Fitna the movie

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Moonsky wrote:Vi bjuder alla invandrare på en resa till deras hemland.
Sen när de vill komma tillbaka, så går det inte för de måste ansöka om tillstånd eller nåt byråkratiskt som kommer ta 100 år.

När vi fått ut alla, släpper vi några vakuum bomber i mellanöstern. De är ungefär som kärnvapen fast ingen långvarig radioaktiv effekt.

För att göra en omelett måste man ha sönder några ägg.
Vad är denna vakuum bomb du pratar om? Hur spränger man ingenting?
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Moonsky wrote:Vi bjuder alla invandrare på en resa till deras hemland.
Sen när de vill komma tillbaka, så går det inte för de måste ansöka om tillstånd eller nåt byråkratiskt som kommer ta 100 år.

När vi fått ut alla, släpper vi några vakuum bomber i mellanöstern. De är ungefär som kärnvapen fast ingen långvarig radioaktiv effekt.

För att göra en omelett måste man ha sönder några ägg.
Alla invandrare?

Känner många amerikanska invandrare.

Tyskar känner jag också.

Och fransmän...

Danskar...

Finnar...

Kineser...

Ecuadorianer...
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Moonsky wrote:Vi bjuder alla invandrare på en resa till deras hemland.
Sen när de vill komma tillbaka, så går det inte för de måste ansöka om tillstånd eller nåt byråkratiskt som kommer ta 100 år.

När vi fått ut alla, släpper vi några vakuum bomber i mellanöstern. De är ungefär som kärnvapen fast ingen långvarig radioaktiv effekt.

För att göra en omelett måste man ha sönder några ägg.
Ahh, du passar bra in här på 64-bits. Det vill jag lova.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Wilders är parlamentsledamot på yttersta högerkanten och vänder sig starkt emot både invandring och Koranen, som han jämför med naziledaren Adolf Hitlers bok Mein Kampf.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

fisk wrote:Hur menar du att denna "rensning" skulle gå till? Och varför är det enbart Islam som skall bära detta krav? xD
Jag tänker inte svara på den andra frågan innan du har läst mitt inlägg en gång till och verkar förstått meningen (dessutom börjar man inte meningar med och).

Jag har ingen aning om hur en sådan rensning skulle gå till och jag kan hålla med om att ordvalet är lite missvisande. Det jag menar är helt enkelt att det muslimska folket verkar vara pacificerat av milis och/eller religiösa ledare. En jättebra, dock något gammal nu, serie som tar upp detta är hometownbagdhad. Jag skulle vilja se lite reformationer eller några sekulära muslimer som klev upp och visade västvärlden att alla muslimer inte är onda, alla muslimer kräver inte total underkastelse, jag vet att det finns många sådana muslimer, men vet alla andra det?
Last edited by wille on 2008-03-30 23:11:20, edited 1 time in total.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

wille wrote:Jag tänker inte svara på den andra frågan innan du har läst mitt inlägg en gång till och verkar förstått meningen (dessutom börjar man inte meningar med och).

Jag har ingen aning om hur en sådan rensning skulle gå till och jag kan hålla med om att ordvalet är lite missvisande. Det jag menar är helt enkelt att det muslimska folket verkar vara pacificerat av milis och/eller religiösa ledare. En jättebra, dock något gammal nu, serie som tar upp detta är hometownbagdhad. Jag skulle vilja se lite reformationer eller några sekulära muslimer som klev upp och visade västvärlden att alla muslimer inte är onda, alla muslimer kräver inte total underkastelse, jag vet att det finns många sådana muslimer, men vet alla andra det?
Media tjänar inget på fredliga mmänniskor.
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Moonsky wrote:Vi bjuder alla invandrare på en resa till deras hemland.
Sen när de vill komma tillbaka, så går det inte för de måste ansöka om tillstånd eller nåt byråkratiskt som kommer ta 100 år.

När vi fått ut alla, släpper vi några vakuum bomber i mellanöstern. De är ungefär som kärnvapen fast ingen långvarig radioaktiv effekt.

För att göra en omelett måste man ha sönder några ägg.
Vet du inte vad "egna led" betyder?

HERREGUD!

Det här är jätteroligt.


XitArS: Kolla in Rom I-II.
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

DeCaff wrote:Vad är denna vakuum bomb du pratar om? Hur spränger man ingenting?
http://en.wikipedia.org/wiki/Thermobaric_weapon
lillis wrote:Vet du inte vad "egna led" betyder?

HERREGUD!

