Video - Konvertering - WMA till MP4

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
ElectroGeeza
Posts: 49
Joined: 2005-01-23 4:39:18
Location: Norrköping
Contact:

Video - Konvertering - WMA till MP4

Post by ElectroGeeza »

Okej, nu har jag sökt igenom forumet och jag ser att det har och fortfarande snackas en del om MPEG4 (mp4). Men jag hittade inte riktigt relevant information för det som jag är intresserad av, så jag startar här en ny tråd.

Jag letar efter ett lämpligt program att konvertera WMV filer till MP4 med. Jag har provat ett par program från diverse webbsidor på Internet men det har antingen varit begränset (måste köpas) eller så har det varit för krångligt och pilligt att jag inte kom någon vart. Ja, det har inte fungerat helt enkelt. Av ren desperation har jag även provat Nero Recode men det gav inget resultat.

Det är inga större filmer jag ska konvertera till MP4 och det har inget med DVD att göra. Jag tänkte bara föra över ett videklipp till min telefon och se om och hur det fungerar. Just nu fungerar det inte alls, därför att telefonen kräver att filen ska vara i MP4, vilket den inte är - den är i WMV format.

Hur kan jag konvertera den till rätt format? Har ni något bra knep, vet ni något program som kan göra det åt mig? Det ska ju helst vara gratis det programmet då. Annars skulle kanske Nokia Video Converter kunna vara något om man är redo att betala - vilket jag inte är.

Ett annat alternativ skulle kunna vara att installera en mediaspelare som klarar av WMV formatet. Operativsystemet på min telefon är en variant av Symbian. Så om ni vet några såna så får ni säga till.

EDIT EDIT EDIT: Glöm det, jag har hittat ett perfekt verktyg som klarar allt det jag önskar och lite till och som dessutom är gratis. *skryt* Men jag tänker inte vara hjälpsam och avslöja vilket det är, ni får också spendera en hel dag och leta precis som jag. :-* Search and should find! "Den gör gratis allt det som konkurrenterna inte kan göra för pengar." kanske säger något.
Post Reply