HP och InfoCare, fy fan!
HP och InfoCare, fy fan!
InfoCare, är en verkstad för Elgiganten samt HP, om det finns fler parter som använder just dem vet jag inte.
Äger en HP tx1250eo... Det är en tablet pc. Med tiden så har skärmen blivit lite lös, dvs om jag trycker på toucken så fjädrar skärmen tillbaka ca 3cm eller om man sitter i skakiga miljöer så gungar den fram och tillbaka. Väldigt störande! Har självklart garanti på produkten så jag drog till elgiganten för att få det fixar. De höll med, så skulle skärmen inte vara och de skickade den till service (InfoCare). Får tillbaka datorn där det står att det inte går att fixa, på alla sådana sputniks är det såhär. De debiterade ca 650kr för "undersökningen". Hmm, 650kr för vadå? Han har inte gjort ett skit. Jag hade garanti och nekade att betala och det löste sig. Jag vänder mig så till HP. Fick idag bred att de använder samma verkstad. Brevet lyder:
När det är samma service verkstad (InfoCare) som Elgiganten och vi använder oss av är det enbart att beklaga att du upplever detta som ett problem när det dessvärre är inget som vi kan hjälpa till med när det är något som sker.
Tröttnade på att vänta så jag öppnade fronten på skärmen (gick väldigt lätt utan att göra någon skada) och drog åt fyra skruvar som håller fast gångjärnen i ramen av skärmen. Nu gungar inte skärmen mer.
Så man kan fråga sig varför servicen inte kunde göra det? 20min tog det för mig! Vilken brist på kompetens det finns och otroligt besviken med tanke på att man har garanti! Vad ska man med garanti till?
Äger en HP tx1250eo... Det är en tablet pc. Med tiden så har skärmen blivit lite lös, dvs om jag trycker på toucken så fjädrar skärmen tillbaka ca 3cm eller om man sitter i skakiga miljöer så gungar den fram och tillbaka. Väldigt störande! Har självklart garanti på produkten så jag drog till elgiganten för att få det fixar. De höll med, så skulle skärmen inte vara och de skickade den till service (InfoCare). Får tillbaka datorn där det står att det inte går att fixa, på alla sådana sputniks är det såhär. De debiterade ca 650kr för "undersökningen". Hmm, 650kr för vadå? Han har inte gjort ett skit. Jag hade garanti och nekade att betala och det löste sig. Jag vänder mig så till HP. Fick idag bred att de använder samma verkstad. Brevet lyder:
När det är samma service verkstad (InfoCare) som Elgiganten och vi använder oss av är det enbart att beklaga att du upplever detta som ett problem när det dessvärre är inget som vi kan hjälpa till med när det är något som sker.
Tröttnade på att vänta så jag öppnade fronten på skärmen (gick väldigt lätt utan att göra någon skada) och drog åt fyra skruvar som håller fast gångjärnen i ramen av skärmen. Nu gungar inte skärmen mer.
Så man kan fråga sig varför servicen inte kunde göra det? 20min tog det för mig! Vilken brist på kompetens det finns och otroligt besviken med tanke på att man har garanti! Vad ska man med garanti till?
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
Troligtvis så har inte infocare 20 minuter att lägga på en dator, dom har ruskigt dålig ersättning på såna där ställen. Dom sket helt enkelt i att laga den då dom ansåg att det var för dåligt betalt.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
HP suger.
Pappa köpte en laptop av dem, den kom med Vista och Norton Anti-virus, etc och massa annat skräp de hade bundlat med, den var skit långsam. Segare än min 8 år gamla dator.
De gick inte ens att de ta bort skräpet, och supporten kunde inte hjälpa heller, dem sa "Det är program från HP's sammarbetspartner", whatever.
Pappa köpte en laptop av dem, den kom med Vista och Norton Anti-virus, etc och massa annat skräp de hade bundlat med, den var skit långsam. Segare än min 8 år gamla dator.
De gick inte ens att de ta bort skräpet, och supporten kunde inte hjälpa heller, dem sa "Det är program från HP's sammarbetspartner", whatever.
- Jonas Axman
- Übertomte
- Posts: 8138
- Joined: 2002-02-13 22:25:41
- Location: Göteborg
- Contact:
Alla sa att det skall inte vara så. Betyder det då att mitt problem är mindre viktigt för det? Problemet skall ju åtgärdas eftersom det inte skall vara så.DeCaff wrote:Troligtvis så har inte infocare 20 minuter att lägga på en dator, dom har ruskigt dålig ersättning på såna där ställen. Dom sket helt enkelt i att laga den då dom ansåg att det var för dåligt betalt.
mcrj, ska skicka dem ett brev där jag beskriver allt i detalj för att idiotförklara dem.
