Är du också drabbad av en dold sjukdom?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Är du också drabbad av en dold sjukdom?

Post by fisk »

Symtom: Trötthet, slöare tankeprocess, försämrad koordinationsförmåga, försämrad blodcirkulation.

Det är en sjukdom som kan uppträda efter förlängd vakenhet, och är oerhört dold och okänd.

Faktum är att ingen vet om den, och hur jag kan skriva det här meddelandet ändå, är också okänt.

(Förlåt, jag var bara tvungen att få ut min aggression på vissa kvällsblaskor)
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Storsnusare riskerar bli feta!
Hoppsan, det var visst inte ens en kvällsblaska. ;)
User avatar
smorgar
Posts: 2091
Joined: 2002-06-10 22:21:38
Location: Göteborg
Contact:

Re: Är du också drabbad av en dold sjukdom?

Post by smorgar »

fisk wrote:Symtom: Trötthet, slöare tankeprocess, försämrad koordinationsförmåga, försämrad blodcirkulation.
Låter som cannabis ;)
Last edited by smorgar on 2006-08-24 20:30:05, edited 1 time in total.
Sonny: What the hell is this?
Clemenza: It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes.
E8200 @ 3,8GHz 1,42V | Gigabyte EP35 DS4 | OCZ Reaper 4-4-4-15 @ 2,2V | XFX Radeon 4890 Black 1GB
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Ny undersökning visar att om du går baklänges riskerar du att få prostatacancer.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

This just in:

Poison can kill you! Poison. Yes sir.
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Re: Är du också drabbad av en dold sjukdom?

Post by _JesteR_ »

smorgar wrote:
fisk wrote:Symtom: Trötthet, slöare tankeprocess, försämrad koordinationsförmåga, försämrad blodcirkulation.
Låter som cannabis :)
Det förklarar allt förrutom tröttheten 8)
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Re: Är du också drabbad av en dold sjukdom?

Post by Ghlargh »

fisk wrote:Symtom: Trötthet, slöare tankeprocess, försämrad koordinationsförmåga, försämrad blodcirkulation.
Sjukdom: Extrem trötthet eller övertrötthet.

Orsak: För lite sömn.

Botemedel: Sov minst 8 timmar per natt.....
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Re: Är du också drabbad av en dold sjukdom?

Post by Longstock »

smorgar wrote: Låter som cannabis ;)
Helt klart.
User avatar
perhaven
Posts: 360
Joined: 2005-01-30 23:06:06
Location: Småland

Post by perhaven »

jag lider av nån dold sjukdom som gör att jag stänger av klockradion på morgonen så jag försover mig ibland.
Atlhon64 x2 5200+, Abit KN9 ultra nforce570, Crucial 2048mb, XFX Geforce 8800GTS 320mb, NorthQ 500w, 320GB spinpoint //
8125p 3dMark06
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Dold? Ja.
Sjukdom? Nej.
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

hah, förstår dina agressioner.

dom verkar få skriva vadfan som helst nuförtiden :P
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Kollar du för mycket på datan får du fyrkantiga ögon.



( ::) )
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

Hade en "dold sjuksom" idag. tror nåt ti mitt öra gått sönder. Å eftersom om att ja inte ser in i örat så är den dolk enligt min menning. Det ran vatten ur örat med jämna mellanrum och Krusade å knäpopte då å då =/
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Stiiig: Låter som en öroninflammation som spräckt din trummhinna, uppsök akutmottagning (åk dit av egen maskin dock, ring inte 112) och få pennicillin för att förhindra permanenta skador på innerörat.

Hade själv exakt samma sak, stack till lite en dag och började rinna var, det var en öroninflammation och läkaren hade ingen aning om hur jag inte kunde märkt det då det tydligen ska göra ont som fan när trumhinnan går sönder egentligen.

Om du inte badat eller dushat precis innan det hände, då det kan vara vatten som runnit in i örat och nu rinner ut, ungefär samma symptom tyvärr.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

Ghlargh wrote:Stiiig: Låter som en öroninflammation som spräckt din trummhinna, uppsök akutmottagning (åk dit av egen maskin dock, ring inte 112) och få pennicillin för att förhindra permanenta skador på innerörat.

