Saddam Hussein hängd

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

homealone wrote:Säg det till alla dom kurder och barn som låg dödade på gatorna i den norra staden i Irak ..minns inte namnet på staden...Det var en attacj med kemiska stridmedel
Gör hans hängning att de vaknar till liv?

Rättfärdigar man ett illdåd med ett annat?
Alla som tycker synd om Saddam kanske inte vet vad mannen har gjort
Jag tycker det har "gullats" för mycket med Milosevic och Pinochet och andra diktatorer ...Saddam och Musolini fick den död dom förtjänade
Hitler tog sitt liv själv ...
Det rättmätiga straff de kunde få var att sitta i fängelse under resten av sina liv, samt att med psykiatrisk hjälp kunnat komma till insikt om vad de egentligen gjort, och förhoppningsvis få leva inlåsta under insikt.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Post by walliski »

Undrar vad han tänkte närhan stod där med repet kring nacken :S
Det tycks inte finnas några filmer av när han dör, bara när dom lägger repet...

Det är visserligen inte rätt att döda en person oavsett vad han gjort.
Men det var bra att han dog, annars skulle han väl bara fortsatt att döda folk tills han blev så gammal at han skulle dött :S
Här var det tomt...
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

walliski wrote: Men det var bra att han dog, annars skulle han väl bara fortsatt att döda folk tills han blev så gammal at han skulle dött :S
Hur skulle han ha kunnat göra det om han satt i fängelse?
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

Läste om Bush's kommentar på det hela i DN (tyvärr hittar jag det inte längre). Någon som hittar den?

Samt att jag anser att man istället borde satt honom på livstid i valfritt turkiskt fängelse.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

SpiXx^Orginalet wrote:Läste om Bush's kommentar på det hela i DN (tyvärr hittar jag det inte längre). Någon som hittar den?
http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_14345825.asp
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Fan vad osmakligt, mitt pa ramadan ocksa. Men det kanske var tanken?

Horde pa radio att USA vill skicka fler trupper till Irak, istallet for ett tillbakadragande som tidigare planerades. Ganska trevligt med tanke pa att laget blir annu mer ostabilt efter det har.

More bodybags FTW!!!
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Post by walliski »

fisk wrote:
walliski wrote: Men det var bra att han dog, annars skulle han väl bara fortsatt att döda folk tills han blev så gammal at han skulle dött :S
Hur skulle han ha kunnat göra det om han satt i fängelse?
Jag antar att på något sätt nån gång skulle slippa ut :S :P
Här var det tomt...
homealone
Posts: 61
Joined: 2006-12-28 22:49:41

Post by homealone »

fisk wrote:
homealone wrote:Säg det till alla dom kurder och barn som låg dödade på gatorna i den norra staden i Irak ..minns inte namnet på staden...Det var en attacj med kemiska stridmedel
Gör hans hängning att de vaknar till liv?

Rättfärdigar man ett illdåd med ett annat?
Alla som tycker synd om Saddam kanske inte vet vad mannen har gjort
Jag tycker det har "gullats" för mycket med Milosevic och Pinochet och andra diktatorer ...Saddam och Musolini fick den död dom förtjänade
Hitler tog sitt liv själv ...
Det rättmätiga straff de kunde få var att sitta i fängelse under resten av sina liv, samt att med psykiatrisk hjälp kunnat komma till insikt om vad de egentligen gjort, och förhoppningsvis få leva inlåsta under insikt.
Fängelse ..hmm ..man kan rymma från fängelse ..man kan bli fritagen ..det finns lika många terrorister i Irak som det finns i den medelstora stad som jag bor i ...vem vet vad terrorister kan göra ..dom hade säkert gjort fitagningsförsök ....men Saddam ville ju sitta
i svensk fängelse för här har vi ju så "hotell" för folk som gör brott
Jag tänker på det irakiska folket ...jag tror dom sover lugnare nu när han är borta ....
Antec P180B,Zalman 460B APS,Asus P5W DH Deluxe,Intel Core 2 Duo E6600 2.40Ghz@3GHZ FSB 1333mhz,Corsair DDR2 2GB PC6400 XMS Extreme, Asus Radeon X1950Pro 256mb, Lite-On DVD Burner X 16
homealone
Posts: 61
Joined: 2006-12-28 22:49:41

