Kickbikes/Kickboards i trafiken.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

ziimzallabiim wrote:Folk som inte klarar av att föra sig i en allmänmiljö genom att t.ex stanna mitt i gatan, ta upp två platser i rulltrappa, inte kunna ta sig ombord en buss som andra människor, mm. Är enligt mig bland de minst begåvade i samhället och borde få avhysas med grov respektlöshet utan vidare påföljder.
Hah, precis så som jag tänker! Väldigt irriterande när folk ställer sig mitt i en rulltrappa, eller står och snackar med sin kompis och står på samma trappstep som denne och blockerar. Vissa är snälla och flyttr på sig, men långt ifrån alla, tyvärr.

Och sen dom som stannar (helst i en grupp på 4-5 pers) precis vid slutet av rulltappan och står där och blockerar istället, sånt är också grymt irriterande.

(zim: Nej, jag stannade inte mitt i gatan på det sättet, utan i den lilla "ön" som finns i mitten av dessa övergångsställen. Nu hittar jag inte bild på detta men hoppas att du förstår ;) )
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Image
Ritning av refug för placering mitt i väg vid övergångsställe.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Ok I got it the first time. Men det var inte det jag anmärkte på, läs mitt inlägg igen, det där jag bara citerade dig (mmc). Fattar du fortfarande inte så lägger vi ner för då kommer vi verkligen inte komma någonstans (som om vi gör det nu).
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Om jag fattat detta rätt:

markmc gillar att jävlas, men gör det på ett passivt sätt som på inget sätt stör människor som sköter sig, t.ex. följer trafikregler.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Paradoxalt nog är markmc själv en sådan person då han för sig på en frikkin kickbike inne i en galleria. Och sedan lackar på väktare som "provocerar" honom genom att ge tillsägelser. Dubbelmoral.
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

ziimzallabiim wrote:Paradoxalt nog är markmc själv en sådan person då han för sig på en frikkin kickbike inne i en galleria. Och sedan lackar på väktare som "provocerar" honom genom att ge tillsägelser. Dubbelmoral.
Inte direkt provocerar, snarare gillar att jävlas för att dom tror att dom är större och bättre än alla andra (Det första kan iofs stämma på dom biffiga, men ändå). Jag lackar inte på någon. Det dummaste man kan göra i en sådan situation är att antagligen bara ignorera honom/henne eller börja käfta imot. (Jo, jag försöker läsa mig inpå sådana saker ganska grundligt eftersom jag gillar att ha något som jag kan komma med).

Ghlargh, precis en sådan ja! =)
Var ut en kvart för att kunna ta kort på en sån.

Ziim: Håller med dig ang att vi inte ska ta detta ännu längre då jag tycer att du är en sjyst snubbe och jag har inte lust att ha en massa arga människor på mig. Så vi lägger ner detta :)
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

markmc wrote:Inte direkt provocerar, snarare gillar att jävlas för att dom tror att dom är större och bättre än alla andra)
Du kommer nog bli politiker känner jag.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

markmc wrote:Inte direkt provocerar, snarare gillar att jävlas för att dom tror att dom är större och bättre än alla andra
Provocera är synonymt med att jävlas, egga, hetsa.

För övrigt är din provokation riktad mot personer som du skapar en personuppfattning på grund av deras yrke. Beter du dig på samma sätt mot alla typer av tjänstemän, eller är det bara väktare (inklusive din mor) som "gillar att jävlas för att dom tror att dom är större och bättre än alla andra"? Det är inte bara snedvridet, det kan dessutom vara farligt.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

va är det för galleria du åker i då?
så länge du nite kör i affärer så ska väl ingen gnälla så mycket illfall.
att folk inte tar hänsyn i trafiken kan va lite jobbigt men man får äen tänka på hur man själv bär sig åt men att han tuta på dig va inte å snällt.

peka fingret gör man jämt via såna tilfällen så det är väl inget fel med det,även väldigt kul när bilarna backar tillbaka o frågar "ville du något" för man blir inte så rädd när man är ett par stycken o han i bilen är ensam.

ps.börja åk skateboard istellet,det är mycket roligare än kickboard ;D !
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Gebba wrote:så länge du nite kör i affärer så ska väl ingen gnälla så mycket illfall.
Min gissning är att gallerian är ett köpcentra, således privat mark. Ägarna gnäller således bäst de vill.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

då får han väl åka snabbare då :)

han bodde i kista också o det va ja förstår är väl lite ghettoaktigt där så dom kanske inte är så noga när en massa gäng o sänt hänger där också.
ja har säkert fel nu men det är nog något ja fått för mig om :-/
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Fyra år i Göteborgs ena ghetto, Angered, och inte en skymt av kickbikes. Ja, du har fått för dig det.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

Kista är mer white trash än ghetto. I ett ghetto skulle cyklarna ryka på 30 sekunder.

