F.d WoWare

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Har aldrig spelat wow, ser inte varför det ska vara så jävla kul.
Har aldrig brytt mig om det bara för de jag känner spelar det och tjatar hela tiden att jag ska börja, men jag skiter i det för att reta dem...

och för att wow verkar tråkigt. varför spela wow när oblivion finns?
Oblivion är så bra att det inte behöver mp...
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
Cervantes
Posts: 93
Joined: 2006-08-31 18:31:49

Post by Cervantes »

Stuggi wrote:Håller med, man spelar lite nu som då då man har tid, och så at man pauser på en eller veckor emellan gamecarden så förlorar man inte alltför mycket pengar...
Det kostar ungefär 120:- i månaden. Så jag menar det är väl inte speciellt dyrt egentligen. Ett bio besök kostar 100:-, att gå ut på krogen kostar ännu mer. Så enligt mig så är det inte en så stor förlust, det beror väl på vad man känner att lägga sina pengar på. Sen om man inte känner att man har råd att betala det för en månad till, vänta tills nästa månad. Eller när man känner att man har råd, kontot försvinner inte. Jag förstår egentligen inte varför det har blivit ett sånt här tjafs om detta spel, om man inte gillar det så är det väl bara till att låta bli att spela. Det är inte svårare än så.
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

mnus wrote:poängen med hela spelet är dock att ha det fetaste svärdet, den fetaste skölden osv... med andra ord att bli bäst. Lamt

Och jo de menar att man ska spela i evighet - de släpper ju patcher (med nya grejjer, nya instance... suck) hela tiden - bara för att hålla folket kvar.

Tills det att folk inser att det är samma sak fast i nya former... återupprepning!
Klart man kämpar för att bli bra. Gör man inte det i många spel?
Jag tycker det är underhållande att spela och kommer fortsätta. Jag kommer aldrig bli bäst för att jag inte har pengarna och vill inte offra den tiden. Man ska spela för att det är skoj.
Hur underhållande är CS? samma sak om och om igen. Bara att det är gratis. Jag spelade CS för att bli bra. Så är det med många multiplayerspel.
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Cervantes wrote:...om man inte gillar det så är det väl bara till att låta bli att spela. Det är inte svårare än så.
Har inte vissa redan sagt det?

Jag har provat två gånger, skittråkigt. Förstår inte ett skit, GTA Samp är mycket roligare, 100pers inne i San Andreas är überroligt! ;)

Alla klagar ju på CS, inkl. du, så varför får man inte klaga på wow isf?
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Post by meminus »

Nitro wrote: Hur underhållande är CS? samma sak om och om igen.
Hur underhållande är WoW? samma sak om och om igen.
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

mnus wrote:
Nitro wrote: Hur underhållande är CS? samma sak om och om igen.
Hur underhållande är WoW? samma sak om och om igen.
Nej, man kan ju ha begravningar i WoW ;) ;ironi;
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Re: F.d WoWare

Post by Big_Bird »

mnus wrote:
Om jag tar mig själv som exempel. Jag förlorade min flickvänn pga wow, jag var aldrig ute och festade med irl polare, jag kunde inget annat än wow, jag var inte ens på min mormors 65års dag - pga wow... jeez. Och jag VET att jag inte är det enda fallet, som är så här "extremt". Har kollegor som sjukanmäler sig och de är ändå 24-30 bast.
Det är inte ett fel i spelet, det är ett fel i din karaktär.
Jag är officer i ett endgame-raidande gille som just nu ligger på Frankriss i AQ40, har full Giantstalker och tre ordentliga bössor.
Jag spelar när jag har lust. Klart att jag försöker lägga in tid för raidande i mitt schema, men jag har aldrig tackat nej till en inbjudan till fest eller videokväll för att spela. Har aldrig sjukskrivit mig för att kunna spela, har aldrig gått från jobbet trots att jag måste jobba över för att kunna spela.
Det är en fråga om karaktär.
Trots allt, trots den underhållande sociala gemenskapen och den tidskrävande uppbyggnaden, är det bara ett spel.

