Jagad av gäng...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
criscros
Posts: 787
Joined: 2005-01-20 15:34:58

Post by criscros »

nem wrote:Hot på anonyma internetforum är lik förbannat hot, och direkt olämpligt enligt alla sätt att se på det.
Hur är det med att kränka människor och kalla dom diverse skällsord??
Pentium D 930 3ghz 2x512mb xms5400 seagate 7200.10 250gb ESC 19-a SLI xe msi7600gt
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Ett ont rättfärdigar inte ett annat, om det är något i en tråd du tycker ska bort, anmäl tråden och låt moderatorerna klaga.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Andrej wrote: Jag kan gott bekräfta att 90-95% av alla människor jag träffar på är IDIOTER.
Har du sån tur att 5-10% av alla människor du möter håller käften stängd hela tiden? Lyllo dig.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Big_Bird wrote:Har du sån tur att 5-10% av alla människor du möter håller käften stängd hela tiden? Lyllo dig.
Nej, vissa öppnar den och säger inte helt jävla idiotiska saker. ;)
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Andrej wrote:
Big_Bird wrote:Har du sån tur att 5-10% av alla människor du möter håller käften stängd hela tiden? Lyllo dig.
Nej, vissa öppnar den och säger inte helt jävla idiotiska saker. ;)
Ja, men så många? Det strider mot mina empiriska uppgifter.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

criscros wrote:Hur är det med att kränka människor och kalla dom diverse skällsord??
Alla har rätt till sina åsikter, hot strider däremot mot lagen. Du inser sedan säkert hur idiotiskt det är att hota folk med stryk för att deras åsikter kan summeras ihop som "Invandrare är dumma, de bara rånar och slåss!"
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Please lås inte...
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
criscros
Posts: 787
Joined: 2005-01-20 15:34:58

Post by criscros »

Niklas Berggren wrote:
criscros wrote:Hur är det med att kränka människor och kalla dom diverse skällsord??
Alla har rätt till sina åsikter, hot strider däremot mot lagen. Du inser sedan säkert hur idiotiskt det är att hota folk med stryk för att deras åsikter kan summeras ihop som "Invandrare är dumma, de bara rånar och slåss!"
Det va inte meningen att det skulle ses som hot men att ha sina åsikter och att skriva dom på ett sådant vulgärt sätt som ganska många har gjort är inte acceptabelt. Och om mitt inlägg är icke acceptabelt så ber ajg om ursäkt till phonak. Dessutom så tycker jag att man inte ska dra alla över samma kant.
Pentium D 930 3ghz 2x512mb xms5400 seagate 7200.10 250gb ESC 19-a SLI xe msi7600gt
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

criscros wrote: Det va inte meningen att det skulle ses som hot men att ha sina åsikter och att skriva dom på ett sådant vulgärt sätt som ganska många har gjort är inte acceptabelt. Och om mitt inlägg är icke acceptabelt så ber ajg om ursäkt till phonak. Dessutom så tycker jag att man inte ska dra alla över samma kant.
Jag antar att du är partisk i frågan.
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

criscros wrote:
Niklas Berggren wrote:
criscros wrote:Hur är det med att kränka människor och kalla dom diverse skällsord??
Alla har rätt till sina åsikter, hot strider däremot mot lagen. Du inser sedan säkert hur idiotiskt det är att hota folk med stryk för att deras åsikter kan summeras ihop som "Invandrare är dumma, de bara rånar och slåss!"
Det va inte meningen att det skulle ses som hot men att ha sina åsikter och att skriva dom på ett sådant vulgärt sätt som ganska många har gjort är inte acceptabelt. Och om mitt inlägg är icke acceptabelt så ber ajg om ursäkt till phonak. Dessutom så tycker jag att man inte ska dra alla över samma kant.
Jag känner att mitt samvete är vitt. Jag tackar för det, och kan tillägga att jag inte såg på det så allvarligt.
criscros
Posts: 787
Joined: 2005-01-20 15:34:58

Post by criscros »

phonak wrote:
criscros wrote:
Niklas Berggren wrote:
criscros wrote:Hur är det med att kränka människor och kalla dom diverse skällsord??
Alla har rätt till sina åsikter, hot strider däremot mot lagen. Du inser sedan säkert hur idiotiskt det är att hota folk med stryk för att deras åsikter kan summeras ihop som "Invandrare är dumma, de bara rånar och slåss!"
Det va inte meningen att det skulle ses som hot men att ha sina åsikter och att skriva dom på ett sådant vulgärt sätt som ganska många har gjort är inte acceptabelt. Och om mitt inlägg är icke acceptabelt så ber ajg om ursäkt till phonak. Dessutom så tycker jag att man inte ska dra alla över samma kant.
Jag känner att mitt samvete är vitt. Jag tackar för det, och kan tillägga att jag inte såg på det så allvarligt.
Vad bra , jag känner också att mitt samvete är vitt nu :)
Pentium D 930 3ghz 2x512mb xms5400 seagate 7200.10 250gb ESC 19-a SLI xe msi7600gt
User avatar
mitnic
Posts: 173
Joined: 2002-12-28 0:48:41
Location: Malmö