Hade själv exakt samma sak, stack till lite en dag och började rinna var, det var en öroninflammation och läkaren hade ingen aning om hur jag inte kunde märkt det då det tydligen ska göra ont som fan när trumhinnan går sönder egentligen.
TAck Ghlargh. Ringde till nånå läkar grej å bad om hjälp om vad jag skulle göra tidigare idag. "-ta ett par elvedon och håll huvudet högt bara" sa dom. Och det verkar ha funkat. Nu värker det inte längre. Bara susar och nedsatt hörsel just nu.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

perhaven wrote:jag lider av nån dold sjukdom som gör att jag stänger av klockradion på morgonen så jag försover mig ibland.
Jag med, har börjat med redundanta väckarklockor nu.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

poller wrote:
perhaven wrote:jag lider av nån dold sjukdom som gör att jag stänger av klockradion på morgonen så jag försover mig ibland.
Jag med, har börjat med redundanta väckarklockor nu.
Det är riktigt förjävligt, speciellt när man inte är medveten om det. Man vaknar, 4-5 timmar efter att klockan borde ha väckt en.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
mellansyster
Posts: 13
Joined: 2005-10-12 13:23:44
Location: Göteborg

Post by mellansyster »

Tvärtemot de flesta så har jag en kuslig förmåga att alltid vakna en liten stund innan klockan ringer på morgonen. Detta låter kanske praktiskt men jag känner mig mest stressad, är det något fel på mig? En fråga som väckts ur fenomenet är funkar det om jag inte sätter väckarklockan på ringning? (Har inte vågat testa ännu) En annan fråga är ju om jag skulle kunna lära mig kontrollera min förmåga... och bli nästa Uri Geller! Eller vad tror ni?

(Och detta är definitivt en dold sjukdom eller ett handikapp eftersom jag känner mig utstött av mina häftiga kompisar som alltid försover sig)

;)
"Det är skillnad på ljud och ljud!"
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

Andrej wrote:Det är riktigt förjävligt, speciellt när man inte är medveten om det. Man vaknar, 4-5 timmar efter att klockan borde ha väckt en.
Eller när VDn ringer vid 9 och frågar varför man inte var på plats vid 7 som man skulle. :-]
User avatar
schon
Posts: 689
Joined: 2004-08-12 0:56:18
Location: Sölvesborg
Contact:

Post by schon »

ganska intressant på löpsedeln, stod typ att hon vart sjuk i 15år utan att veta om det. Hur sjuk är man om man inte märkt det på 15 år!?
itchy: Intel Core Duo 2,0ghz | 2048mb | 100gb | 13,3" | Mac OS X 10.4
apu: Intel Pentium 4 3,2ghz | 768mb | 760gb | FreeBSD 6.2
homer: Intel Celeron 667mhz | 256mb | 100gb | FreeBSD 6.2
krusty: VIA Nehemiah 1.0ghz | 256mb | 3,2gb | OpenBSD 4.0
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

schon wrote:ganska intressant på löpsedeln, stod typ att hon vart sjuk i 15år utan att veta om det. Hur sjuk är man om man inte märkt det på 15 år!?
Det beror helt och hållet på vad symptomen är.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Big_Bird wrote:
schon wrote:ganska intressant på löpsedeln, stod typ att hon vart sjuk i 15år utan att veta om det. Hur sjuk är man om man inte märkt det på 15 år!?
Det beror helt och hållet på vad symptomen är.
Att man inte vet om att man är sjuk.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Om till exempel symptomen är lättare humörsvägningar och allmän trötthet så kan det ta ett tag att diagnostisera det som en sjukdom. Dårå.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Viscum
Posts: 348
Joined: 2002-03-09 7:09:29
Location: Göteborg
Contact:

Post by Viscum »

Med tanke på alla dolda sjukdomar som kvällsblaskorna
säger svenska befolkningen har så undrar jag om det finns nån frisk individ kvar i Sverige?
..::Jag är en människa av vanor, med ovanan att göra ovanliga saker::..
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

schon wrote:ganska intressant på löpsedeln, stod typ att hon vart sjuk i 15år utan att veta om det. Hur sjuk är man om man inte märkt det på 15 år!?
Cancer kan man väl ha utan att det märks?
Dyslexi
Post Reply