Problem med skrivardrivrutinerna!!

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
User avatar
helgonet
Posts: 64
Joined: 2006-09-08 22:45:41

Problem med skrivardrivrutinerna!!

Post by helgonet »

Har köpt en ny skrivare (hp c 6285) som jag redan fått problem med. Så fort jag installerar drivrutinerna till den så går det inte att koppla upp sig mot internet. Har ett trådlöst nätverk, en trådlös 3com router + ett adsl modem från bredbandsbolaget, På datorn kör jag xp pro.

När jag installerat drivrutinerna och startar om datorn så kopplar den inte upp sig mot routern, och därmed ingen kontakt med internet och ibland går inte ens kaspersky igång heller men den kan jag alltid starta manuellt däremot mjukvaran till usb adaptern går inte ens igång manuellt den bara står och tuggar. Stänger jag av skrivaren och startar om datorn så kan det fungera men inte alltid. :[

Har ringt deras support men dem visste ingenting som vanligt. Så jag vänder mig till er experter för hjälp, nån som vet??
"Bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum"
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Efter en del grävande så såg jag att den har inbygg fax. Har du den inkopplad på telefonlinjen så kan den förståss störa ADSL på något sätt. Prova utan att koppla in den ifall den är inkopplad nu.
Tyst dator: i5-3570K @ 4.1GHz, HR-02 Macho, Sapphire HD7950 boost, MSI Z77A-G45, Fractal Design Define R4 chassi, medföljande fläktar som insug och TY-140 som utblås, 2st SSD + 1st Seagate 4TB. Seasonic X-650.
User avatar
helgonet
Posts: 64
Joined: 2006-09-08 22:45:41

Post by helgonet »

mkk wrote:Efter en del grävande så såg jag att den har inbygg fax. Har du den inkopplad på telefonlinjen så kan den förståss störa ADSL på något sätt. Prova utan att koppla in den ifall den är inkopplad nu.
Nej den är inkopplad direkt till datorn via usb kabel. Är du säker på att det finns inbyggd fax?? Står inget vare sig på skrivaren lr i dess dokumentaion om detta. Så vitt jag vet så finns det ingen fax. Det är inte själva adsl som blir störd utan mjukvaran till usb-adaptern alltså den trådlösa adaptern som kommunicerar med routern. Den går inte igång när jag startar datorn och har skrivardrivisarna installerade.
"Bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum"
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Post by rokk »

Kör du drivarna från CDn eller senaste från HPs hemsida?
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

HP's beskrivning blandade kanske ihop samma modell extrautrustad med fax, men då var det åtminstone inte problemet. ;) Förutom drivrutinerna till skrivaren så kan det vara värt att leta efter nyare drivrutiner till moderkortet ifall USB-hanteringen förbättrats på något sätt, liksom den trådlösa stickans drivrutin. Flytta gärna om USB-enheterna till andra kontakter om möjligt, för att se om det gör någon skillnad.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/soft ... g=sv&cc=se
Tyst dator: i5-3570K @ 4.1GHz, HR-02 Macho, Sapphire HD7950 boost, MSI Z77A-G45, Fractal Design Define R4 chassi, medföljande fläktar som insug och TY-140 som utblås, 2st SSD + 1st Seagate 4TB. Seasonic X-650.
User avatar
helgonet
Posts: 64
Joined: 2006-09-08 22:45:41

Post by helgonet »

rokk wrote:Kör du drivarna från CDn eller senaste från HPs hemsida?
Kör från cd men dessa är de senaste. Har varit inne och kollat på HP's hemsida. Har till och med prövat deras äldre drivrutiner men med samma resultat. Synd om jag blir tvungen att lämna tillbaks skrivaren för den är bra förutom detta krångel med drivrutinerna då :[

mkk, ska testa och flytta på usb kabeln så får vi se. Har redan dem senaste drivrutinerna till både moderkort och usb-adaptern.

Edit: Hepp har försökt med allt nu fortfarande så funkar det inte får väl lämna tillbaks den orkar inte trixa fram och tebaks längre. Synd på en sån fin skrivare ;(
"Bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum"
Post Reply