Post by mitnic »

Kanske är det så att det våld man ser idag beror mycket på en misslyckad integrationspolitik.
Antagligen. Det som har hänt i Sverige - så som jag uppfattar det, är att en massa människor med trasiga bakgrunder kommit hit och vi i Sverige har helt enkelt inte integrerat dem på ett vettigt sätt.
User avatar
Invoker
Posts: 767
Joined: 2004-09-06 19:13:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Invoker »

mitnic wrote:Antagligen. Det som har hänt i Sverige - så som jag uppfattar det, är att en massa människor med trasiga bakgrunder kommit hit och vi i Sverige har helt enkelt inte integrerat dem på ett vettigt sätt.
Dels det och dels för att vissa bryr sig helt enkelt inte för att Sverige, för dom, är ett slappar-land. Dom får allt serverat på silverfat.
AMD Athlon XP 3000+ | 2xSeagate Barracuda | HIS Excalibur X800 Pro 256 Mb ICE-Q II | ND-2500A | Corsair 2x512
”Jag använder sunt förnuft när jag slår på "köra som en idiot"-läge.” - borz
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Det många BLATTEFITTOR inte förstår är vad de utsätter oss för när de rånar/misshandlar en. Visseligen blev jag aldrig skadad efter min upplevelse, men nog fan blev man rädd och såg sig om 1 eller 2 gånger bakåt. Kollade med misstänksamhet på varenda blatte man gick förbi. Det påverkar en mer än vad dessa blattar tror. Sen att många av dessa jävla blattar inte vill jobba gör mig ännu mer förvånad, att de enbart lever på vårat jävla sosse-kommunist-system (jag vill inte skattebetala till någon jävla turkjävel) där alla ska betala åt dessa jävla idioter som rånar en. NU säger jag inte att alla utlänningar gör det, men dagens blatte-kids rånar ju, skulle inte förvåna mig om det var minst 1 turkunge i varje familj som rånar. Och sen att dessa jävla föräldrar inte gör något åt det heller, det gör mig ännu mer förbannad. SE ÖVER ERA JÄVLA UNGAR FÖRIHELVETE OCH GE DOM EN REJÄL UPPFOSTRAN.
Första generationen blattar var det inget större fel på, det är andra generationen det är fel på. Även om blattarna må vara längst ner i samhället så får de väl göra som vi svenskar fick göra, jobba och slita och jobba sig upp i samhället. Sen ska det vara SPECIAL REGLER för blattar, om blatteungen rånar, då ska han ut ur sverige och inte komma tillbaka oavsett om familjen är med eller inte.

Kan även hålla med om att våran invandrarpolitik är åt helvete, något måste göras åt den.

FINAL WORD innan jag lämnar debatten: Andra generations blattar, sluta upp med att råna/misshandla/våldta, lämna erat sjuka religionstänkande bakom er, det här är inte Pakistan eller Iran.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Invoker wrote:Dels det och dels för att vissa bryr sig helt enkelt inte för att Sverige, för dom, är ett slappar-land. Dom får allt serverat på silverfat.
Majoriteten av Svenskar bryr sig into om Sverige.
enix wrote:Första generationen blattar var det inget större fel på, det är andra generationen det är fel på. Även om blattarna må vara längst ner i samhället så får de väl göra som vi svenskar fick göra, jobba och slita och jobba sig upp i samhället.
Jag hade för mig att du blev född in i samhället och inte tvingades jobba in i det, ungefär precis som andra generationens invandrare. Då står skillnaden mellan dig och "dom" att dom, enligt dig, står längst ner i samhället.

Andra generationens invandrare är Svenskar. Att vara Svensk är en nationalitet, inte någon etniskt homogen grupp.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Angående
Försök generalisera till gruppen fattiga istället för invandrare.
Som nån sa tidigare så kan jag väl säga att:
Invandrare kan ha svårt för svenskan.
Har man svårt för svenskar är det svårare att bli bra utbildad.
Är man sämre utbildad får man ett sämre betalt jobb.
Har man ett sämre betalt jobb blir man fattig.
Och, fattiga rånar och slåss. (Lite (mycket) grovt sagt. =))
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

kr1sse wrote:AngåendeSom nån sa tidigare så kan jag väl säga att:
Invandrare kan ha svårt för svenskan.
Har man svårt för svenskar är det svårare att bli bra utbildad.
Är man sämre utbildad får man ett sämre betalt jobb.
Har man ett sämre betalt jobb blir man fattig.
Och, fattiga rånar och slåss. (Lite (mycket) grovt sagt. =))
Med tillägget att om man har "fel" hudfärg eller ett namn som klingar utlänskt så har man svårare att få jobb alls.

