FTP-utrymme på nätet

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
Dand
Posts: 52
Joined: 2005-04-24 17:23:56
Location: Småland/Stockholm

FTP-utrymme på nätet

Post by Dand »

Hej!

Jag leter efter en bra och billigt (helst gratis) ftp-tjänst. Alltså ett FTP-konto att lägga ut filer (bilder) på.

Kollade nått som hette www.24ftp.se. Där får man ett 20Mb gratis att testa på. För en hundring i månade får man 250 MB.

Funkar väl OK men skulle gärna tetsa fler alternativ...
User avatar
iddiJEWTEN
Posts: 752
Joined: 2005-08-08 13:51:50
Location: Östersund

Post by iddiJEWTEN »

Säkert en hel del 64bitare som kan fixa ett FTP-Konto åt dig gratis, Släng ett PM till SpixX^Originalet och fråga han.
Dand
Posts: 52
Joined: 2005-04-24 17:23:56
Location: Småland/Stockholm

Post by Dand »

iddiJEWTEN wrote:Säkert en hel del 64bitare som kan fixa ett FTP-Konto åt dig gratis, Släng ett PM till SpixX^Originalet och fråga han.
Tack, men jag vill inte utnytja 64bitares goda hjärtan. Känns inte rätt.

Det är bara det att efterssom jag sitter bakome en relativt långsam bredbandsuppkoppling så skulle jag behöva en utrymme på en server på andra sidan...

Jag frilansar lite som fotograf och vill ha någonstans att lägga upp bilder för leverans (när kunden inte har egen FTPserver att lägga bilderna på). Mailservrar har ju en tendens att inte gilla stora bilagor så ett FTP-utrymme där ute i cyberrymden skulle passa fint.

Har en hemsida i dag men det webhotellet tillåter inte att man lägger ut filer för nedladdning...

Så då tänkte jag att ett separat FTP-koto på någon server borde kunna passa mig. Helst med möjlighet att lägga upp olika konton för olika kunder.
Så egentligen är det kanske en helt egen ftp-server jag borde ha någonstans där jag har snabb och direkt access till nätet.

Testade en gång att sätta upp en server här hemma men det gick alldeles för långsamt.

Ni som hänger här på 64bits är ju grymma på detta med internet. Så jag tänkte jag kunde fråga här.
User avatar
elmor
Posts: 4
Joined: 2005-12-03 14:06:28
Location: Härnösand

Post by elmor »

Kolla in www.servage.net , där får du utrymme så det räcker ;D

Använd kupongordet CUST31452 för att få 25gb extra utrymme gratis.
Dand
Posts: 52
Joined: 2005-04-24 17:23:56
Location: Småland/Stockholm

Post by Dand »

elmor wrote:Kolla in www.servage.net , där får du utrymme så det räcker ;D

Använd kupongordet CUST31452 för att få 25gb extra utrymme gratis.
Tackar! Verkar onekligen intressant. Ska ta mig en rejäl titt på det där...
Post Reply