20-åring drunknat i England

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

20-åring drunknat i England

Post by meminus »

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 96,00.html

Alltså... jag förstår mig inte på räddningspersonal i detta läget. "Vi gjorde allt för att rädda honom"

Varför inte skicka en syrgastub till honom?
Varför inte ge han morfin o kapa foten?
Varför inte kapa gallret medans han får syre via tub?

Jag förstår inte, tycker det är dåligt. Mycket dåligt.

Dock hoppas jag att mina "tips" prövades. Men om de nu gjorde detta. Varför skulle det inte fungera?
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

Jo om dom hade dykare på plats så kunde dom tryckt in en regg i munnen på honom. Det är inga problem med det. Dock inte syrgas men vanlig komprimerad luft som man använder till grund dykning. Jag hoppas dom skäms. Vilken död, drunkna i avloppsvatten? Dykarna kanske vägrade gå ner i skitvattnet.
Glossolalia coats my skin
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

"Vi gjorde allt vi kunde. Jag till och med pratade med honom innan jag gick för att ta en kaka till."


Min poäng är att det inte riktigt verkar som om nån försökte på riktigt.
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Jag ställer mig samma frågor.
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
Persk
Posts: 562
Joined: 2002-03-07 22:36:41
Contact:

Post by Persk »

Fick denna bilden i huvudet när jag läste den där artikeln.

Image
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

oki nu ska jag berätta för er vad som hände med tanke på a att aftonbladets journalistisk är på botten nivå..


Engelska tidingar har skrivit om detta också, men tydligen dog mannen av kraftig nedkylning. d.v.s han drunka ej.

Även en av dykarna som var där för att hjälpa till blev kraftigt nedkyld och fick föras till sjukhus för kontroll.

Mannen dog under förberedelser för att amputera benet. Och läste i en av tidingarna att han hade suttit fast ett bra tag innan någon fick syn på honom och kunde komma och hjälpa.

Men men, som sagt ni ska ska börja läsa lite annat än aftonbladet eller expressen som jag kommer ihåg skrev om möjlig bakterie epedemi på hmm stockholms national teater? för ett tag sen, när det handla om vatten tanken som behövdes för produktionen av singin in the rain..


over and out!
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Mitra wrote:oki nu ska jag berätta för er vad som hände med tanke på a att aftonbladets journalistisk är på botten nivå..


Engelska tidingar har skrivit om detta också, men tydligen dog mannen av kraftig nedkylning. d.v.s han drunka ej.

Även en av dykarna som var där för att hjälpa till blev kraftigt nedkyld och fick föras till sjukhus för kontroll.

Mannen dog under förberedelser för att amputera benet. Och läste i en av tidingarna att han hade suttit fast ett bra tag innan någon fick syn på honom och kunde komma och hjälpa.

Men men, som sagt ni ska ska börja läsa lite annat än aftonbladet eller expressen som jag kommer ihåg skrev om möjlig bakterie epedemi på hmm stockholms national teater? för ett tag sen, när det handla om vatten tanken som behövdes för produktionen av singin in the rain..


over and out!
By Mitra, this man is right!
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

drunkna i avloppsvatten..
usch.. snacka om bögdöd :(
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
Leo
Posts: 271
Joined: 2007-02-24 23:00:27

Post by Leo »

Fenix wrote:drunkna i avloppsvatten..
usch.. snacka om bögdöd :(
Varför blanda in sexuella läggningar i det hela?
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Leo wrote:Varför blanda in sexuella läggningar i det hela?
Jo du förstår Herr Fenix är homofob.
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

lillis wrote:Jo du förstår Herr Fenix är homofob.
:o
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Läste precis det bästa jag läst om en polisgris i mitt liv;
1500 poliser ska ha skrivit under en motion där de vill få en "vänligare" klädsel.
Ljus skjorta, tennisskor & vapnet ska inte hänga synligare än att man vet att det finns där.

Dom tycker precis som jag och en polare disskuterat så många gånger, att polisen ser för militärisk ut i sina kängor och svartliknande mörka färger. Man vill ju inte direkt tala med dom i onödan när de är klädda sådär, se psycko ut :D

Så stor eloge för dessa poliser i Sverige...


Ville bara skjuta fram dem i rampljuset för en liten stund.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

lillis wrote:Jo du förstår Herr Fenix är homofob.
Vem är inte det?
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

maciato wrote:polisen ser för militärisk ut i sina kängor och svartliknande mörka färger.
Men det är ju det som är så cleant, jag är snarare för en ännu hårdare look på grisen. Så svart, hårt och skräckinjagande som möjligt tack! EIN ZWEI POLIZEI!
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

ziimzallabiim wrote:
maciato wrote:polisen ser för militärisk ut i sina kängor och svartliknande mörka färger.
Men det är ju det som är så cleant, jag är snarare för en ännu hårdare look på grisen. Så svart, hårt och skräckinjagande som möjligt tack! EIN ZWEI POLIZEI!
Bara mesigt, snutar ska inte va någon våt tonårsdröm med mp5'or och skyddsdräkter till tusen. Tycker vi ska ta ett steg tillbaks från att ha ett auktoritetssamhälle där dom håller koll på oss. Dom ska vara där för oss...
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Jag nämde inte polisens roll och agerande någonstans, det var enbart ett modeyttrande från min sida. Btw är MP5or inte i närheten estetiken av en fjäderbatong.
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

lillis wrote:By Mitra, this man is right!
Fenix wrote:drunkna i avloppsvatten..
usch.. snacka om bögdöd :(
ziimzallabiim wrote:Men det är ju det som är så cleant, jag är snarare för en ännu hårdare look på grisen. Så svart, hårt och skräckinjagande som möjligt tack! EIN ZWEI POLIZEI!
Förlåt för OT, jag var bara tvungen att citera det här. Sjukt roligt.

För övrigt så vet en journalist som jobbar för Aftonblaskan alltid mer än räddningspersonalen som var på plats, alltid.
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
Deuterium
Posts: 841
Joined: 2002-07-05 10:31:43
Location: Skåne

Post by Deuterium »

maciato wrote:Läste precis det bästa jag läst om en polisgris i mitt liv;
1500 poliser ska ha skrivit under en motion där de vill få en "vänligare" klädsel.
Ljus skjorta, tennisskor & vapnet ska inte hänga synligare än att man vet att det finns där.

Dom tycker precis som jag och en polare disskuterat så många gånger, att polisen ser för militärisk ut i sina kängor och svartliknande mörka färger. Man vill ju inte direkt tala med dom i onödan när de är klädda sådär, se psycko ut :D

Så stor eloge för dessa poliser i Sverige...


Ville bara skjuta fram dem i rampljuset för en liten stund.
En uniform är inte bara där för att se snygg ut, den ska även fylla ett syfte, ex. igenom att vara flamtålig, kängor, tillskillnad från tennisskor, ger ett bra skydd ifall en situation blir våldsam. Dock bör det kanske finnas bättre sommaralternativ än det verkar göra idag.
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Deuterium wrote:En uniform är inte bara där för att se snygg ut, den ska även fylla ett syfte
Lies!
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
Post Reply