Lite halvt offtopic: Satt häromdagen på väg ut på Lidingö (överklassförort) och på den lätt klaustrofobiska, högljuda Lidingöbanan (spårvagn från 70-80talet om jag inte har helt fel) så satt det en kille, 16-18 år, välbyggd, tränad, uppenbart sådär lite brat-groomad, attraktiv kille. En sådan man vet kommer att lyckas i livet, han pratade med en flicka som just skulle börja gymnasiet. Först så pratade han om hur bra han var på amerikansk fotboll, sen så pratade han om hur mycket han tränade, därpå så nämnde han att han var stressad på vägen hem, han berättade en historia om hur "en äcklig bög" hade dragit i nödbromsen i tunnelbanan och han blev försenad dagen före.

Sen, så kom han till det för denna tråden relevanta, han började berätta om hur bra han var på att slåss. Han berättade hur han brukade sparka skiten ur folk när han var på fest, folk som var skyldiga honom pengar. Ja, för er som undrar, han var vit, med en gyllenbrun solarie solbränna som överklassbarn gärna har.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Svart hår?
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

kr1sse wrote:Svart hår?
Kastanjebrunt eller blont, mitt minne sviker mig.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

criscros wrote:Ja precis hur kan jag vara så dum och tro något annat!

Hoppas ni får ordentligt med stryk nästa gång
Sjysst att alla har överdrivna fördomar mot invandrare. Ännu sjysstare att herr criscros infriar varenda en. Score dude.
Guybrush: If I gave you your arm back, what would you do with it?
Murray: I'd terrorize the South Seas! I'd torture the living! I'd demolish the...er... What I meant to say was, I'd use it to pet kittens.
Guybrush: Nope. You blew it.
Murray: Drats.
User avatar
schon
Posts: 689
Joined: 2004-08-12 0:56:18
Location: Sölvesborg
Contact:

Post by schon »

enix wrote:BLATTEFITTOR
vuxet
itchy: Intel Core Duo 2,0ghz | 2048mb | 100gb | 13,3" | Mac OS X 10.4
apu: Intel Pentium 4 3,2ghz | 768mb | 760gb | FreeBSD 6.2
homer: Intel Celeron 667mhz | 256mb | 100gb | FreeBSD 6.2
krusty: VIA Nehemiah 1.0ghz | 256mb | 3,2gb | OpenBSD 4.0
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

enix: Att inte kunna rå över sitt ordval på ett forum är rent ut sagt bedrövligt. Ingen här har personligt trissat upp dig. Skärpning!
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

schon wrote:vuxet
Nej, helt idiotiskt. ;)
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Där ser ni gott folk. Popcorn och Kung-Fu är lösningen.
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Självklart begår invandrare fler brott än etniska svenskar. Detta är uppenbart redan prima facie, men stöds också av Brottsförebyggande Rådets rapporter 1996:2 och 2005:17 och andra rapporter som t.ex. Är kulturgenererad grov brottslighet myt eller verklighet? av Ann-Christine Hjelm. Det finns inga undersökningar som skiljer på etniska svenskar och de med utländskt ursprung, utan man talar alltid om utlandsfödda och i Sverige födda. Detta gör det svårt att få en uppfattning om hur allvarlig situationen är, men gör också att statistiken lätt kan förvridas av oikofober. Som exempel vill jag ge gratistidningen Metros stora artikel om våldtäkter i november 2005. På förstasidan basunerade man ut att den genomsnittlige våldtäktsmannen "är svensk". Förvirrande nog hade DN bara någon vecka tidigare kört en artikel om hur det är fyra gånger vanligare att en våldtäktsman är född utomlands. I Metro-artikeln dolde sig dock uppgiften att 42% av förövarna var utländska medborgare. Majoriteten på 58% inkluderade alltså naturaliserade medborgare med utländskt ursprung. I Hjelms rapport från 2004 var förövarna i 85% av de studerade våldtäkterna utlandsfödda eller hade utlandsfödda föräldrar.

Jag är egentligen inte särskilt intresserad av vare sig invandring eller våldtäkter, men att påstå att invandrare inte begår mer brott än etniska svenskar är kontrafaktisk galenskap.
Post Reply