EP35 DS4 | OCZ Reaper 4-4-4-15 @ 2,2V | XFX Radeon 4890 Black 1GB
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

smorgar wrote:Bär fickkniv. Nästan ingen av (ursäkta språket) småturkarna är så häftiga då. Hände mig i förrgår, som tur var var jag med en kompis som alltid bär kniv av säkerhetsskäl då han rör sig mycket i områden där man inte bör vistas.
Visst funkar det, tills någon har större kniv, batong eller pistol.

Det ända som jag tror kan lösa problemet är riktiga kvarterspoliser, sånna som går runt bland folket och pratar med dem och lär känna människorna som bor där.
我思う、ゆえに我あり
User avatar
Invoker
Posts: 767
Joined: 2004-09-06 19:13:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Invoker »

thimp wrote:Visst funkar det, tills någon har större kniv, batong eller pistol.
Det är då man plockar fram mammutjägarkniven. ;)
Det ända som jag tror kan lösa problemet är riktiga kvarterspoliser, sånna som går runt bland folket och pratar med dem och lär känna människorna som bor där.
Instämmer. Det skulle nog hjälpa till att hålla gatorna fria från pack och idioter som enbart är ute för att skapa problem.
AMD Athlon XP 3000+ | 2xSeagate Barracuda | HIS Excalibur X800 Pro 256 Mb ICE-Q II | ND-2500A | Corsair 2x512
”Jag använder sunt förnuft när jag slår på "köra som en idiot"-läge.” - borz
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Re: Jagad av gäng...

Post by enix »

Ashtray: Blev rånad av turkar 2004, tog min mobil, mitt sl kort och lite pengar. Som tur var så bustade polisen dom ett par månader senare och de blev ägda i rättegången. Jag kan förstå att din fientlighet mot araber/blattar/skitsamma-they-are-same-shit har ökat. Det är absolut inte fel på de som arbetar men det är dessa jävla turktonåringar som borde dra åt helvete för det är fan nästan bara uteslutande unga turkar som rånar :[
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

Jag vara nära att bli rånad i Helsingborg för några månader sedan av ett gäng invandrare, kanske 5-6 stycken. Men de backade ur när de förstod att jag inte tänke ge dem något utan att slåss först. Det var en ganska ordentlig kick, men det kändes bra efteråt.
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Ut med dem ur Sverige. Nu är det Norge som ska ta emot dem.
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Longstock wrote:Ut med dem ur Sverige. Nu är det Norge som ska ta emot dem.
Nej, skicka tillbaka dom till sina sandiga hålor i Iran där de hör hemma tillsammans med alla andra extremister. Då kanske de förhoppningsvis inser vad dumma i huvudet de var här i Sverige ;)
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

smorgar wrote:Bär fickkniv. Nästan ingen av (ursäkta språket) småturkarna är så häftiga då. Hände mig i förrgår, som tur var var jag med en kompis som alltid bär kniv av säkerhetsskäl då han rör sig mycket i områden där man inte bör vistas.
Alla vapen man bär på sig kan tyvärr också användas mot en, om den man möter är något snabbare.
Om jag var en "småturk" och kaxade mot nån som visade upp en kniv så skulle jag kanske kunna ta den ifrån personen i fråga ganska snabbt.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Jag är nyfiken är våldtäckts argumenten kommer. Ja, det är ju svenskarna som klär sig så provocerande och dom måste ha gjort något om dom blir rånade.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

enix wrote: Nej, skicka tillbaka dom till sina sandiga hålor i Iran där de hör hemma tillsammans med alla andra extremister. Då kanske de förhoppningsvis inser vad dumma i huvudet de var här i Sverige ;)
Det funkar också :)
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Andrej wrote:Jag är nyfiken är våldtäckts argumenten kommer. Ja, det är ju svenskarna som klär sig så provocerande och dom måste ha gjort något om dom blir rånade.
När jag blev rånad så gjorde jag ingenting, det var dessutom dom som gick fram till mig och började jävlas. De tyckte jag såg rik ut enligt polisens förhör (hahahaha, jag är ju bara vanlig medelklass som de flesta). Kom förövrigt ihåg när en polis kom hem till mig och visade en pärm över misstänkta där jag skulle peka ut dom. Fan vad svårt det var för alla såg ju likadana ut...
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Jag har inget mot invandrare, men det är lika lätt att säga jävla stockholmare som det är att säga jävla blatte när man blir förbannad.

