Presentationstopic...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Adis Kurtalič :)

Problemet är för många att uttala Dz som hon har då, men vet man så är det inga problem :)
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

*
Last edited by lillis on 2013-07-25 13:34:56, edited 1 time in total.
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Andreas heter jag och fyller i december 16 år. Går industritekniska linjen på Ådalsskolan i Kramfors. Bor hos morsan för tillfället, då pappa inte fixat lägenhet till mig och brorsan än efter hans egen flytt. Ska få en etta i november. Sen får vi se hur det blir med den, den ligger rätt långt ifrån busstationen, vilket kommer bli drygt om det visar sig att jag måste bo där en längre tid. Fast hellre det än att bo här hos mamma, för hit går inte bussarna hela tiden. Vissa dagar måste jag skolka för att hinna hem. Annars går det bra i skolan, hänger med bra osv. För tillfället lär jag mig att använda en CNC-fräs, och lär mig att svetsa med MIG-MAG. Hur kul som helst. Kommer bra överens med både lärare och klassen.

Framtidsplaner... är grymt sugen på att bli svetsare. Eftersom min linje erbjuder svets-certifikat så är det som gjutet i farstun. Och det är inte direkt ett minus att det finns grova pengar att tjäna i branchen. ;)

Hehe, det är skönt att skriva av sig lite, även fast ingen bryr sig... :)
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
Flepp
Posts: 16
Joined: 2008-02-07 12:16:45
Location: Umeå

Post by Flepp »

Hej

Heter Emil Stenman och är född 86.
Jag bor förnärvarande i Umeå, men är uppväxt på en bondgård i robertsfors kommun.
Jag har inget arbete just nu, men gör mitt yttersta för att fixa nått.

Mitt dator användande började med nått som hade windows 3.0 tror jag, förstod mig inte på den såvärst mycket. Men fick senare tillgång till en dator med okänd processor på 166mhz och 32mb ram. Den användes flitigt till spel som Quake och Starcraft. (Den lever fortfarande)
Och i nutiden så använder jag mig av Amd eftersom jag anser att deras processorer är dom rätta.

På min fritid så ägnar jag mig åt Skoter körning och bilar, främst wankel.
Men jag har också ett visst intresse av amerikanare.
Min favorit musik är Psychedelic techno/trance, Goa, Gabber, Hardcore.
Men jag äter nog den mesta musiken, men främst electronisk.
Jag tycker även om att laga mat. Kanske inte är så bra på det men tycker om att testa spännande mat från olika håll i världen.
User avatar
Miss. Davidsson
Posts: 10
Joined: 2008-04-14 19:34:48
Location: Silent Hill ~
Contact:

Post by Miss. Davidsson »

jag hater Sandra!! n_n
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Miss. Davidsson wrote:jag hater Sandra!! n_n
A female!!?1ett :-*
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
Miss. Davidsson
Posts: 10
Joined: 2008-04-14 19:34:48
Location: Silent Hill ~
Contact:

Post by Miss. Davidsson »

AshTray wrote:A female!!?1ett :-*
Oh yeah! :'3 Jag heter då sandra som jag sa och är 16 snart 17 år! n_n

Har en släktig här, nämligtn my father. His name is Digbit! :'3
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Rensat. ::)
hej.
User avatar
madr
Posts: 998
Joined: 2004-08-24 11:12:39
Contact:

Post by madr »

Hej,

Anders är fast anställd som gränssnittsutvecklare för en webbyrå i Östersund, efter tre års datatekniska studier vid Mittuniversitetet och dessförinnan Staffanskolans medieprogram.

Macanvändare sedan 2001, då det var gamla G3:or med Mac OS 9 som gällde. Linuxanvändare sedan Ubuntu 5.04, men sitter i Gentoo sedan 2006. Upphörde helt att använda Windows våren 2007, men dyker in där under arbetstid då och då för att testa projekt i den (ur webbutvecklarsynpunkt sett) vedervärdiga webbläsaren Internet Explorer.

På min fritid försöker jag hålla mig borta från allt vad datorer heter genom att måla eller skapa musik, även om jag också har en del webbrelaterade projekt igång också.

