Hårddisk "hidden", hjälp snälla ;(

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
Ruzixaji
Posts: 57
Joined: 2006-08-30 10:00:53

Hårddisk "hidden", hjälp snälla ;(

Post by Ruzixaji »

Det är såhär att jag satte in min hårddisk "lacie design by f.a porsche 500gig" i pappas bärbara för att han hade problem med att få igång den så han ville föra över saker och lite annat.

Men sen när jag hade dragit ut den och satt in den i min stationära igen så fanns det ingen "partition" helt plötsligt, men datorn hittar hårddisken det hör man tack vare att det låter som det gör när man sätter in en usb sladd i datorn.
Och jag vet att datorn reagerar på att den finns där för i enhetshanteraren så ligger den där som "usb masslagringsenhet" eller vad det heter.
Men som "partition" ser jag den inte.
Jag har testat att avinstallera och installera själva drivrutinerna men utan någon hjälp.

Jag laddade även hem ett program som heter "DiskInternals Ntfs recovery" eftersom att min hårddisk är ntfs som dom flästa windows millenuim och uppåt är.
Det programmet kostar multum och har inte råd med att köpa det, men det är ett program som man kan "fixa sin hårddisk med" men iaf.

I det programmet så hittar den min hårddisk, där står det att den är "hidden" och jag förstår inte hur jag ska fixa det..

Så min fråga är, kan man unhidda sin hårddisk på något sätt när det blivit som det är? Vore väldigt tacksam om ni kunde svara på den här tråden fort.

MVH /
Dennis, problemet med hårddisken :[ ;(
Kazutoyo
Posts: 112
Joined: 2005-08-13 13:51:09
Location: Småland

Post by Kazutoyo »

Hade ett liknande problem för några veckor sedan. Använde en USB-adapter på en gammal IDE-hårddisk. Och medan datorn kände av att det var en hårddisk där, så såg den inte partitionerna. Hårddisken visades inte heller i Diskhanteringsprogrammet som finns i administrationsverktygen i kontrollpanelen.

Pillade lite med jumpern på hårddisken, startade om datorn och kopplade in/ut hårdisken från USB-porten flera gånger, och till sist så bara funkade det.
Ruzixaji
Posts: 57
Joined: 2006-08-30 10:00:53

Post by Ruzixaji »

Okej okej, jag ska testa det problemet. Men den borde ju ha visats för länge sen isf egentligen eftersom att jag har testat det så många gånger redan och plus att den finns i diskhanteringsprogramet men syns inte i den här datorn ;/
Post Reply