Post by homealone »

walliski ..jag håller med dig ;D ...dom personer kommer alltid ut på något sätt ..eller så dör dom därinne ...Folk som sitter kan alltid förhala saker
Det var någon härinne som skrev ..varför rättfärdiga ett illdåd med ett annat ...det var inte ETT illdåd som Saddam gjorde ..han gasade ihjäl en hel stad ..kvinnor och barn låg döda på gatan överallt ..som att det inte fanns något människovärde alls ....jag är inte för dödstraff egentligen ..men när det finns så sjuka människor som Saddam så tycker jag man ska göra processen kort som dom gjorde i detta fallet ...ingen kommer sakna Saddam ..ingen gråter över detta ....män inom EU beklagar sig över hängningen ..det är dom tvungna till att säga för att inte tappa hakan för att inom Eu har vi inte dödstraff ..det är därför inte Turkarna är aktuella inom EU ..men jag tror att innerst inne så är det nog ingen i Bryssel som är direkt ledsen att detta hände med Saddam ..ingen kommer att sakna eller lida med honom.

Gonatt ..nu är jag trött ;D ;D
Antec P180B,Zalman 460B APS,Asus P5W DH Deluxe,Intel Core 2 Duo E6600 2.40Ghz@3GHZ FSB 1333mhz,Corsair DDR2 2GB PC6400 XMS Extreme, Asus Radeon X1950Pro 256mb, Lite-On DVD Burner X 16
User avatar
dystopin
Posts: 280
Joined: 2004-04-13 20:38:35

Post by dystopin »

User avatar
mohammedbilderna
Posts: 342
Joined: 2006-03-09 22:34:57

Post by mohammedbilderna »

Image
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

homealone:

1. Svenska fängelsen är inte hotell, det är svårt att checka ut och rumsbetjäningen är begränsad. Livstids frihetsberövande är faktiskt inte så spännande som det låter.

2. På rak arm känner jag en som jobbar i Bryssel, med EU som är just ledsen att Saddam avrättades, även om han inte må vara ledsen för att Saddam dog. Det finns en skillnad där.

3. Att Saddam gjorde flera illdåd rättfärdigar inte ett från omvärlden.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

walliski wrote: Men det var bra att han dog, annars skulle han väl bara fortsatt att döda folk tills han blev så gammal at han skulle dött :S
Hur gammal var han? Runt sjuttio va?
Jag undrar om han hade lyckats fixa lika mycket mänskligt lidande på de år han hade kvar som USA:s befrielse har ordnat med.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Andrej wrote:3. Att Saddam gjorde flera illdåd rättfärdigar inte ett från omvärlden.
Om både majoriteten och domstolen verkar tycka att det är rättfärdigat borde det väl också vara det? Eller går rättfärdiganden till på något annat sätt?

Ontopic känns det lite ledsamt, dels för bilden mohammedbilderna postade och dels för att jag personligen har mycket att tacka Saddam Hussein. Men det måste ha varit roligt för honom att få dö martyrdöden i alla fall, han tycks ju till och med ha fått in en lustig kommentar mot Al-Sadr.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

homealone wrote:Fängelse ..hmm ..man kan rymma från fängelse ..man kan bli fritagen ..det finns lika många terrorister i Irak som det finns i den medelstora stad som jag bor i ...vem vet vad terrorister kan göra ..dom hade säkert gjort fitagningsförsök ....men Saddam ville ju sitta
i svensk fängelse för här har vi ju så "hotell" för folk som gör brott
Jag tänker på det irakiska folket ...jag tror dom sover lugnare nu när han är borta ....
Rymma från ett fängelse, Saddam Hussein, från det mest säkerhetsparanoida landet i världen? Från det mest säkra fängelset?

