Lineage 2

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
ShoGun
Posts: 272
Joined: 2006-09-12 14:50:38
Location: Deru

Lineage 2

Post by ShoGun »

Tja!

Tänkte bara kolla om det var någon annan här som spelar Lineage 2 RETAIL inte privat servrar.

Jag lirar på Sieghardt, har en lvl 61 spellhowler och några lvl 30-40 chars.

Lirar du retal? Isåfall vart? osv osv :p

Image Min evul spellhowler
Abyssa(Subject to change): C2D E8400 - 4870x2 - 4GB ram - Windows Vista 64bit / Mandriva - Pending
Fultjack: HP 6510b - 2GB ram - T7100 - Windows XP 32bit - Active
Lilium: - Terminated | Ceteru: - Terminated
User avatar
iddiJEWTEN
Posts: 752
Joined: 2005-08-08 13:51:50
Location: Östersund

Post by iddiJEWTEN »

Sure do. Lvl 78 Mystic Muse med Soultaker Subclass på Bartz ftw!

Fast ska nog säga upp kontot för att börja med Privat nu ett tag, Tycker det är roligare på en del faktorer.
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Har din lilla krabat hört talas om kantutjämning? ;D
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Post by meminus »

lineage verkar lite tufft faktiskt...

vad är det för fördelar/nackdelar jämfört med wow, eller liknande spel?
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
User avatar
Kimball
Posts: 274
Joined: 2002-10-14 22:49:22
Location: Oskarshamn
Contact:

Post by Kimball »

mnus wrote:lineage verkar lite tufft faktiskt...

vad är det för fördelar/nackdelar jämfört med wow, eller liknande spel?
sjukt mkt lönlös grinding imho, tröttnade efter 4v.. men så är jag med alla monotona spel ^^
Opteron 165@3276Mhz | SuperPi 1M 26.875
3dmark01: 42k | 3dmark03: 25.3k | 3dmark05: 12.3k
DFI Ultra-D NF4 (704-2bta) | Opteron 165 @ 2.91Ghz | MSI 7900 GTO @ 698/825 | OCZ Rev.2 PC3200 512*2 1:1 1T 2-3-3-5 | 200GB Maxtor 10 DiamondMax SATA
User avatar
ShoGun
Posts: 272
Joined: 2006-09-12 14:50:38
Location: Deru

Post by ShoGun »

kantutjämning tycker jag är fult :p set smetigt ut.

Jag har slutat spela Lineage 2 nu igen pga brist av spelare som bor i min tidzon :p Lineage 2 är ett mycket socialare spel jämnfört med WoW, man slipper alla små tretton åringar som tror dem är något, men det finns fullt av Amerikanare (Need I say more?) som tror att de äger hela servern osv.
Abyssa(Subject to change): C2D E8400 - 4870x2 - 4GB ram - Windows Vista 64bit / Mandriva - Pending
Fultjack: HP 6510b - 2GB ram - T7100 - Windows XP 32bit - Active
Lilium: - Terminated | Ceteru: - Terminated
User avatar
iddiJEWTEN
Posts: 752
Joined: 2005-08-08 13:51:50
Location: Östersund

Post by iddiJEWTEN »

Lineage 2 = Less PvE, More PvP! Mer socialt som sagt. Inte alls mycket amerikaner om du spelar på dom europeiska servrarna Teon eller Franz. Som sagt PvP'n är underbar. Hyllat till världens bästa MMORPG i PvP-Klassen ett antal gånger. Nackdelar kan jag inte riktigt på rak arm kan dessvärre inte komma på några. Kom på en till fördel, privat server sidan. Finns tusentals privat servrar och dom flesta stödjer över 3000 personer online samtidigt vilket är väldigt bra jämfört med wow's privat servrar som brukar ha 50 online :P Och genom att kolla privatservrar kan du också välja hur snabbt du vill lvla, vill ha alla items i shoper eller om du vill köra som official och bygga ihop items eller få dom på drop, Finns sånna stora valmöjligheter när det kommer till privatservrar. Alla privatservrar kan hittas här:

Gamesites200
User avatar
ShoGun
Posts: 272
Joined: 2006-09-12 14:50:38
Location: Deru

Post by ShoGun »

Istället för Engame PvE så är det PvP istället det stämme. Sant, men jag orkar inte lira upp en till på Teon och dom :p De hade ju lovat en character transfer till de europeiska servrarna, men bröt löftet.

Och DÄR har vi en sak till som är bättre med Lineage 2!
De har brutit ett löfte, medans World of Warcraft har brutit 10-15 stycken.

De har lovat så jävla mycket saker, och jag som följt utveckligen av World of Warcraft stenhårt blev grymt besviken på spelet, visst är det kul, men det skulle vara bättre om de gjorde som de först tänkt sig.

Egna byar och settlements som guilder kunde ha, t.o.m. egna städer, Horde och Alliance skulle inte finnas, utan man skulle kunna bilda egna factions som krigade mot varandra.

Och där är Lineage 2 också bättre, det finns inga lag förutom dom som man själv skapar.
Abyssa(Subject to change): C2D E8400 - 4870x2 - 4GB ram - Windows Vista 64bit / Mandriva - Pending
Fultjack: HP 6510b - 2GB ram - T7100 - Windows XP 32bit - Active
Lilium: - Terminated | Ceteru: - Terminated
User avatar
iddiJEWTEN
Posts: 752
Joined: 2005-08-08 13:51:50
Location: Östersund

Post by iddiJEWTEN »

ShoGun wrote:Istället för Engame PvE så är det PvP istället det stämme. Sant, men jag orkar inte lira upp en till på Teon och dom :p De hade ju lovat en character transfer till de europeiska servrarna, men bröt löftet.

