Ljudkort och kablar till Z-5500

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
User avatar
Octanee
Posts: 2
Joined: 2006-12-14 15:48:24
Location: Spånga

Ljudkort och kablar till Z-5500

Post by Octanee »

Tjena

Som topicen lyder, tänkte köpa ett ljudkort eftersom det som sitter i är kasst.

Vilket ljudkort skulle ni rekomendera? och vilka kablar ger högst kvalité på ljudet? jag funderar på ett ljudkort i 500-800 kr klassen.
Jag funderar på att köra coax eller fiber, men vilken är bäst?
User avatar
Ijey
Posts: 522
Joined: 2005-03-16 10:42:45
Location: Göteborg

Post by Ijey »

Orkar inte gå in och kolla vad Creative SoundBlaster X-Fi kostar nuförtiden men jag har iaf haft X-Fi XtremeMusic i ett år nu och måste säga att det är ett riktigt bra ljudkort! Jag märkte skillnad från mitt gamla (Realtek AC'97) direkt och framförallt i spel ökar det känslan grymt mycket. Kan tipsa om att prova att köra det i Ultra High ljudkvalitet i BF2, då kan man snacka om riktigt jävla bra ljud! Ljudet ekar om man går under tak eller liknande, man hör varje hylsa slå i marken när man skjuter osv...
Tidigare calle909
User avatar
Octanee
Posts: 2
Joined: 2006-12-14 15:48:24
Location: Spånga

Post by Octanee »

Ijey wrote:Orkar inte gå in och kolla vad Creative SoundBlaster X-Fi kostar nuförtiden men jag har iaf haft X-Fi XtremeMusic i ett år nu och måste säga att det är ett riktigt bra ljudkort! Jag märkte skillnad från mitt gamla (Realtek AC'97) direkt och framförallt i spel ökar det känslan grymt mycket. Kan tipsa om att prova att köra det i Ultra High ljudkvalitet i BF2, då kan man snacka om riktigt jävla bra ljud! Ljudet ekar om man går under tak eller liknande, man hör varje hylsa slå i marken när man skjuter osv...

Finns det coax eller optisk anslutning på det kortet?
Amd64 3200+ | pc3200 2*1024 | XFX 7600GT | 930BF
Post Reply