Jag känner igen problemet.Först måste du komma in till internet via nätkabel kopplad mellan router och datorn. När du väl är inkopplad till internet, skriver du följande på browsen : 192.168.2.1 . Skriv bara dessa siffror och tryck på <Enter>. Om du t.ex har Belkin router så hamnar du på deras support. Har du Netgear router så hamnar du på deras supportsida. Försök och klicka dig fram till rutan för Wireless Net och Channel. Förmodligen kör du på en dålig kanal. Du kan antingen byta kanal eller ta alternativet "Auto". Jag rekomenderar "Auto". Jag hoppas på framgång med dina bemönaden. Hälsningar Carl R. Backelin.
LOL -- Komigen.. Jag har inte ens Trådlöst.. bara skummma mejl nu för tiden .
Och jag har inte ens skrivit till dom .. Haha rofl
Ja om du läser så fattar du. Jag hadde problem med min router sen fick jag ett mail från Telia om hur jag skulle göra. Men dom har typ mYcket fel. Jag har icke wireless.
Telia kan väl för 17 inte se om du har en router eller inte. Har du ADSL ser de bara modemet. Har du TP-uttag ser det för dem ut som om du har datorn direkt ansluten. Har du funderat på spam...
De skickar inte ut mail sådär utan att du själv har frågat något.
Brukar ja... Naturligtvis har man ju ändrat MAC-adressen.
Min ISP tar ut en liten avgift för att ändra den MAC-adress man ansluter från. Just det nätverkskortet jag hade har jag inte kvar. Därför har jag ändrat mitt moderkorts MAC-adress, och även routerns WAN-MAC-adress, så de har samma. På så vis kan jag koppla in min arbetsdator direkt till uttaget om jag ska felsöka något med uppkopplingen. Har man en bra router ska ingen kunna se att det är en router.