VISA-kort med USA-adress?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

VISA-kort med USA-adress?

Post by borz »

Hej!

Behöver, av diverse anledningar (läs iTunes), ett VISA kort som vid köp framstår som ett amerikanskt kort.
Kan jag svensk medborgare skaffa mig ett sådant kort via amerikansk bank? Finns det banker i USA som kan låta mig öppna konto och teckna VISA-kort via Internet?


MVH Tim
DDS for life!
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Re: VISA-kort med USA-adress?

Post by Big_Bird »

Du behöver en amerikansk bostadsadress om jag inte missminner mig.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Re: VISA-kort med USA-adress?

Post by borz »

Har en vän som bor i USA, kan säkert använda hans. Frågan är om det går att teckna konto + VISA utan att fysiskt närvara i USA... ska inte dit på ett tag.
DDS for life!
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Re: VISA-kort med USA-adress?

Post by Big_Bird »

Vore det i det fallet inte bättre om han tecknade ett Debit-card på ett konto där du kan föra över pengar?
Sen kan du använda det kortet och hans bostadsadress för att teckna iTunes-abonemang och betala för dig.
Det är ju en fråga, så klart, om hur mycket ni litar på varandra, men om han låter dig använda hans bostadsadress för ett brott som kan ge upp till ett års fängelse i Sverige så borde ni vara hyggligt close ;)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Re: VISA-kort med USA-adress?

Post by DeCaff »

Annars kan du köpa itunes värdecheckar på ebay och skapa ett nytt USA konto med dom.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Re: VISA-kort med USA-adress?

Post by borz »

DeCaff wrote:Annars kan du köpa itunes värdecheckar på ebay och skapa ett nytt USA konto med dom.
Detta är ett sätt. Men jag vill gärna behålla mitt konto där jag redan har spenderat en hel del pengar utan att riskera avstängning. Ett sätt att säkra sig är att ha ett VISA-kort registrerat på kontot.
DDS for life!
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Re: VISA-kort med USA-adress?

Post by EZA »

Är det inte olagligt troligen brott mot upphovsrätten? Man får ju inte vi en amerikansk vpn använda sig av en amerikansk streaming tjänster. Att låtsas vara amerikan å köpa låtar på amerikanska villkor det gillar nog inte apple.
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Re: VISA-kort med USA-adress?

Post by borz »

EZA wrote:Är det inte olagligt troligen brott mot upphovsrätten? Man får ju inte vi en amerikansk vpn använda sig av en amerikansk streaming tjänster. Att låtsas vara amerikan å köpa låtar på amerikanska villkor det gillar nog inte apple.

Har ganska dåligt koll på sådant men du kan ha rätt. Detta kan faktiskt vara en form av brott mot upphovsrätten. Det som gör det hela "moraliskt korrekt" är att man betalar för sig...

Sedan tillkommer frågan om bedrägeri (man utger sig för att vara amerikan) samt skattesmitning (momsfritt).
Till råga på allt så bryter man EULAn.

Dock tvivlar jag på att Apple gör något extraordinärt. I värsta fall stänger de kontot.
DDS for life!
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Re: VISA-kort med USA-adress?

Post by Big_Bird »

Urkundsförfalskning.
Jag har svårt att se hur upphovsrätten skulle kunna beröras, men jag är inte media-advokat, så vad vet väl jag.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Re: VISA-kort med USA-adress?

Post by borz »

Big_Bird wrote:Urkundsförfalskning.
Jag har svårt att se hur upphovsrätten skulle kunna beröras, men jag är inte media-advokat, så vad vet väl jag.

Upphovsrätten handlar inte enbart om att piratkopiera. Man får inte lov att handla därifrån oberoende av om man betalar eller ej. Illa men inget att göra åt... amerikanskt VISA löser dock problemet tillfälligt.
DDS for life!
nalletill1000
Posts: 7
Joined: 2009-07-05 9:02:38

Re: VISA-kort med USA-adress?

Post by nalletill1000 »

Hej
Du kommer inte att kunna oppna ett konto utan att fysiskt narvara i en bank i USA, och vilka kriterier som galler ar ganska sa godtyckligt. Jag hade lite svarigheter nar jag oppnade mitt forsta konto och var tvungen att vanda mig till mer an en bank innan jag kunde oppna ett. Mitt rad ar nar du ar har i USA, kontakta Chase eller nagon rikstackande bank, och inte en lokal bank. Anledningen jag rekommenderar Chase ar att nar jag oppnade mitt konto sa informerade de mig de tar hand om flera utlandska studenter och har en mer profilerad policy nar det kommer till utlanningar. Jag ar har lagligt och ar en permanent resident. men det stoppar inte vissa banker att vara diskramentoriska utan att bryta mot nagra lagar genom hanvisning till deras "policy".
Det ar sent har och jag hoppas vad jag sager makes sense.
Lycka till
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Re: VISA-kort med USA-adress?

Post by borz »

Tack för informationen!

Jag är säker på att många förutom mig kommer att finna denna detta mycket intressant.
Skall senare i år till USA och passa på att gå in på Chase. Har de kontor i Seattle?

MVH Tim
DDS for life!
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Re: VISA-kort med USA-adress?

Post by phonak »

Japp
Post Reply