Greattech

Forum för råd angående köp eller sälj av dator, datordelar och annan teknik.
Post Reply
Nixon
Posts: 54
Joined: 2012-04-13 16:59:56

Greattech

Post by Nixon »

Jag beställde min dator på greattech.se och fick den och den funkar. Men vad jag är mkt missnöjd över är att jag inte fick allt jag beställde(beställde extra fläktar och fick 4 i hela datorn(2 x 120 mm 2 x 80mm). När jag sedan ringer och påstår att det är för få så säger de att om man inte väljer till extra fläktar så får man bara en i fronten thats it, detta är enligt mina kunskaper för få och mina mer kunniga kompisar håller med mig.).

Också så är chassit inte i bästa skick då frontpanelen inte går och ta bort pga av att fästerna är lite skadade elr vad man ska säga och topkåpan har ett par fästen som är av vilket gör att man kan ta bort den utan att ta bort frontpanelen vilket man egentligen måste göra för att få bort toppen.

Detta tyder på att de som sat ihop datorn inte är de bästa.....

Kommer aldrig mer beställa en dator där ifrån. Rekomenderar nog inet elr komplett om man ska köpa ny dator. (elr mediamarkt/elgiganten mm)
CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Sapphire 7850 2 gb oc editio, Ram: 8 gb corsair vengeance 1600 mhz
HDD: Sergate Barracuda 1 tb, Nätagg: 500w Moderkort: Gigabyte GA-B75M-D3H, Socket-1155
Post Reply