Det här är jätteroligt.
Nej, jag vet inte vad det betyder.
Förklara gärna.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

wille wrote:Jag tänker inte svara på den andra frågan innan du har läst mitt inlägg en gång till och verkar förstått meningen (dessutom börjar man inte meningar med och).
Vad gäller att börja meningar med 'och', så är det ren gymnasieretorik. Tror du mig inte? http://www.sprakkonsulterna.se/sprakbre ... 2006.shtml

Vad som bekymrar mig är att mänskliga inskränkningar sker över hela världen, men det är just Islam som är populärt att forma generaliseringar kring eftersom det framträtt en hel del i media. Inte ens om du slår ihop samtlig terrorism utförd av muslimer under det senaste decenniet kommer du i närheten av den massutrotning som sker i Afrika. Men det är klart, det står inga löpsedlar om vad som händer där, eller i Indien, eller i Kina.

Betyder det att den terrorism och de budskap som yttras av en minoritet av muslimska extremister är insignifikant? Nej.

Det här med offentligt avfärdande är på det stora en icke-muslimsk företeelse. Att ha ledare som uttrycker sig utom nationers gränser i något syfte sker ytterst sällan. De mest mediekåta av muslimer har en tendens att vara de vansinniga extremisterna då de av olika orsaker vill uttrycka sitt förakt mot vår kultur (eller likartade).

Vad sedan gäller avfärdandet av dessa dåd så är det ett inskränkt tänkande som ligger bakom. De flesta muslimer tar direkt avstånd från det här våldet - men det är inte löpsedelsstoff. Det är inget som är lika smaskigt som att läsa att en självmordsbombare sprängt sig själv, för då kan media (och de utan något kritiskt förhållningssätt överhuvudtaget) glädjas i sin "rädsla".

(Du är kristen, varför har inte kristna publikt tagit avstånd för det folkmord som sker mot muslimer i Irak?)
Jag har ingen aning om hur en sådan rensning skulle gå till och jag kan hålla med om att ordvalet är lite missvisande. Det jag menar är helt enkelt att det muslimska folket verkar vara pacificerat av milis och/eller religiösa ledare.
Du bedömer en civilisation utifrån våra mått. Klassisk etnocentrism. Det är lite väl självrättfärdigt att kräva att människor skall agera på ett visst sätt då man inte har en aning om hur deras livssituationer är. Men jag antar att ignorans gör dig väl till mods.
En jättebra, dock något gammal nu, serie som tar upp detta är hometownbagdhad. Jag skulle vilja se lite reformationer eller några sekulära muslimer som klev upp och visade västvärlden att alla muslimer inte är onda, alla muslimer kräver inte total underkastelse, jag vet att det finns många sådana muslimer, men vet alla andra det?
Har muslimer överhuvudtaget något intresse av att "bevisa att de inte är onda". Hela den här föreställningen dryper av sådan insiktslöshet att det bara är sorgligt åt det.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Fisk: dina fina ord och ordvrägningar övertalar ingen, minst mig. Och ja, jag har rätt. Så sluta med din penismätartävling och försök läsa vad jag vill säga istället för att skriva ditt "filosofisnack".
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Fina ord? Etnocentrism?
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

DeCaff wrote:Vad är denna vakuum bomb du pratar om? Hur spränger man ingenting?
Det är tydligen en sorts bomb man kan spränga araber med.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

lillis wrote:XitArS: Kolla in Rom I-II.
Hittade ingen sådan bestämd uppmaning från Gud där inte...

För övrigt så finns det den skillnaden att allt som står i Bibeln är en samling berättelser och texter skrivna av ett flertal olika författare, medan ALLT som står i Koranen är "Guds ord".
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Ramza wrote:Det är tydligen en sorts bomb man kan spränga araber med.
Så araber = vakuum?
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

DeCaff wrote:Så araber = vakuum?
anti-arabbomb. Nä, men det är en mäktig typ av bomb som kan användas istället för mindre kärnvapen. Ex. för att utradera hela bostadskvarter m.m.
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

wille: Ge inte upp så lättvindigt. Jag vet att du är dålig på att argumentera men bättre än så kan du.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

DeCaff wrote:
Ramza wrote:Det är tydligen en sorts bomb man kan spränga araber med.
Så araber = vakuum?
Du har missuppfattat att vakuum är "ingenting". Det är mycket mer än så.

