konstigt !!! problem med att starta datorn !!!

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
Jonza
Posts: 24
Joined: 2006-06-22 12:37:11
Location: Sverige
Contact:

konstigt !!! problem med att starta datorn !!!

Post by Jonza »

Hej !!! Ja har fått ett litet problem med min dator.. Den fungerade hur bra som helst innan. sen tyckte ja datorn lagga lite så ja köpte ett 512 ram... och då gick allt snabbare.

En dag så skulle ja stänga av datorn för min far skulle fixa lite med strömmen ! så ja stängde av datorn normalt och så. sen när han var klar så skulle ja sätta på min dator igen men då hände det inget... :S ja har kollat så att allting sitter i...
När man trycker så startar datorn bara så i en sekund, sen stängs den av.. :S Ja får inte igång den...

Vad kan vara problemet om någon vet snälla hjälp mig :)
]-[@rdcor€
User avatar
Jalle64
Posts: 3026
Joined: 2004-04-27 12:29:24
Location: Skåne

Post by Jalle64 »

Kan vara nätagget, testa med ett annat :P
Vem f.n fann upp fanér?
Jonza
Posts: 24
Joined: 2006-06-22 12:37:11
Location: Sverige
Contact:

Post by Jonza »

Jaaaaaa tack så mycket ja beställde ett 500 w nätaggregat och fick det idag :) när ja satte in det så fungearade datorn igen :D
]-[@rdcor€
User avatar
Rookkeer
Posts: 179
Joined: 2005-10-29 19:56:19
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: konstigt !!! problem med att starta datorn !!!

Post by Rookkeer »

Jonza wrote:Hej !!! Ja har fått ett litet problem med min dator.. Den fungerade hur bra som helst innan. sen tyckte ja datorn lagga lite så ja köpte ett 512 ram... och då gick allt snabbare.

En dag så skulle ja stänga av datorn för min far skulle fixa lite med strömmen ! så ja stängde av datorn normalt och så. sen när han var klar så skulle ja sätta på min dator igen men då hände det inget... :S ja har kollat så att allting sitter i...
När man trycker så startar datorn bara så i en sekund, sen stängs den av.. :S Ja får inte igång den...

Vad kan vara problemet om någon vet snälla hjälp mig :)
Hade ett liknande problem med ett gammalt nättagg löste problemet med ström brytaren på nätagget genom att stänga av det ca 10sek sedan slå pådet och starta datorn och då fungerade det.

Tänkte på detta kan ju testa det om du stoppar in agget i någon annan dator

/Rookkeer
Datorer kan vara en hel vetenskap

[Razor1911 dom är tillbaks]
[Tycker ni jag skriver konstigt eller formulerar skumt detta beror på min Dyslexi]
Post Reply