Och DÄR har vi en sak till som är bättre med Lineage 2!
De har brutit ett löfte, medans World of Warcraft har brutit 10-15 stycken.

De har lovat så jävla mycket saker, och jag som följt utveckligen av World of Warcraft stenhårt blev grymt besviken på spelet, visst är det kul, men det skulle vara bättre om de gjorde som de först tänkt sig.

Egna byar och settlements som guilder kunde ha, t.o.m. egna städer, Horde och Alliance skulle inte finnas, utan man skulle kunna bilda egna factions som krigade mot varandra.

Och där är Lineage 2 också bättre, det finns inga lag förutom dom som man själv skapar.
/agree. Enda nackdelen med Privatservrar är väl att FBI är lite mindre glad på dom. Tog ner ca. 10 servrar för någon månad sedan =/

Men official kostar 120kr/mån eller något sånt? hade autogiro på det så jag kom inte ihåg vad dom tog exakt men något åt den stilen hade jag för mig.
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Post by rokk »

Spelade Lineage II betan, även lite retail men jag lessnade efter ett tag på grund av all grinding och påtok för mycke hög-lvl killar som kutade omkring och dödade noobs på nybörjar-områden...
Lineage II har ju dock utvecklats en del sen betan/tidig retail, provade det för ett tag sedan och det har ju hänt saker som sagt...
ShoGun wrote:kantutjämning tycker jag är fult :p set smetigt ut.
AA kan lätt se smetigt ut, men om man kombinerar lite högre kantutjämning (4-8x Transparency AA/Adaptive AA) med lite AF brukar det faktiskt se riktigt bra ut...
iddiJEWTEN wrote:Lineage 2 = Less PvE, More PvP! Mer socialt som sagt. Inte alls mycket amerikaner om du spelar på dom europeiska servrarna Teon eller Franz. Som sagt PvP'n är underbar. Hyllat till världens bästa MMORPG i PvP-Klassen ett antal gånger. Nackdelar kan jag inte riktigt på rak arm kan dessvärre inte komma på några.
Tyckte det var rätt trevligt i Lineage II faktiskt, speciellt PvPn va bättre än de flesta spel i samma MMO-genre. Tror dock EVE-O är mer hyllat för sin PvP, tycker även bättre om PvPn där själv, men den i Lineage II inte är dålig på något sätt.

Nackdelen som jag upplevde undertiden jag spelade var att nån hög-lvl grindade noobs som en tok på valfritt nybörjar-område rätt ofta, men de har de kanske fixat till nu?

Tyvärr har jag tröttnat på all grinding o levels, då man levlar ifrån varann och sen skiljer det 40 levels och man har inte så mycket att göra tillsammans längre...
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
User avatar
iddiJEWTEN
Posts: 752
Joined: 2005-08-08 13:51:50
Location: Östersund

Post by iddiJEWTEN »

rokk wrote:Nackdelen som jag upplevde undertiden jag spelade var att nån hög-lvl grindade noobs som en tok på valfritt nybörjar-område rätt ofta, men de har de kanske fixat till nu?
Ja går du röd (vilket du gör genom att PK'a någon) så kommer du nog med största sannolikhet bli droppad ganska fort och tappa en massa gear.

Mjo håller med om att Evo har bra PvP. För dom som inte har lust att PvE'a så mycket så kan jag mycket varmt rekommendera privatservrar. Finns allt i från 1x (exakt som retail) till 10.000x (där alltså exp på retail är gånger 10.000, Alltså ca. lvl 20 på första lvl 1 mobbet) :)
Dinin
Posts: 30
Joined: 2006-10-27 17:34:04

Post by Dinin »

Jorå spelar lineage 2 på bartz, grinden vänjer man sig vid, till slut lvlar man utan att ens tänka på det.

Finns väl inte så mycket som är direkt dåligt med spelet, enda negativa är att man börjar bli lite utråkad efter 3 år, men det är väl inte så konstigt heller. Dessutom börjar det inte så många nya spelare och blir trisst när alltfler slutar. Skulle inte ha något emot att prova ett nytt spel, men svårt att hitta ett i samma klass.
User avatar
iddiJEWTEN
Posts: 752
Joined: 2005-08-08 13:51:50
Location: Östersund

Post by iddiJEWTEN »

Dinin wrote:Finns väl inte så mycket som är direkt dåligt med spelet, enda negativa är att man börjar bli lite utråkad efter 3 år, men det är väl inte så konstigt heller. Dessutom börjar det inte så många nya spelare och blir trisst när alltfler slutar. Skulle inte ha något emot att prova ett nytt spel, men svårt att hitta ett i samma klass.
Håller med dig totalt där, Jag sade just upp mitt account för att leta lyckan i ett annat spel p.g.a. att jag är så less efter dessa 3 år. Imo så borde dom släppa Lineage 3 och göra om alla classerna, skills, hunting grounds osv. men ha kvar samma Gameplay, Eller kanske släppa ett expansion som modifierar mycket mer än en ny chronicle release.
Post Reply