Att vakuumbomben just skulle vara anpassad att sprängar arabar kan jag inte säga. Kanske.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

fisk wrote:wille: Ge inte upp så lättvindigt. Jag vet att du är dålig på att argumentera men bättre än så kan du.
Jag är trött på att mata trollet. Gå och använd ditt språkbruk på någon som bryr sig.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

XitArS wrote:Hittade ingen sådan bestämd uppmaning från Gud där inte...

För övrigt så finns det den skillnaden att allt som står i Bibeln är en samling berättelser och texter skrivna av ett flertal olika författare, medan ALLT som står i Koranen är "Guds ord".
Luk 19:27: "Men dessa mina ovänner, som icke ville hava mig till konung över sig, fören dem hit huggen ned dem här inför mig."

Exodus 31:14: "Så hållen nu sabbaten, ty den skall vara eder helig. Den som ohelgar den skall straffas med döden; ty var och en som på den dagen gör något arbete, han skall utrotas ur sin släkt."

Exodus 31:15: "Sex dagar skall arbete göras, men på sjunde dagen är vilosabbat, en HERRENS helgdag. Var och en som gör något arbete på
sabbatsdagen skall straffas med döden."

Leviticus: 20:13: "Om en man ligger hos en annan man såsom man ligger hos en kvinna, så göra de båda en styggelse; de skola straffas med döden, blodskuld låder vid dem."

---

Bibeln har reviderats och ändrats många gånger genom historien för att bli mer politiskt korrekt.

http://www.skepticsannotatedbible.com/cruelty/long.html
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Historiskt sett så tycker jag att kristendomen har varit mycket svinigare än vad islam någonsin kommer att kunna bli.

Jag pratar inte om religionerna i sig, eller vad de försöker lära ut. Snarare är det vissa anhängare till relgionerna som anser sig rättfärdigas genom sin religions ord (eller sin egen tolkning?).

Jag ser inte hur bibeln eller koranen är någon sorts motiverande faktor till förödelse och mord. Det måste helt enkelt vara människor som är dumma i huvudet.

Det är ju dessutom mer accepterat att avsky enskilda människor, jämfört med att anklaga hela religioner för idioti.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

wille wrote:Jag är trött på att mata trollet. Gå och använd ditt språkbruk på någon som bryr sig.
Image
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Ramza wrote:Jag ser inte hur bibeln eller koranen är någon sorts motiverande faktor till förödelse och mord. Det måste helt enkelt vara människor som är dumma i huvudet.
Visdom.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

fisk wrote:Luk 19:27: "Men dessa mina ovänner, som icke ville hava mig till konung över sig, fören dem hit huggen ned dem här inför mig."

Exodus 31:14: "Så hållen nu sabbaten, ty den skall vara eder helig. Den som ohelgar den skall straffas med döden; ty var och en som på den dagen gör något arbete, han skall utrotas ur sin släkt."

Exodus 31:15: "Sex dagar skall arbete göras, men på sjunde dagen är vilosabbat, en HERRENS helgdag. Var och en som gör något arbete på
sabbatsdagen skall straffas med döden."

Leviticus: 20:13: "Om en man ligger hos en annan man såsom man ligger hos en kvinna, så göra de båda en styggelse; de skola straffas med döden, blodskuld låder vid dem."

---

Bibeln har reviderats och ändrats många gånger genom historien för att bli mer politiskt korrekt.

http://www.skepticsannotatedbible.com/cruelty/long.html

Inget av detta säger som Islam att alla människor skall underkasta sig den rätta läran, och om de vägrar skall de dödas.

I Luk 19:27: så är det inte Gud som talar... Bibeln är per definition en samling berättelser skrivna av ett 20-tal olika författare. Koranen är GUDS ORD direkt förmedlade till Muhammed. Detta är en faktor som gör Islam till en "värre" religion än ex. kristendomen då allt som står i Koranen är de facto Guds vilja, medan 95% av allt som står i Bibeln endast är personliga tolkningar/skildringar och de resterande 5% är blaha som enligt författaren ska ha varit budskap som förmedlats av Gud själv.
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

XitArS wrote: I Luk 19:27: så är det inte Gud som talar...
Det är inte Allah som talar i Koranen heller, det är hans profet Muhammed, Mohammed har enligt deras tro fått orden från Gabriel.

Lukas 19:27 är Jesus ord, och skall man använda samma fria anspråk på tolkning som du gör här så kan man lika gärna säga att det är just guds ord.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

För andra gången i världshistorien finner jag mig hålla med fisk.

Wille, du har faktiskt inte rätt.

Jag tänkte att ni ville veta vad jag tycker.

XitArS: Jag ljög. Bummer.
Post Reply