Diablo 3

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
User avatar
krille_leijon
Posts: 275
Joined: 2005-08-27 12:59:17
Location: Uppsala

Post by krille_leijon »

Andrej wrote:Ge mig en anledning att Blizzard inte skulle släppa fler spel i en serie som säljer bra.
Gissar på att dom kommer ha fullt upp med wow då dom planerar att släppa ett nytt expansion varje år...men kanse efter wow vem vet?
lo?l
User avatar
gQ
Posts: 142
Joined: 2006-01-10 21:27:13
Location: Sthockholm

Post by gQ »

Andrej wrote: Ge mig en anledning att Blizzard inte skulle släppa fler spel i en serie som säljer bra.
För att kunna lägga ner mer resurser och folk på spel som går bättre?

OT: hoppas jag att det inte kommer. Har alltid tyckt att det är en ganska meningslös spelserie. Den som klickar snabbast på fienden vinner...
Innan en fet amerikan kommer och tar alla ens grejer som man samlat ihop under ett par månader. No thanks.
Antec P180 PC Q6600, 2x8800GT, 2GB. AluBook 2.4 GHz
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Post by walliski »

gQ wrote:....
OT: hoppas jag att det inte kommer. Har alltid tyckt att det är en ganska meningslös spelserie. Den som klickar snabbast på fienden vinner...
Innan en fet amerikan kommer och tar alla ens grejer som man samlat ihop under ett par månader. No thanks.

Om du meanr Diablo med det där... Diablo har inget med hur snabbt man klickar... Det är spelet som säger hur fort man kan attackera... När man dör så händer inget... man byter server (stänger av och joinar pånytt) så ligger ens kropp med alla saker brevid en...
Här var det tomt...
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

krille_leijon wrote:Gissar på att dom kommer ha fullt upp med wow då dom planerar att släppa ett nytt expansion varje år...men kanse efter wow vem vet?
Jo, en expansion per år kommer säkert hålla hela företaget upptaget.
gQ wrote:För att kunna lägga ner mer resurser och folk på spel som går bättre?
Det är olika spelformer, dom kommer inte lansera ett MMORPG till (för då snor dom sina egna kunder ifrån sig själva) innan WoW har dött ner, men dom kommer definitivt med uppföljare till StarCraft, Diablo och WarCraft. StarCraft och WarCraft kommer dock släppas med några års mellanrum, då det är samma målgrupp.


Blizzard tar god tid på sig för att dels bara släppa riktigt bra produkter, dels för att tajma det hela med marknaden. Det är ett enkelt recept för framgång.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Andrej wrote:StarCraft och WarCraft kommer dock släppas med några års mellanrum, då det är samma målgrupp.
Hoppas StarCraft kommer före. Har väntat på en uppföljare ett bra tag nu. =)
User avatar
Hunter
Posts: 835
Joined: 2006-05-01 13:04:19
Location: Västervik

Post by Hunter »

Dom har intervjuat en av killarna, i och för sig talar dom inte om nåt hur spelet kommer att bli men ändå. Jag tror det stod nåt i PCGamer (december). Och så är inte Diablo II så pass bra att det inte går att göra det ännu bättre nästa gång, mjukare scroll, modernare grafikmotor m.m. Det är fortfarande buggar i Diablo II som retar mig.
AMD Vishera FX-8350@4.5GHz - Asus Crosshair V Formula-Z (AM3+) - Sapphire R9 290 4GB - 8GB G.Skill TridentX 2400MHz - Samsung 500GB - Samsung 1TB - Western Digital 1TB - Asus Xonar Essence STX - Bitfenix Ghost - BenQ XL2410T
EnRIz
Posts: 176
Joined: 2005-12-29 0:30:44
Location: Malung

Post by EnRIz »

Alla Blizzards framtida spel kommer att vara MMOGs.
Allt enligt Vivendi Universals uttalande i Juni 2006.

Dock finns inte Blizzard North längre men ett "oannonserat projekt/uppföljare" (Diablo 3?) har varit under utveckling en gång i tiden, men sen succéen med World of Warcraft vet man inte säkert om det har jobbats något på projektet.
Gaming/Work:Q8200@2.33GHz,4 GB DDR2 RAM,HD4850,2xSpinPoint 500 GB + 1 TB Caviar Green Power,Windows 7 Ultimate x64

Server:P4@3GHz,2 GB RAM,150 GB HDD,Windows XP

Macbook Pro 13":C2D@2.4GHz, 4GB DDR3 RAM,250GB,OSX Snow Leopard.
_BassForce_
Posts: 131
Joined: 2006-05-19 17:31:12

Post by _BassForce_ »

Kolla sidan och säg vad ni tycker http://www.diabloii.nu ;)
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Jag tror inte att vi kommer att få se ett Diablo III på bra länge. Nästa stora spel ifrån Blizzard hoppas jag blir Starcraft II, det behöver en uppföljare.
We dance to all the wrong songs
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Post by walliski »

_BassForce_ wrote:Kolla sidan och säg vad ni tycker http://www.diabloii.nu ;)
Senaste nyheten ett halvt år gammal... Det var aktiv sida ^^...

http://www.diabloii.net e bättre :P
Här var det tomt...
_BassForce_
Posts: 131
Joined: 2006-05-19 17:31:12

Post by _BassForce_ »

Jag vill inte ha Starcraft II jag vill ha diablo 3 :-/
User avatar
krille_leijon
Posts: 275
Joined: 2005-08-27 12:59:17
Location: Uppsala

Post by krille_leijon »

_BassForce_ wrote:Jag vill inte ha Starcraft II jag vill ha diablo 3 :-/
Du kommer nog få vänta ett bra tag ^^
lo?l
_BassForce_
Posts: 131
Joined: 2006-05-19 17:31:12

Post by _BassForce_ »

är wow något att satsa på undertiden såfall ?? :P
Post Reply