Bilder i signatur.

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Bilder i signatur.

Post by Stiiig »

Blir fan arg ;D

Jag vill ha bild i min signatur. fattar inte varöf rni nitne tillåter det. Så länge dom håller sig inom lämplig storlek så borde det väll vara tillåtet.

en liten bild som denna:
http://files.upl.silentwhisper.net/upload6/signatur.gif

tar ju inte upp nått alls på folks bandbredd...
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

NEJ!
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Nein!
DDS for life!
User avatar
Illuwatar
Hedersbit
Posts: 2116
Joined: 2002-02-21 11:14:49
Location: Haninge
Contact:

Post by Illuwatar »

Nej tack - forum som tillåter sådant ser bara skräpiga och oseriösa ut. Dessutom blir de svårlästa när det är en massa konstiga bilder och texter mellan inläggen.
Born to mod..
Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.
Quad Core - som fyrhjulsdrift för datorer: Du kommer alltid vidare även när det tar emot...
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

ok. tänke efter lite och kom fram till sama sak. Sry :(
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

bara en fråga varför är alla signaturer (även om de bara består i en rad) så stora? i höjd alltså, är det något ni kan fixa? samt en fråga till jag vet att ni tänker byta till VB snart istället men kan ni inte tänka om och hoppas att V3 av phpbb och köra på den istället?
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

SpiXx^Orginalet wrote:bara en fråga varför är alla signaturer (även om de bara består i en rad) så stora? i höjd alltså, är det något ni kan fixa?
Det beror ju på templaten och hur browsern tolkar den.. jag vet att IE tolkar den så att den horisontella linjen trycker ner så att signaturen ligger längst ner, men andra (Opera, Mozilla, ..) tolkar den så att linjen ligger direkt efter inlägget och sen signaturen direkt därefter.
samt en fråga till jag vet att ni tänker byta till VB snart istället men kan ni inte tänka om och hoppas att V3 av phpbb och köra på den istället?
Nej, vi har väntat tillräckligt länge på den och vi har redan köpt vB så..
hej.
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

okej tråkigt, för enligt mig är Vb ett ganska krångligt forumsystem. men men :P
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Det skulle vara trevligt faktist med bilder i signaturen, men inte alltför stora.

SpiXX: på tal om vB, det är ett så klockrent system och är väldigt lätt att installera moddar och hack på. Tillskillnad från phpBB där det är mycket svårare (tycker jag).
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

Vi tillåter inte bilder i signaturen av samma anledning som vi inte tillåter animeringar i avatarerna. Sådana grejer tenderar att göra forum jobbiga att läsa och blir därmed irritationsmoment.

Visst hade kanske en diskret bild fungerat om den gjorts på rätt sätt men vi kan inte gå in och detaljstyra vilka bilder som passar och vilka som inte passar. Det skulle alltid leda till orättvisor och framflörallt kan blider tolkas väldigt olika av olika personer (ofta mer så än text). Därför har vi valt att inte tillåta någon bild i signaturen över huvud taget.

Det finns plats för bild i avataren, den fyller ju samma funktion så varför inte lägga mer energi på att göra en bra avatar istället?
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Det måste fan vara det jobbigaste! har sätt en jävla massa forum med enorma bilder i singen och det är ta mig fan inte kul att bläddra och läsa i dessa forum...
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Det är bara jobbigt. Besöker inte forum med sådan möjlighet.
Post Reply