grafikkorts-drivrutiner??

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
Stollis
Posts: 144
Joined: 2006-08-06 17:41:13
Location: Stockholm

grafikkorts-drivrutiner??

Post by Stollis »

tjenna!!

jag har en fråga angående min grafikkortsdrivrutin.....det är så att jag behöver uppdatera mina drivrutiner till en senare nvidiaversion, för att kunna spela battlefield 2 optimalt, men när jag har gjort de och senare vill kolla på en film så hänger sig datorn verenda gång så att man får starta om den, vet inte vad felet beror på alls.....

tack på förhand !
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Innan du installerar ska du alltid se till at ta bort alla spår av den tidigare installationen. Att du inte kan titta på film utan besvär behöver dock inte bero på grafikkortsdrivrutinen. Testa att se filmen i något annat program; BSplayer, MediaPlayer classic etc...
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
Stollis
Posts: 144
Joined: 2006-08-06 17:41:13
Location: Stockholm

Post by Stollis »

jo men de händer ju me alla uppspelningsprogram och jag har testat och installera fram och tillbaka, men ditt tips e alltså att ta bort allt annat och testa igen??
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Prövat o ladda ner nyaste codecs ? http://www.divxmovies.com/codec/

Annars så testa att helt och hållet ta bort alla tidigare Nvidia grafikdrivrutiner - starta om datorn och radera manuellt alla spår. Sedan så installerar du de nya drivrutinerna och starta om.

Om inte det hjälper så kanske du kan pröva en annan drivrutin. Finns tonvis av olika betas.

BTW: vad har du för grafikkort?
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
Stollis
Posts: 144
Joined: 2006-08-06 17:41:13
Location: Stockholm

Post by Stollis »

aah ok, jaa tror att jag har fixat de nu......hehe tack för hjälpen ändå!!
jag tog en system återställning så nu funkade de det......

jag har ett Asus geforce 6600 256mb, kaske dax att byta:S
User avatar
ShoGun
Posts: 272
Joined: 2006-09-12 14:50:38
Location: Deru

Post by ShoGun »

vlc brukar kunna spela det mesta utan codecs. Men gör som XitArS sa och ladda ner divx codec. Ladda också ner xvid codec när du väl är på g, efterssom många filmer använder sig utav det.
Abyssa(Subject to change): C2D E8400 - 4870x2 - 4GB ram - Windows Vista 64bit / Mandriva - Pending
Fultjack: HP 6510b - 2GB ram - T7100 - Windows XP 32bit - Active
Lilium: - Terminated | Ceteru: - Terminated
Post Reply