Subtitle problem DVD-film

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Subtitle problem DVD-film

Post by meminus »

Efter att ha länsat internet på HTPC-progamvara och stöt på det ena felet med det andra. Dvs. program A crashar vid musikuppspelning, program B crashar vid film osv osv.

Program C (även kallat Got All Media) funkar precis så som jag vill ha det! Musiken funkar, avi funkar etc etc. Men så är det ngt lusting med DVDn.

Grejen är, jag stoppar in en skiva, öppnar upp den i GAM, funkar fint tills det att man ska peta till Subtitles. Då händer följande:

1. Texten är jävligt liten
2. Texten är helt fel placerad. I mitten (vertikalt) och lite till vänster (horisontellt).

Jag vet om att det är en inställning någonstans. För det spelar ingen roll vilket prog. jag öppnar DVD-skivan i, så är det på detta viset.

Tillsammans med GAM kör jag FFDshow och där är inställningarna rätt satta. Hittar inga andra inställningar i GAMs kontrollpanel förutom att han ska använda inställningarna från FFDshow.

Då tycker man att det inte har något med det att göra, utan någon annan inställning någonstans. Nu gjorde jag en liten fejk här men så här ser det ut:

Image

Någon som har idéer eller lösning på detta?
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
Post Reply