Gruppen "invandrare" är ganska omfattande. Italienarna som har pizzerian är som vilka svenskar som helst. Skulle jag ta hit tjejen från USA så skulle hon räknas som invandrare.

Gillar man inte invandrare så kan man ju flytta till ett land som inte tar emot invandrare, eller hur? ;) *fniss*
MURRAY wrote:Pöbeln har alltid varit arg på folk som har det bättre. Så har det alltid varit, i alla länder. I Sverige har svenskarna jobbat sig upp till medelklass, endast invandrarna är kvar på botten. Arga. Självklart inte arga på sig själva för att de är misslyckande, utan på andra som har det bättre. Det är lättare så.
Bra summering. Libanon är väl ett exempel på hur snett det kan gå när t.ex. de kristna hade det bättre så kommer pöbeln och tar för sig. (ja, det är grovt generaliserat.. jag vet)
Last edited by Fenix on 2006-08-19 14:38:30, edited 1 time in total.
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Andrej wrote:Jag är nyfiken är våldtäckts argumenten kommer. Ja, det är ju svenskarna som klär sig så provocerande och dom måste ha gjort något om dom blir rånade.

Hur menar du?
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Domstolar har satt ned skadestånd och straff för våldtäckter om kvinnan haft "utmanande kläder" på sig, som om det var kvinnans fel att hon blev våldtagen då hon hade kläder som visade att hon ville bli våldtagen.

Vad Andrej undrar är om domstolarna kommer börja sänka straffen för rån om den som rånats har sett rik ut, och därmed "velat bli rånad".
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

PilotPencil wrote:Var jag möjligtvis med dig den gången?
Det ar mycket mojligt. Jag har ett vagt minne av att jag var med nagon, jag minns dock inte alls vem det var.
Andrej wrote:staretsen är för övrigt svensk och kan stava och forumlera meningar, jag röstar på att han får stanna, trots näsan.
Ja, nagot annat vore klart grundlagsvidrigt. Inte for att jag forvantar mig att nagon faktiskt skulle bry sig.
pimen

Post by pimen »

Fick höra idag att en gammal klasskompis till min brorsa blev knivstucken i magen för att han ropade "jävla idioter" åt ett gäng mopedister som höll på att köra på honom på trottoaren. Invandrare...
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Longstock: Olämpligare inlägg får man leta efter. Skärpning.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

de är helt jävla fel att dom sänker straffet ba4a för någon har "utmanande kläder" på sig.
dom kan väl stämma dom som designat kläderna eller butiken kläderna är köpta i isåfall.
det är inte rätt o råna någon bara för den ser rik ut heller.

men alla invandrare är inte dumma i huvet heller,utan det är nog bara ett fåtal o sedan blr dom väl uthängda i media gansak mycket med.
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

AshTray wrote:Jag är fattig, inte fan går jag ut och jävlas med folk för det...
Inte bara var det dar en grov feltolkning av vad nem sa, du tillampade ju sjalv exakt samma resonemang du anklagar honom for pa invandrare alldeles nyss.

Det har med att bli bombarderad med applen ar ju forresten en tidlos klassiker. En liten sak att kanna sig hedrad over i allt elande.
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

staretsen wrote:
AshTray wrote:Jag är fattig, inte fan går jag ut och jävlas med folk för det...
Inte bara var det dar en grov overtolkning av vad nem sa, du tillampade ju sjalv exakt samma resonemang du anklagar honom for pa invandrare alldeles nyss.

Det har med att bli bombarderad med applen ar ju forresten en tidlos klassiker. En liten sak att kanna sig hedrad over i allt elande.

Jag skulle då inte känna mig särskilt hedrad över att få en massa äpplen kastade på mig.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
Post Reply