Enda anledningen att jag inte kört på trådskaparen är att min bil är mer värd än killen på kickbiken.

Skämt åsido så får du nog helt enkelt ge fan i att åka din sparkcykel i köpcentrat. Skulle en moppe vara ok? Eller ens en vanlig cykel? Nej.
Guybrush: If I gave you your arm back, what would you do with it?
Murray: I'd terrorize the South Seas! I'd torture the living! I'd demolish the...er... What I meant to say was, I'd use it to pet kittens.
Guybrush: Nope. You blew it.
Murray: Drats.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

"De på västra sidan" må beté sig illa (jag bor också i kista), men den enda människa jag sett på kickbike är markmc. De andra från västra sidan brukar mest stå och röka i luftslussarna i entréerna och skräpa ned.

Att peka finger till bilister som inte sköter sig är standard ja, själv har jag blivit mordhotad av en invandrare efter att jag pekat finger åt honom när jag mötte honom på cykelbanan, jag cyklade och han körde sin BMW...
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

@glargh: kör dom bwm på cyckelbanan,eller va det vär jämte???

det skulle va gnska kul o va civilsnut vid såna tilfällen iallfall :)
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Han körde bil på cykelbanan...

Ibland är det synd att poliser inte får vara för grymt sarkastiska... "Har du körkort? Inte nu längre! Muahahaha!" :D
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Ghlargh wrote:"De på västra sidan" må beté sig illa (jag bor också i kista), men den enda människa jag sett på kickbike är markmc. De andra från västra sidan brukar mest stå och röka i luftslussarna i entréerna och skräpa ned.

Att peka finger till bilister som inte sköter sig är standard ja, själv har jag blivit mordhotad av en invandrare efter att jag pekat finger åt honom när jag mötte honom på cykelbanan, jag cyklade och han körde sin BMW...
Hur visste du att han var invandrare?
Var det för att han körde BMW eller körde på cykelbanan eller bådadera?
Eller pratade han invandriska?

Jag är nyfiken bara ;D
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Mr Einstein wrote:Hur visste du att han var invandrare?
Ghlargh wrote:själv har jag blivit mordhotad av en invandrare
Mordhotsekvensen var ett ypperligt tillfälle att granska härstamning.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Frege wrote:Beter du dig på samma sätt mot alla typer av tjänstemän, eller är det bara väktare (inklusive din mor) som "gillar att jävlas för att dom tror att dom är större och bättre än alla andra"?
Eh, jag har inte gjort något imot väktare. När skrev jag det?

Det är en av de dummaste sakerna man kan göra i en sådan situation att mopsa sig imot dom.
markmc wrote:Det dummaste man kan göra i en sådan situation är att antagligen bara ignorera honom/henne eller börja käfta imot.
--------------
Gebba: Ghetto? Du har inte varit i Kista ;)
Nejdu, Kista är långt ifrån ghtteoaktigt, även om det finns en hel del invandrare så har jag inte stött på några som är direkt hotfulla, även om man helst undviker gäng när man är ute.

MURRAY: Men det är just det jag vill veta, cykla och köra moppe är ju klart att man inte får göra, men en kickbike räknas som gående fortfarande. Hade dom satt upp lappar ang. att man inte får åka inlines i gallerian hade jag inte åkt kickbike, men nu har jag inte sett några sånna lappar. Och detta har jag redan skrivit ;)
Gebba wrote:så länge du nite kör i affärer så ska väl ingen gnälla så mycket illfall.
Nejdå, i affärer så bryr dom sig inte (Utom systemet iofs), så det är bara i gångarna som dom bryr sig ;)
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

markmc wrote:MURRAY: Men det är just det jag vill veta, cykla och köra moppe är ju klart att man inte får göra, men en kickbike räknas som gående fortfarande. Hade dom satt upp lappar ang. att man inte får åka inlines i gallerian hade jag inte åkt kickbike, men nu har jag inte sett några sånna lappar. Och detta har jag redan skrivit ;)
Det verkade som att du blev arg för att väktarna gick på dig för att du åker kickbicke, och nu försöker du hävda lagen på din sida för att du räknas som gående på övergångsställen. Om väktarna vill kasta ut dig för att du pratar för högt så får du acceptera det, det är privat mark. Eftersom du inte har rätt att vara där behöver de inga lappar, du tänker kanske på övervakningskameror.
Life's a joke, yuk it up.
Vanasarn
Posts: 55
Joined: 2003-01-23 22:34:45

Post by Vanasarn »

