Fel med vista?`

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
Oxid
Posts: 28
Joined: 2007-05-30 22:45:24
Location: Norrköping

Fel med vista?`

Post by Oxid »

jag installerade Vista Ultimate x64 för nån dag sen och allt gick som smort. Idag kopplade jag in en till hårddisk (var tvungen att koppla ur grafikkortet för att kunna få in hårddisken, kopplade självklart in graffet igen) och sen dess har jag inte kunnat spela något spel på datorn, WoW/UT3/UT2004/crysis blir "nertabbade" och det går inte att trycka upp dem igen. Enligt aktivitetshanteraren så funkar de som de ska. Datorn känner inte heller igen min skärm....

testade att installera om UT2004 och WoW(med alla updates, runt 2-3 timmar minst) men det är ingen skillnad alls. Har även installerat om grafikkortet utan resultat.

Då jag köpte mer RAM och nytt graffe till datorn samt installerade Vista för att kunna spela så blir jag lagom irriterad ifall det skulle visa sig att jag behöver gå tillbaka till WinXP x32 igen.

Någon som vet vad det kan vara?
Intel i7 920 @ 2.67Ghz
ASUS P6T SE
Corsair Dominator PC12800 6Gb 1600Mhz
Gigabyte GTX 460 OC 1Gb
Intel SSD 80Gb
User avatar
ShoGun
Posts: 272
Joined: 2006-09-12 14:50:38
Location: Deru

Post by ShoGun »

Att spelen blir nertabbade har jag ingen aning om varför de blir. Men det kan ha blivit fel när du satte i gfxkortet igen, sitter allt som det ska, ingenting som ligger emellan eller något. Kan uppstå lite random problem ibland, datorer i övrigt inte just vista. Fast jag har själv råkat på oändligt många problem och fel som "inte finns i vista", som inte skapats p.g.a. tredjepartsprogram. Skumt.

Hur kan du använda datorn om grafikkortet inte känner igen skärmen? Jag antar att du byter skärm eller hur menar du?
Testa i runt 2-3 timmar med spelen nertabbade o.O? Vill inte låta spydig, utan mer få en bild på hur saker står till :p

Du köpte mer ram och nytt grafikkort, och felet uppstår fortfarande?


Om möjligt så kan du ju installera om Windows Vista på nytt, brukar lösa många proglem.
Abyssa(Subject to change): C2D E8400 - 4870x2 - 4GB ram - Windows Vista 64bit / Mandriva - Pending
Fultjack: HP 6510b - 2GB ram - T7100 - Windows XP 32bit - Active
Lilium: - Terminated | Ceteru: - Terminated
Post Reply