För övrigt tycker jag att det är en fin dator.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
ADiS wrote:Alla sa att det skall inte vara så. Betyder det då att mitt problem är mindre viktigt för det? Problemet skall ju åtgärdas eftersom det inte skall vara så.DeCaff wrote:Troligtvis så har inte infocare 20 minuter att lägga på en dator, dom har ruskigt dålig ersättning på såna där ställen. Dom sket helt enkelt i att laga den då dom ansåg att det var för dåligt betalt.
mcrj, ska skicka dem ett brev där jag beskriver allt i detalj för att idiotförklara dem.
För övrigt tycker jag att det är en fin dator.
Ja det tycker jag du ska göra.
Mac mini
- lord_vasagos
- Posts: 4075
- Joined: 2002-11-01 6:23:59
- Location: falun
är samma skit med helpdesk som hp hyr sin support från
dom vill inte hjälpa folk ett skit
utan bli av med dom så fort som möjligt för att kunna få så många kunder som möjligt vilket dom tjänar mer pengar på
efter ha setat på deras support för länge sedan så kommer inte jag köpa nån hp dator för det är bara strul i alla led där
dom vill inte hjälpa folk ett skit
utan bli av med dom så fort som möjligt för att kunna få så många kunder som möjligt vilket dom tjänar mer pengar på
efter ha setat på deras support för länge sedan så kommer inte jag köpa nån hp dator för det är bara strul i alla led där
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
Haha, då var vi där igen.Moonsky wrote:HP suger.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Är du osäker på hur du ska använda de/dem så gör det helst inte alls.Moonsky wrote:Haha, jag tycker att dem suger!
Har inte vidare bra erfarenhet av HP, men det är bara deras skrivare jag haft problem med. Fast det kanske är nån universell lag att skrivare ska jävlas så mycket som möjligt.
<scampwork> IN THE GRIM FUTURE OF COOKING, THERE IS ONLY NOODLES
Om Powermill är bättre vill jag inte ens veta hur Infocares standard är ... >.<
Fenomenet med förinstallerade program som gör en dator trög och nästan obrukbar, samt den magiska "feature" med Recovery-disc är inte något som är unikt för HP, föreställer jag mig - även om päronens HP-dator utan tvekan är det värsta exemplet jag stött på (fläktljud som hörs ner till undervåningen, acceptabelt?).
Uppdatera oss, ADiS.
Fenomenet med förinstallerade program som gör en dator trög och nästan obrukbar, samt den magiska "feature" med Recovery-disc är inte något som är unikt för HP, föreställer jag mig - även om päronens HP-dator utan tvekan är det värsta exemplet jag stött på (fläktljud som hörs ner till undervåningen, acceptabelt?).
Uppdatera oss, ADiS.
antlion: 3,2 GHz i7 | 32GB | 180GB+120GB SSD SATA III | 2TB SATA III | Dell u2410 | GF 5600ti Arch linux + Win 7
Skickat: den 11 april 2008 13:24
2008-apr-11 13:25
Kundcenter Stugun <kundcenter@infocare.se>
jag får svar samma dag av någon som jag tror är en autosvar-robot:Måste bara skriva till er vilken värdelös service ni är! Att ni inte kan skruva åt fyra skruvar är skamligt!
Lämnade in min tablet pc för ett tag sedan genom Elgiganten och fick tillbaka den med orden: Dessa
sputniks skall vara så och går inte att reparera. Detta var under garantin så eftersom JAG inte har
tummen mitt i handen, öppnade jag fronten och drog åt fyra skruvar så att skärmen inte gungande fram och
tillbaka hela tiden i skakiga miljöer eller när man använder touch-skärmen. Detta kanske ni kan upplysa
era inkompetenta medarbetare att man faktiskt kan använda EN skruvmejsel av typen "kors", offra 15min
för det de dom har betalt för, dragit åt dessa skruvar, sedan hade jag säkerligen skrivit vilken bra service detta var.
Back to stone ages grabbar!
Man brukar säga att all publicitet är bra, men detta är inte bra:
http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=72490
2008-apr-11 13:25
Kundcenter Stugun <kundcenter@infocare.se>
Och inget mer efter detHejsan IC-workshop!!
Jag tror att detta trevlig mail var till Er!!
Kundtjänst
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
Förväntar mig inget svar från dem heller. Om de är smarta nog så kanske de ser sig omkring lite. Nöjda kunder är viktigt eller har jag fel?
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet