Ordbajsning och andra symptom

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
McAn
Posts: 350
Joined: 2004-12-13 7:25:27
Location: Sötälje
Contact:

Ordbajsning och andra symptom

Post by McAn »

Här kommer en paste från ett annat forum av mig samt gällande mig, så var inte rädda om ni inte förstår alla pun's
kände att det skulle förstöra en del att göra den helt 64bitsvänlig. Viktigaste ni bör veta är att det faktist är helt seriösaa symptom.
Ja! nu tänker jag fan skriva något seriöst i seriösa diskussioner fan, hör och häpna.

Jo det är som så att natten till i torsdags så körde jag en så kallad "allnighter", vilket innebär för de
mindre lyckade här på frm, att jag satt uppe sen jag vaknade på onsdag morgon, till sent på
torsdagskvällen då min kropp gav upp.

Nu är det så att jag "helt plötsligt" har gått och blivit sådär riktigt jävla skitsmart och awesome som
jag egentligen alltid har varit. Men jag undrar hur fan det kommer sig, egentligen?
Jag har en liten teori om att jag fått i mig två dagars "okoncentrerat" syre i kroppen, eftersom jag
varit uppe i drygt två dagar i streck.
Vad jag menar med "okoncentrerat" är alltså, ska försöka förklara det här någorlunda logiskt och/eller uppenbart:

När man sover så borde ju kroppen gå i halvfart till skillnad från när man är vaken och/eller har tagit dödsknark
som så många här på forumet verkar gilla att göra. För att inte dö på grund av syrebrist så får ju kroppen syre ändå(!)
och något säger mig att det är koncentrerat syre.
Alltså är okoncentrerat syre det man får i sig när man är vaken. Nu när jag har varit uppe i två dagar i streck tror jag
typ att jag fått någon slags överdos och således blir riktigt jävla skitsmart (eller seriös i mitt fall
jag är ju alltid skitsmart :rolleye: ) på ren svenska.
Trots att jag har blivit smart och seriös och att den här teorin kommer från mig själv, så känns den inte helt seriös
(för man skall vara seriös). Då lyder min fråga: vad är det som har hänt? egentligen.

Återkommande symptom:

Jag har blivit smart
Jag har blivit seriös
Jag stavar inte som Jens
Jag tycker följande bild är skitrolig och har till och med döpt den till "roligbild.png".

Källa:: http://mcan.no-ip.org/dump/quotes/

Image

© någon från bilddagboken.se

Egentligen skulle den här tråden behöva någon som skogix, men eftersom han bara verkar komma hit när det passar
så får jag väl nöja mig med OlaRune eller Frink (no offense andra smarta här på FRM).

Fotnot: jag har skrivit allt det här helt själv, ingen copypasta som det heter och jag är helt seriös, om det inte framkommit tidigare.

Mvh // Marcus Lindström aka McAn
Tack på förhand
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

"helt seriösaa symptom."

Sluta knarka, omedelbart.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
McAn
Posts: 350
Joined: 2004-12-13 7:25:27
Location: Sötälje
Contact:

Post by McAn »

fisk wrote:"helt seriösaa symptom."

Sluta knarka, omedelbart.
Såg fan det när jag kollade tråden :( men var antingen ha kvar det och få ett sådant här svar, eller ändra och få en ful text där nere att det står
att inlägget blivit ändrat då och då :(
Som du kanske märkt så valde jag det förstnämnda.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

När jag är trött blir jag mer konstruktiv/kreativ än vanligt, fast jag tror inte det har något med syre att göra. (:
User avatar
McAn
Posts: 350
Joined: 2004-12-13 7:25:27
Location: Sötälje
Contact:

Post by McAn »

kr1sse wrote:När jag är trött blir jag mer konstruktiv/kreativ än vanligt, fast jag tror inte det har något med syre att göra. (:
Är det jag menar, men det här är fan skiten :D

Som jag skrev så känns det inte helt seriöst trots att jag blivit seriöst och jag tänkt ut det.
Därför jag skapade tråden, hoppas fan någon kan ge ett riktigt svar på det här.
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Jag brukar också ofta sitta uppe alltid för länge på nätterna.

En sak jag har märkt är att ibland så kan vara jätte trött, men fortsätter man att vara uppe istället för att lägga sig då kvicknar man till ibland igen och blir pigg. Lite skumt.

Man kan få en euforisk effekt där tillsynens dumma och löjliga saker kan uppfattas som hysteriskt roliga.

Jag har också känt mig mycket mer smart och kreativ.

Jag har funderat på detta fler gånger, och undrar om det är fler än jag har erfarit detta. Det är lite som en naturlig drog.
User avatar
Raolle
Posts: 62
Joined: 2008-08-18 21:02:12

Post by Raolle »

Jag blir alltid extrem åt något håll efter kl 02:00, antingen extremt filosofisk, extremt töntig, extremt musikalisk eller något annat extremt... Leder till bra saker lika ofta som till dåliga!
|Duo E8500 | P5Q Pro | 4 gb | 1,2 TB | 8800 gtx | antec 900 |
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

McAn wrote: Som jag skrev så känns det inte helt seriöst trots att jag blivit seriöst och jag tänkt ut det.
Därför jag skapade tråden, hoppas fan någon kan ge ett riktigt svar på det här.
Det är väl inget nytt att man blir lite skarpsynt vid sömnbrist.
Nackdelen med att inte sköta sin sömn är att man lättare blir sjuk eftersom kroppen inte får den vila den behöver.
För min del slår det aldrig fel om jag slarvar med sömnen flera dagar i rad. En förkylning kommer som ett brev på posten.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Din mamma!
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

Mr Einstein wrote:Det är väl inget nytt att man blir lite skarpsynt vid sömnbrist.
Nackdelen med att inte sköta sin sömn är att man lättare blir sjuk eftersom kroppen inte får den vila den behöver.
För min del slår det aldrig fel om jag slarvar med sömnen flera dagar i rad. En förkylning kommer som ett brev på posten.
Långsamt?

Känns som om man är uppe skitlänge och blir skarpare av det är i samma kategori som:
Folk som röker på tror att det inte märks.
Folk som kör rattfulla kör långsamt får då märks det inte.
Folk som dricker öl tror dom blir snyggare (men det blir man inte, det är dom andra som blir snyggare).
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
Krypskytt
Posts: 201
Joined: 2007-10-30 0:21:42

Post by Krypskytt »

Core 2 Duo E8500 || ASUS PQ5 PRO || EVGA Geforce GTX260 SSC || 2x2GB RAM Mushkin Redline || Corsair TX650 || LIAN – LI 6070B SE || WD Velociraptor 300GB || LG W2252TQ || XP pro ||
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Oj vad grym du är på att spela. :D
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Ordbajsning och andra symptom

Post by Dissident »

Sluta sitta vid datorn sa mycket och sluta knarka.
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Ordbajsning gör mig illamående.
meh
Post Reply