Hägran, mitt nuvarande musikprojekt.
madr @ trig.com, med annan musik.
antlion: 3,2 GHz i7 | 32GB | 180GB+120GB SSD SATA III | 2TB SATA III | Dell u2410 | GF 5600ti Arch linux + Win 7
Zerbworld
Posts: 222
Joined: 2005-01-05 16:43:31
Contact:

Post by Zerbworld »

Dags för en update ser jag.. min presentation var ju bara 2 ÅR gammal..

Jahapp.. Jag heter fortfarande Viktor då och har fyllt 17 år.
Jag är fortfarande lika musik och dataintresserad.. har dock tagit musik lite mer på allvar då jag startat ett band i den lilla by jag har flyttat för att plugga.. Vi kallar oss än så länge för Mediokra och det är vad vi är.. Vi spelar skön brittisk och svensk punk med blandingar av härlig irländsk musik.. har dock inte spelat så mycket eget material än, men det kommer.
Som sagt så har jag flyttat för att plugga och jag går då på Carl Malmsten hantverksgymnasium i valdemarsvik.. riktigt schysst skola faktist. Jag har gått och blivit frilansande fotograf och reporter på senare dagar.. Jag har gjort en del jobb åt Norrköpings tidningar och en del hemsidor.. För det håller jag på med fortfarande lite smått, alltså bygger hemsidor under min pappas företags regi..

Jag bor i egen etta på 38 kvadrat och delar min bostad i bland med min flickvän.. Där har jag det bra och lever mina livs bästa dagar

haha ja det var väl det messta om mig just nu..
Hemsida:.www.zerbworld.se
Google....varför lär man sig aldrig :p
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Inte mycket har hänt sedan sist, men nu är jag snabbare, snyggare, tuffare och har mer skägg än någonsin.

EDIT: Ser sämre gör jag dock, buhuhuhuh.
meh
DevilDenied
Posts: 136
Joined: 2004-04-15 18:46:23
Location: Lidköping

Post by DevilDenied »

Heter Kristoffer 29 år
Är från lidköping
Kylmontör

Varit här sen 2004, dock inte skrivit så mkt vettigt.
Skriver mest på helger när jag är lite dragen och kan då vara en smula....korttänkt:)

Sysslar med pistolskytte, det är kul som fan.
Äger för tillfället en mitchell 22:a en s&w k38 och en 1911 .45
22:an byts mot en hämmerli sp22 vilken dag som helst nu.
Har även börjat och ladda min egen ammo själv nu och det har blivit som en hobby i sej.
Jag och min kompis har inrett ett laddrum med en enkelpress och 2st progressiva pressar.


När jag inte sysslar med skytte grejor så ligger jag framför datorn eller sitter framför ps3:an
hämmerli sp20. S&W K38, matchmaster 1911 .45. cz75 9mm.
User avatar
trippo
Posts: 15
Joined: 2002-03-25 17:34:27
Location: Jönköping
Contact:

Re: Presentationstopic...

Post by trippo »

Har aldrig presenterat mig här och är heller ej särskilt aktiv inläggskapare, men tänkte ändå jag skulle presentera mig och kanske bli lite mer aktiv framöver.

Är 28 år och jobbar som systemutvecklare på Högskolan i Jönköping. Datorer har varit ett extremt stort intresse ända sedan jag satt och skrev textbaserade spel i QuickBasic när jag var 9 år gammal. Är extremt pryltokig och köper gärna mer än jag använder. Mitt andra stora intresse är sportdykning som jag började med förra året.

Bor ihop med min sambo i Jönköping och kör Saab. Ingen vovve eller villa än.
Some things will never be the same again
User avatar
Hein
Posts: 1291
Joined: 2002-03-09 19:38:38
Location: Norrland
Contact:

Re: Presentationstopic...

Post by Hein »

Hej, mitt namn är Hein.
. .. ... .... ..... ...... ....... ....... ..........
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Re: Presentationstopic...

Post by Joel »

Hein wrote:Hej, mitt namn är Hein och jag är alkoholist.
Hej Hein.
meh
Post Reply