NO FUCKING WAY
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

staretsen wrote:Om både majoriteten och domstolen verkar tycka att det är rättfärdigat borde det väl också vara det? Eller går rättfärdiganden till på något annat sätt?
Vilken majoritet?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
homealone
Posts: 61
Joined: 2006-12-28 22:49:41

Post by homealone »

Jag är svensk ..vet inte om det spelar roll ..men jag är trött på att vi svenskar alltid är på den svages sida ....vi var emot Usas intrång i Irak ...vi var emot Usa i Vietnam (palme var väldigt impopulär i Usa) ...vi är alltid neutrala ...vi är emot alltid. ..varför har vi så svårt att ta ställning ..stå upp emot terrorister ....krigsregimer ..varför alltid denna mesighet ....
Ibland skäms jag lite för att svensk ..om någon förstår hur jag menar .
Jag anser att det finns inga saker som kan lösas genom neutralitet ..antingen är man på den godes sida och bekämpar terrorister och galningar ..
Jag vet säkert att någon härinne tror att jag är en kille som bara ser allt svart eller vitt ...men så är det inte ..jag tycker inte om USA som världspolis ..men något land måste ta hand om galningar som typ Saddam och Hitler
Vem vet hur du hade sett ut i Europa idag om Hitler hade fått husera som han ville i typ 20-30 år ...det hade varit hirarki och massa våld ...för nazismen var ingen ideologi ..det var inget riktigt parti ..samma som bath partiet i Irak ..det var bara hatet som drev sådana partier ....jag kan säkert ha fel i det jag skriver ...men jag har rätt att tycka om allt ..det är fritt land som man säger ...
Antec P180B,Zalman 460B APS,Asus P5W DH Deluxe,Intel Core 2 Duo E6600 2.40Ghz@3GHZ FSB 1333mhz,Corsair DDR2 2GB PC6400 XMS Extreme, Asus Radeon X1950Pro 256mb, Lite-On DVD Burner X 16
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Big_Bird wrote:Vilken majoritet?
Vilken som helst, det behöver inte ens vara en majoritet. Men i kraftmätningen er emellan verkar de ju ha vunnit i alla fall, med tanke på att han trots allt är hängd.
Life's a joke, yuk it up.
homealone
Posts: 61
Joined: 2006-12-28 22:49:41

Post by homealone »

_JesteR_ wrote:Fan vad osmakligt, mitt pa ramadan ocksa. Men det kanske var tanken?

Horde pa radio att USA vill skicka fler trupper till Irak, istallet for ett tillbakadragande som tidigare planerades. Ganska trevligt med tanke pa att laget blir annu mer ostabilt efter det har.

More bodybags FTW!!!
Om man avrättar Saddam på ramadan så kanske det säger lite om hur mycket religion egentligen betyder NOLL där nere bland vissa människor.....det är hatet och hämnden som väger över mest.

Jag håller med killen härinne att en hängning inte får dom döda och ihjälgasade barnen och kvinnorna tillbaka ...men jag anser att dödstraff emot diktatorer kan verka avskräckande emot andra diktarorer som finns idag ..typ Nordkorea ...jag såg ett SVT program för ett tag sedan och det är rent utav skrämmande att en sådant land kan få förtrycka befolkningen på det sättet ...rätt som det är så stänger dom bl.a av strömmen i hela landet förutom i Pyongyang ...och t.ex om en familj har gjort något brottsligt så får i princip alla grannar samma straff för regeringen anser att dom borde rapporterat om vad som har hänt ...dom utövar tortyr ..en kvinna stog i vatten upp till halsen i en månad ....
Antec P180B,Zalman 460B APS,Asus P5W DH Deluxe,Intel Core 2 Duo E6600 2.40Ghz@3GHZ FSB 1333mhz,Corsair DDR2 2GB PC6400 XMS Extreme, Asus Radeon X1950Pro 256mb, Lite-On DVD Burner X 16
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

homealone wrote:Jag är svensk ..vet inte om det spelar roll ..men jag är trött på att vi svenskar alltid är på den svages sida ....vi var emot Usas intrång i Irak ...vi var emot Usa i Vietnam (palme var väldigt impopulär i Usa) ...vi är alltid neutrala ...vi är emot alltid. ..varför har vi så svårt att ta ställning ..stå upp emot terrorister ....krigsregimer ..varför alltid denna mesighet ....
Du menar att det är mesigt att stå emot en av världens största krigsmakter när de önskar att föra ett illegalt krig emot FN:s vilja?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
homealone
Posts: 61
Joined: 2006-12-28 22:49:41