Jag känner folk som pajade totalt i MUD, (eller för den delen i Championship Manager) så det handlar mer om en läggning än ett problem i den enskilda produkten.

Som social verksamhet var SWG dock bättre, men det spelet är inte värt att spela längre.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Har en präst på lv53, men jag tröttnade. Det är på tok för enformigt och jag orkade inte längre.
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Nitro wrote:Hur underhållande är CS?
In my opinion, det är inte underhållande.

Spelar mycket hellre BF än CS iaf.
User avatar
Cervantes
Posts: 93
Joined: 2006-08-31 18:31:49

Post by Cervantes »

markmc wrote:Har inte vissa redan sagt det?

Jag har provat två gånger, skittråkigt. Förstår inte ett skit, GTA Samp är mycket roligare, 100pers inne i San Andreas är überroligt! ;)

Alla klagar ju på CS, inkl. du, så varför får man inte klaga på wow isf?
Så med detta menar du att? det är samma princip när det gäller CS. Gillar man det inte så håller man sig borta ifrån det.
User avatar
Yoggin
Posts: 239
Joined: 2004-08-10 0:15:16
Location: Dorotea
Contact:

Re: F.d WoWare

Post by Yoggin »

Big_Bird wrote: Jag känner folk som pajade totalt i MUD, (eller för den delen i Championship Manager) så det handlar mer om en läggning än ett problem i den enskilda produkten.
Precis! Känner även jag folk som skippade jobb/skola/fester för att sätta sig framför MUD, det har ju inget med spelat att göra utan personen som lirar det.
There's a thin line between sanity and insanity, and I think I just snorted it.

AMD Athlon x2 4200+ @ 2.2Ghz : Asus A8N-Sli : Corsair PC3200 2x512MB : Leadtek 7800GT 256MB
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Re: F.d WoWare

Post by Andrej »

Yoggin wrote:Precis! Känner även jag folk som skippade jobb/skola/fester för att sätta sig framför MUD, det har ju inget med spelat att göra utan personen som lirar det.
Nej precis, det har ju inget alls med spelet att göra som är utvecklat för att vara beroendeframkallande och för att utnyttja personliga svagheter hos dem som spelar det.

Bara för att saker förekommer vardagligen och allmänt ses som accepterade gör inte dessa saker moraliskt rätt.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Cervantes
Posts: 93
Joined: 2006-08-31 18:31:49

Re: F.d WoWare

Post by Cervantes »

Andrej wrote:Nej precis, det har ju inget alls med spelet att göra som är utvecklat för att vara beroendeframkallande och för att utnyttja personliga svagheter hos dem som spelar det.

Bara för att saker förekommer vardagligen och allmänt ses som accepterade gör inte dessa saker moraliskt rätt.
Det är det också på ett sätt. Det är lite som Mcdonalds frågan. Deras reklam får tjocka människor att bli tjockare, samtidigt som det är dom tjocka människornas egna fel att dom är tjocka. Det är ingen som tvingar någon att äta på Mcdonalds, samtidigt som det inte är någon som tvingar dig att spela exempelvis WoW.

Jag vet egentligen inte vad jag vill komma med detta så jag slutar här...

men visst blir man kluven.
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Cervantes wrote:
markmc wrote:Alla klagar ju på CS, inkl. du, så varför får man inte klaga på wow isf?
Så med detta menar du att? det är samma princip när det gäller CS. Gillar man det inte så håller man sig borta ifrån det.
Ja, men du blev ju sur över att vi klagade på WoW, när du själv klagar på CS, så därför förstår jag inte problemet med att vi klagar på WoW. Så du får helt enkelt ta att vi klagar på det, så enkelt är det.
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Post by meminus »

ingen klagar på Eve.... undra varför 8)
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
User avatar
Cervantes
Posts: 93
Joined: 2006-08-31 18:31:49

