Svart skärm.

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
User avatar
dell_xps_dell
Posts: 133
Joined: 2007-01-07 0:43:47
Location: Stockholm
Contact:

Svart skärm.

Post by dell_xps_dell »

Hej har ett litet problem med en hp. När jag tar ut ett nätverkskort ur datorn (trådlöst) så får jag bara en svart skärm, har prövat att ta ur batteriet till bios men det hjälper inte. Samma sak händer om man kopplar in bildskärmen till dvi istället. Men när man kopplar datorn som den var så är det inga som helst problem? Så får man bild på skärmen. Annars så är skärmen bara svart och den har fläktarna på högsta snurr.
Dell: GPU:6800 GTO 256MB CPU INTEL P4 2992 GHZ RAM: 3GB!!! =) HDD: 160 GB OS: Windows vista ultimate
COMPAQ PRESARIO: GPU: ATI 8MB. CPU INTEL 533 MHZ RAM: 384 MB HDD: 20 GB OS: Windows XP Pro
User avatar
dell_xps_dell
Posts: 133
Joined: 2007-01-07 0:43:47
Location: Stockholm
Contact:

Post by dell_xps_dell »

Problemet löste sig efter att jag lät datorn stå avstängd under natten.
Nu när jag ska ominstallera windows, så hänger den sig i lite olika ställen av installationen. Prövade först med hp:s recovery manger. Men där hängde sig datorn hela tiden och startade om och hade sig :[

Så jag prövade att installera xp från en skiva då gick det lite bättre, men får upp en blå skrärm med ollika felmedelanden, som består av ettor och nollor. Vet någon vad jag kan göra?, för att få in xp på den? Är det hårdvaran som kan ha gått sönder? Har prövat att köppa ur minneskortläsaren fram, men det gick inge bättre.


Tacksam för hjälp!
Dell: GPU:6800 GTO 256MB CPU INTEL P4 2992 GHZ RAM: 3GB!!! =) HDD: 160 GB OS: Windows vista ultimate
COMPAQ PRESARIO: GPU: ATI 8MB. CPU INTEL 533 MHZ RAM: 384 MB HDD: 20 GB OS: Windows XP Pro
Post Reply