Post by homealone »

FN ? ...FN är ett organ som inte har så mycket makt och det är väldigt synd ...tror du någonsin att FN hade fått bort Saddam från makten ?
FN innehåller 8 stora länder som alltid tycker olika och har mera makt än andra ..Kina är emot allting ..och Ryssland är också ungefär som Kina ...FN är inte så himla demokratiskt som alla tror ..
Antec P180B,Zalman 460B APS,Asus P5W DH Deluxe,Intel Core 2 Duo E6600 2.40Ghz@3GHZ FSB 1333mhz,Corsair DDR2 2GB PC6400 XMS Extreme, Asus Radeon X1950Pro 256mb, Lite-On DVD Burner X 16
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

homealone wrote:Jag är svensk ..vet inte om det spelar roll ..men jag är trött på att vi svenskar alltid är på den svages sida ....vi var emot Usas intrång i Irak ...vi var emot Usa i Vietnam (palme var väldigt impopulär i Usa) ...vi är alltid neutrala ...vi är emot alltid. ..varför har vi så svårt att ta ställning ..stå upp emot terrorister ....krigsregimer ..varför alltid denna mesighet ....
Ibland skäms jag lite för att svensk ..om någon förstår hur jag menar .
Jag anser att det finns inga saker som kan lösas genom neutralitet ..antingen är man på den godes sida och bekämpar terrorister och galningar ..
Sverige är emot terrorism, men vi är inte så korkade att vi tror att det går att stoppa terrorism genom att hänga Saddam.


Jag vet säkert att någon härinne tror att jag är en kille som bara ser allt svart eller vitt ...men så är det inte ..jag tycker inte om USA som världspolis ..men något land måste ta hand om galningar som typ Saddam och Hitler
Vem tar hand om länder som bombar civila byggnader när de jagar såna som Saddam, då?

Vem vet hur du hade sett ut i Europa idag om Hitler hade fått husera som han ville i typ 20-30 år ...det hade varit hirarki och massa våld ...för nazismen var ingen ideologi ..det var inget riktigt parti ..samma som bath partiet i Irak ..det var bara hatet som drev sådana partier ....jag kan säkert ha fel i det jag skriver ...men jag har rätt att tycka om allt ..det är fritt land som man säger ...
Tacka ryssland snällt nu.
Aotearoa - tino rangatiratanga
homealone
Posts: 61
Joined: 2006-12-28 22:49:41

Post by homealone »

Illegalt krig ...den meningen gillar jag inte ..så du menar att världen och FN ska stå och titta på när en diktator som typ Saddam håller på med terror emot sitt eget land och förtrycker sitt eget folk ..det kan inte vara illegalt att gå in i ett land och bryta ned en regering som stödjer terrorism ...t.ex Hamas gick direkt ut i TV när Saddam var störtat i Bagdad 2003 ...Vart ska vi nu få våra pengar ifrån ?
Antec P180B,Zalman 460B APS,Asus P5W DH Deluxe,Intel Core 2 Duo E6600 2.40Ghz@3GHZ FSB 1333mhz,Corsair DDR2 2GB PC6400 XMS Extreme, Asus Radeon X1950Pro 256mb, Lite-On DVD Burner X 16
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

homealone wrote:FN ? ...FN är ett organ som inte har så mycket makt och det är väldigt synd ...tror du någonsin att FN hade fått bort Saddam från makten ?
Tror inte riktigt det är poängen...
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
homealone
Posts: 61
Joined: 2006-12-28 22:49:41

Post by homealone »

jag har inte sagt att Sverige stödjer terrorism ..lägg inte till saker i vad jag ha skrivit tack
Antec P180B,Zalman 460B APS,Asus P5W DH Deluxe,Intel Core 2 Duo E6600 2.40Ghz@3GHZ FSB 1333mhz,Corsair DDR2 2GB PC6400 XMS Extreme, Asus Radeon X1950Pro 256mb, Lite-On DVD Burner X 16
Post Reply