Safari till windows

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Post by rokk »

Jonas Lundh wrote:Trappski: Ja, Gecko börjar bli bättre men dom har fortfarande en hel del konstigheter för sig och tillåter alldeles för mycket fulkod.
Att tillåta fulkod är snarare en fördel då många fulkodar... Om den sen också stödjer standard är väl ännu bättre.
Last edited by rokk on 2007-06-12 21:43:41, edited 1 time in total.
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
User avatar
fantasya
Posts: 113
Joined: 2004-11-15 22:35:13

Post by fantasya »

Vad pratar du om egentligen?
Blir lite hastig stum där. :-/
Det jag ville visa var att sidan jag hänvisade till, beter sig olika mellan Opera och Firefox. Självklart är jag inte 100% säker om den följer standard. Men resultatet skall bli att ett genomskinligt lager visas i 2 sek, innan det går bort igen som sedan upprepar sig. Eftersom båda webbläsarna försöker gå efter standarden, skall ju dom också rendera detsamma. Iaf så blir det annorlunda på min dator mellan dom, så om någon hittar orsaken säg till.

Med det vill jag säga att även om Opera kan hantera mera så gäller det att hantera dom rätt.

*Springer en bit bort av rädsla* :)

Lite tråkigt ang overflow-y men du har rätt där, jag skall undvika det då stödet längre fram antas försvinna.
Återigen ett stort va? Förstår inte vad du vill ha sagt.
Frågade vad Opera menade med "Tillåter flash från andra domän att få tillgång till skript i sidan..." Kan en flashanimering från en annan domän läsa av ifrån en input eller textfält, vad som skriv ? Då jag ser det från säkerhets perspektivet.

Du har rätt att slå mig om du tycker att jag är knäpp :)
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Post by rokk »

Vad ska man säga såhär efter att ha testat Safari 3 betan, saknas ett halvt ton basic features. Den är seg som sirap på vissa tyngre sidor
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
User avatar
madr
Posts: 998
Joined: 2004-08-24 11:12:39
Contact:

Post by madr »

Jag ser Safari goes Windows mer som en present till webbutvecklare än någon ny konkurrent i webbläsarkampen. Då en (uppskattningsvis) stor majoritet av alla webbutvecklare kör Windowsbaserat har det fram tills nu varit dyrt och opraktiskt att testa mot Safari i förhållande till hur många som använder webbläsaren.

Nu skall förhoppningsvis Safarianvändare inte bli utanför i fortsättningen. Jag har alldeles för ofta stött på JavaScript och layouter som buggar i Safari för att jag inte skall sucka av lättnad.

EDIT: På tal om standards så kan man (IMHO) aldrig förvänta sig att icke standardiserade metoder skall fungera. HTTPRequestObject är (så vitt jag vet) inte standardiserat, och där finns sannerligen behovet av standardisering, men vad gäller övriga fall är det inte försvarsbart.

Å andra sidan borde man omvänt kunna förvänta sig att standards alltid skall följas fullt ut, men verkligheten vittnar om annat ... :(
antlion: 3,2 GHz i7 | 32GB | 180GB+120GB SSD SATA III | 2TB SATA III | Dell u2410 | GF 5600ti Arch linux + Win 7
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Skön feature den där med att dra ut tabbar och göra dem till separata fönster.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Ett test av läsaren:
ArsTechnica
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

lither wrote:Skön feature den där med att dra ut tabbar och göra dem till separata fönster.
Eh, va? Det är väl vanligt? Jag saknar i vilket fall möjlighet att göra motsatsen, skicka tillbaks separata fönster som tabs :-/
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

HLC wrote:
lither wrote:Skön feature den där med att dra ut tabbar och göra dem till separata fönster.
Eh, va? Det är väl vanligt? Jag saknar i vilket fall möjlighet att göra motsatsen, skicka tillbaks separata fönster som tabs :-/
Inget jag kan göra i Firefox i alla fall ...
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Får bara "oväntat fel ..." så kan inte äns starta upp det :P
Leo
Posts: 271
Joined: 2007-02-24 23:00:27

Post by Leo »

Min Mac insatta kompis säger att det finns en s.k ''converter'' till mac så det går att spela Windows spel(typ alla) på det.
Stämmer det? Isåfall hur många failures finns det då eftersom det är en helt annan kodning..
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Post by meminus »

_JesteR_ wrote:... där fula Mac-stuket.

Länge leve Firefox.
Mac är det ända vackra i denna värld ;)
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Leo wrote:Min Mac insatta kompis säger att det finns en s.k ''converter'' till mac så det går att spela Windows spel(typ alla) på det.
Stämmer det? Isåfall hur många failures finns det då eftersom det är en helt annan kodning..
Annars finns Boot Camp.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

lither wrote:Inget jag kan göra i Firefox i alla fall ...
Jag har haft det i Opera sedan det fick tabs om jag inte missminner mig, förmodade bara att detsamma då gällde i Firefox/Mozilla.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Post by rokk »

Leo wrote:Min Mac insatta kompis säger att det finns en s.k ''converter'' till mac så det går att spela Windows spel(typ alla) på det.
Stämmer det? Isåfall hur många failures finns det då eftersom det är en helt annan kodning..
Tror han syftar på CrossOver Office och spelstödet är ganska glest jämfört med att köra windows, knappast "typ alla".
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

rokk wrote:
Leo wrote:Min Mac insatta kompis säger att det finns en s.k ''converter'' till mac så det går att spela Windows spel(typ alla) på det.
Stämmer det? Isåfall hur många failures finns det då eftersom det är en helt annan kodning..
Tror han syftar på CrossOver Office och spelstödet är ganska glest jämfört med att köra windows, knappast "typ alla".
Tror mer att det är Transgamings Cider som åsyftas...
http://www.transgaming.com/products/cider/
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Trappski wrote:
rokk wrote:
Leo wrote:Min Mac insatta kompis säger att det finns en s.k ''converter'' till mac så det går att spela Windows spel(typ alla) på det.
Stämmer det? Isåfall hur många failures finns det då eftersom det är en helt annan kodning..
Tror han syftar på CrossOver Office och spelstödet är ganska glest jämfört med att köra windows, knappast "typ alla".
Tror mer att det är Transgamings Cider som åsyftas...
http://www.transgaming.com/products/cider/
Tror jag med, dom har gjort samma program för Ubuntu nu också tyckte jag mig se någonstans ;)
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Trappski wrote:Tror mer att det är Transgamings Cider som åsyftas...
http://www.transgaming.com/products/cider/
Cider är ju trots allt ingen applikation du kör utan något spelbolagen kan be företaget att släppa deras spel med.

Det hjälper inte slutkonsumenten mer än att ett spel kanske släpps i en "mac"-version.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
Leo
Posts: 271
Joined: 2007-02-24 23:00:27

Post by Leo »

rokk wrote:
Leo wrote:Min Mac insatta kompis säger att det finns en s.k ''converter'' till mac så det går att spela Windows spel(typ alla) på det.
Stämmer det? Isåfall hur många failures finns det då eftersom det är en helt annan kodning..
Tror han syftar på CrossOver Office och spelstödet är ganska glest jämfört med att köra windows, knappast "typ alla".
Okej, ska se vad det är för ngt
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

mnus wrote:
_JesteR_ wrote:... där fula Mac-stuket.

Länge leve Firefox.
Mac är det ända vackra i denna värld ;)
I pity the foo who likes Mac!

Apple har släppt version 3.0.1 efter bara några dagar.
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
Post Reply