Till markmc: varför är det så kul att jäklas med, i detta fall väktare, folk? Det enda som händer är att personerna blir irriterade, vissa har lätt att skaka av sig sådant men andra hakar upp sig. Dessa vakter kanske jobbar runt Stureplans krogar, med ditt illdåd i tankarna blir de extra griniga och sura (undermedvetet) och allt slutar med att JAG inte får komma in en dag...
Notera att jag inte går ut på Stockholms krogar längre, KTH:s fester konkurrerar ut dem stort :D. Men kanske värt att tänka på? Moraltanten inom dig kanske inte måste vinna jämt... *moraltanten inom mig själv slutar härmed* Hahaha lite kul är väl ändå att retas med vakter, vi borde alla komma med kickbikes/inlines/skateboards/annat på små hjul bara för att :p
Klaar wrote:Fan softa som man säger. Jag är sur därför att jag inte kan släppa förbi bilarna längre. De stannar bara hur stilla jag än står och föröker klämma ur mig med kroppsspråket att jag inte vill gå över just nu.
Instämmer, lite drygt att typ en-två bilar stannar för mig när jag kan vänta i tre sekunder till för att gå över. Kunde, mha gamla lagen, låta bilarna passera för att låta trafiken flyta så bra som möjligt. Inbillar mig att miljön "tjänade" på att jag väntade ;)

Ghlargh wrote:... De andra från västra sidan brukar mest stå och röka i luftslussarna i entréerna och skräpa ned. ...
Detta är ett stort problem, att folk blockerar in/utgångarna ur Gallerian (Kista). Inte nog att det är drygt att passera genom en osynlig gaskammare dessutom blir det grymt ofräscht och allmänt snuskigt runt ingångarna.

Någon som har en vettig idé på hur man skulle kunna förutbygga blockering utav ingångarna? Vore trevligt med ett förslag utan förbud...
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

markmc wrote:
Frege wrote:Beter du dig på samma sätt mot alla typer av tjänstemän, eller är det bara väktare (inklusive din mor) som "gillar att jävlas för att dom tror att dom är större och bättre än alla andra"?
Eh, jag har inte gjort något imot väktare. När skrev jag det?
Men snälla markmc. Det var precis de som du riktade kritiken mot tidigare. Läs själv:
markmc wrote:
ziimzallabiim wrote:Paradoxalt nog är markmc själv en sådan person då han för sig på en frikkin kickbike inne i en galleria. Och sedan lackar på väktare som "provocerar" honom genom att ge tillsägelser. Dubbelmoral.
Inte direkt provocerar, snarare gillar att jävlas för att dom tror att dom är större och bättre än alla andra
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Frege wrote:
markmc wrote:
Frege wrote:Beter du dig på samma sätt mot alla typer av tjänstemän, eller är det bara väktare (inklusive din mor) som "gillar att jävlas för att dom tror att dom är större och bättre än alla andra"?
Eh, jag har inte gjort något imot väktare. När skrev jag det?
Men snälla markmc. Det var precis de som du riktade kritiken mot tidigare. Läs själv:
markmc wrote:
ziimzallabiim wrote:Paradoxalt nog är markmc själv en sådan person då han för sig på en frikkin kickbike inne i en galleria. Och sedan lackar på väktare som "provocerar" honom genom att ge tillsägelser. Dubbelmoral.
Inte direkt provocerar, snarare gillar att jävlas för att dom tror att dom är större och bättre än alla andra
Jag har fortfarande inte gjort någonting imot väktare. Jävlas inte ens med dom, skulle därimot vilja göra det, trycka upp en fet lapp i deras ansikte där det står att kickbikes räknas som gående. Men jag har aldrig gjort något imot en väktare.

Väktare provocerar inte mig, jag blir snarare trött på dom att dom ska säga till en hela tiden, iofs har det bara hänt 2ggr för att jag är så duktig att gå med kickbiken när jag ser väktare närma sig.
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Okej. För att alla ska första och ingen mer ska behöva ge sig in i detta så ska jag förklara.

Inne i Gallerian så åkt ejag med min kickbike och en väktare sa till mig att jag inte fick åka där inne, så jag lyfter snällt upp kickbiken och går med den. Detta har hänt två gånger och en gång var precis vid ingången och jag var precis påväg att lyfta den.

Ang. ävergångsstället. Jag åker över vägen och stannar i mitten då jag ser att en bil i hög hastighet närmar sig. Jag stannar i mitten och ser att han bromsar in och stannar. Jag skrattar för att han var tvungen att stanna och han inte skulle behöva få fortkörningsböter, med tanke på att det precis innan hade passerat en polisbil som var lite längre fram. Han tutar och och åker vidare och pekar finger åt han, det brukar jag inte göra med tanke på att det finns en jävla massa idioter i trafiken som inte kan behärska deras humör och ska köra över personen ifråga (Visst, jag har kort stubin, men jag skulle aldrig gå över gränsen).

Så, är det något mer så fråga.
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

det borde va i affärerna dom skulle bry sig om att du åker,fast det knske som gör om du kör rätt in i något ;D

ingen här som hört eurocopradio?va nog där ifrån ja fick att kista va lite ghetto men ja kan möjligtis ha blandat ihop det med någon annan förort.
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
Post Reply