Mjukvarukategorin

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Mjukvarukategorin

Post by nva »

Jag tycker att mjukvarukategorin behöver förtydligas lite. Ett exempel på detta är att t.ex. php-frågor läggs i både programmering- och webbprogrammeringsforumen och det känns ärligt talat inte helt tydligt vilket som är rätt. Jag minns att anledningen till att vi delade upp det från början var just

Jag skulle gärna vilja se ett eget forum för allt som är relaterat till programmering, men jag antar att där inte skulle finnas tillräckligt många trådar för att det skulle vara berättigat :(. Men som sagt, det kan göras tydligare vad som är vad genom att ändra namnen lite på forumen till något i stil med följande:
  • Mjukvara
    • Spel / Program / Windows
    • Programmering / Nätverk / GNU / Linux / BSD / Mac OS
    • Webbdesign / Grafisk Design
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Re: Mjukvarukategorin

Post by linc »

Detta är något vi tänkte ta upp med allihop när folk hade växt in i forumet lite. Men vi kan ju börja diskutera redan nu. :)

phpBB3 stöder subforum/underforum, så vi kan lägga upp det i princip hur vi vill. Frågan hur vi vill ha det. ;)

Kan vi inte kalla det för forum istället för kategorier? Jag gillar verkligen inte den "nya" termen (i webboard-sammanhang). Jag hade tänkt att ändra översättningen så att kategorier blir forum, som det var förut... så fort jag hinner...
hej.
Post Reply