Post by Cervantes »

markmc wrote:Ja, men du blev ju sur över att vi klagade på WoW, när du själv klagar på CS, så därför förstår jag inte problemet med att vi klagar på WoW. Så du får helt enkelt ta att vi klagar på det, så enkelt är det.
Läs igenom tråden igen. Jag har aldrig klagat på CS.
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

mnus wrote:ingen klagar på Eve.... undra varför 8)
För att det är en tusendel så många som spelar det jämfört med wow?
Guybrush: If I gave you your arm back, what would you do with it?
Murray: I'd terrorize the South Seas! I'd torture the living! I'd demolish the...er... What I meant to say was, I'd use it to pet kittens.
Guybrush: Nope. You blew it.
Murray: Drats.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

mnus wrote:ingen klagar på Eve.... undra varför 8)
För att ingen spelar det ;)

Jag känner Eve-spelare som inte vågar göra någonting eftersom en död skulle kunna kosta dem all för mycket. De bara sitter och håller på sina pengar och sina superskepp.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Jag spelade WOW när man fick spela gratis i början (betan?). Det var väl helt okej, fräcka världar men det var ju bara en massa springande. Man kom ju aldrig någon vart kändes det som. Så jag fortsatte inte spela efter det.

Jag har två riktiga torskar till kompisar som ägnar väldigt mycket tid åt WOW. När man inte ens kan träffas för att man ska spela, så har det ju gått för långt.

Att man kan vara så otroligt insatt i ett spel är helt otroligt. Kompisarna är 23 och 28 år och jag förstår inte hur man kan prioritera ett spel framför så mycket annat.

Det finns nästan inget värre än när de sitter och snackar om något de gjort i WOW, man vill ju bara be de hålla k*ften. Visst, hade det varit 10 min så hade det varit okej, men det är ju timmar.

Nej, jag får nog säga att sätter man WOW framför allt annat, så har man en störning någonstans ;)
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Post by meminus »

det är skrämmande :-/
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

MURRAY wrote:För att det är en tusendel så många som spelar det jämfört med wow?
30,000 online samtidigt på EN server, med över 300,000 konton.

Menar du att 300,000,000 skulle spela World of Warcraft?

7 miljoner var den senaste siffran, dividerat på, jag vet inte hur många olika servrar. Ingen av dem tillåter 30,000 spelare samtidigt ivf. :)
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Big_Bird wrote:För att ingen spelar det ;)
I jämförelse till WoW, nej. Det har du rätt i.
Jag känner Eve-spelare som inte vågar göra någonting eftersom en död skulle kunna kosta dem all för mycket. De bara sitter och håller på sina pengar och sina superskepp.
Det är deras egna fel att de fegar ur. ^^

Det är sant att döden har en konsekvens i EVE, det är ingen färgglad älva som håller en i handen och ger en allt tillbaka.

EVE har ett inbyggt idiotfilter, mao. :)
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Jag säger inte att WoW's konsekvenslösa system är bra, för det är det inte.
Men ett system som föder feghet är inte heller något bra system.

Sen kan jag visst gå med på att jag är sugen på att testa Eve. Men det har inte blivit av.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Re: F.d WoWare

Post by staretsen »

Andrej wrote:Nej precis, det har ju inget alls med spelet att göra som är utvecklat för att vara beroendeframkallande och för att utnyttja personliga svagheter hos dem som spelar det.

Bara för att saker förekommer vardagligen och allmänt ses som accepterade gör inte dessa saker moraliskt rätt.
Vill du mena att det är fel att sälja beroendeframkallande spel?
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Re: F.d WoWare

Post by Big_Bird »

Andrej wrote:
Yoggin wrote:Precis! Känner även jag folk som skippade jobb/skola/fester för att sätta sig framför MUD, det har ju inget med spelat att göra utan personen som lirar det.
Nej precis, det har ju inget alls med spelet att göra som är utvecklat för att vara beroendeframkallande och för att utnyttja personliga svagheter hos dem som spelar det.

Bara för att saker förekommer vardagligen och allmänt ses som accepterade gör inte dessa saker moraliskt rätt.
Vad är din position på tobak, kaffe och alkohol?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Post Reply