Cs och Trödlöst funkar inte bra ihop?

Avdelningen för programmering, nätverk samt alternativa OS.
Post Reply
twinelly
Posts: 34
Joined: 2006-07-30 17:59:16

Cs och Trödlöst funkar inte bra ihop?

Post by twinelly »

Hej! Jag har haft problem med mitt trådlösa nätverk ett tag nu. När jag spelar Counter Strike så om en fiende kommer i närheten av mig kanske 5 meter i spelets värld :P så laggar jag fast typ i 1 sekund och när det slutar att lagga så ligger jag död på marken. Vi har en 3-4 års gammalt D-link modem, vet ej vad den heter. Och en Netgear WGT624 trådlös router. Även internet uppkopplingen kan brytas helt när jag tex. Refreshar i cs för att få upp servrar eller bara när jag är inne på msn eller vanliga internet. Det kan också brytas mitt i spelet när jag spelar cs. På den datorn som jag oftast sitter vid har trådlös uppkoppling, och så har vi en bärbar dator som de är samma problem med. Det verkar som att datorn som jag oftast sitter vi slår ut hela nätverket när jag sätter på cs. Vi har tre stycken datorer som är kopplad till routern. Den ena är med Lan kabel eller en CAT5 kabel och de andra två har trådlöst. Hoppas att ni förstår vad jag menar;) ni får fråga om det är något ni inte förstår. Mvh Emil
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Har du kollat hur mottagningen är?
WoW laggade aningen mer när jag spelade på min laptop och körde trådlöst. (har iofs. en rätt kass accesspunkt)
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
Post Reply