Vodka + socker

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

vanasarn wrote:Mmm, Mezcal! Ända sedan jag testade det, för ungefär två år sedan, har jag avgudat det. Det är tack vare Mezcal, vilket är rökigare än "vanlig" tequila, som jag inte längre dricker tequila med salt och citron. Det förstörde ju smaken av Mezcal.
Rekommenderar starkt folk att testa Mezcal.

För den som vill läsa lite mer om Mezcal: http://en.wikipedia.org/wiki/Mezcal
Har det samma otäcka typ av smak och huvudvärksämnen som tequila har?
In cars several processors are connected by a bus
Vanasarn
Posts: 55
Joined: 2003-01-23 22:34:45

Post by Vanasarn »

übermensch: Njae, det var mycket rökigare och "saltare". Men även mildare på något sätt... Tog bara två shot:ar som mest, men kan tänka mig att man får ont i huvudet dagen efter om man förtär större volymer. [/b]
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

vanasarn wrote:übermensch: Njae, det var mycket rökigare och "saltare". Men även mildare på något sätt... Tog bara två shot:ar som mest, men kan tänka mig att man får ont i huvudet dagen efter om man förtär större volymer. [/b]
Det gäller väl iofs alla drycker som får sin smak genom "dålig" destillering och inte kryddning. Men det låter som om man kanske inte skulle döma ut det på samma sätt som tequila :P
In cars several processors are connected by a bus
Vanasarn
Posts: 55
Joined: 2003-01-23 22:34:45

Post by Vanasarn »

Tycker att om du får tillfälle att testa, testa. Men att gå och köpa en flaska på Systembolaget (vet ej om det finns) är kanske att överdriva.
Post Reply