Har ni tänkt på en sak?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Chas
Hedersbit
Posts: 684
Joined: 2002-03-08 8:24:05

Har ni tänkt på en sak?

Post by Chas »

Var på skördefesten i …land förra helgen och tänkte oj! …Öland är inte så stort trots allt.. När jag kommit hem slängde jag mig över atlasen och mätte diametern på Öland och gångade den med den totala inräknade folkmängden. Det häpnadsväckande var att hela världens befolkning får plats på våran lilla ö Öland, (man får ngt som 1,4kvm per skalle).

Lite roligt att tänka på.. 8)


BTW: Ändrade den kryptiska texten.
Last edited by Chas on 2002-10-03 14:02:47, edited 2 times in total.
A64 3000+|MSI K8N NF3|GF6800U|2048MB PC3200|320GB|DVDRW|650W|2405FPW
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Ja det e svårt att se vad du skriver... förjävligt rent ut sagt.
bman
Posts: 582
Joined: 2002-04-03 15:42:31

Post by bman »

hehe cooligt..hela världens befolkning i sverige =)

var lite svårt att läsa.
User avatar
narius
Posts: 1475
Joined: 2002-03-08 14:47:53
Location: Katrineholm
Contact:

Post by narius »

sverige har över lagt extrem mycket utrymme per invånare gämfört med tex usa
hela sveriges befolkning rymms ju i new york
En normal person har ett liv.
En nörd har ett i varje dator.
arre
Posts: 282
Joined: 2002-03-07 22:35:44
Location: Borås
Contact:

Post by arre »

Narius wrote:hela sveriges befolkning rymms ju i new york
Ja det vore väl självaste fan om inte sveriges befolkning skulle få plats i New York när hela världens befolkning får plats på öland.
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

arre wrote:
Narius wrote:hela sveriges befolkning rymms ju i new york
Ja det vore väl självaste fan om inte sveriges befolkning skulle få plats i New York när hela världens befolkning får plats på öland.
Haha jo men hela världens befolkning på öland låter öhm aningen trångt :) Har man något svängrum?
arre
Posts: 282
Joined: 2002-03-07 22:35:44
Location: Borås
Contact:

Post by arre »

Phobic wrote:
arre wrote:
Narius wrote:hela sveriges befolkning rymms ju i new york
Ja det vore väl självaste fan om inte sveriges befolkning skulle få plats i New York när hela världens befolkning får plats på öland.
Haha jo men hela världens befolkning på öland låter öhm aningen trångt :) Har man något svängrum?
Inget fel med att kramas med massa andra människor väl? :D
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

arre wrote:
Phobic wrote:
arre wrote:
Narius wrote:hela sveriges befolkning rymms ju i new york
Ja det vore väl självaste fan om inte sveriges befolkning skulle få plats i New York när hela världens befolkning får plats på öland.
Haha jo men hela världens befolkning på öland låter öhm aningen trångt :) Har man något svängrum?
Inget fel med att kramas med massa andra människor väl? :D
inte ens om det e jag?:D :D :D
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

men tänk all feta tjockisar från usa. de kommer ju ta upp mkt mer än 1.4m^2 ju. hmm fast sen har vi ju en held el samlisar från fatiigare länder som fixar ut det hela. jajaj. hmm men e du säker på att det får plats på öland. för jag kommer ihåg att när jag avr mindre sa man at hela världen befolkning fick plats på gotland och de hade bara 1m^2 per person. då var det dessutom mindre flk i världen plus att gotland e större än öland. så är du 100%.
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
Chas
Hedersbit
Posts: 684
Joined: 2002-03-08 8:24:05

Post by Chas »

PiXTer wrote:men tänk all feta tjockisar från usa. de kommer ju ta upp mkt mer än 1.4m^2 ju. hmm fast sen har vi ju en held el samlisar från fatiigare länder som fixar ut det hela. jajaj. hmm men e du säker på att det får plats på öland. för jag kommer ihåg att när jag avr mindre sa man at hela världen befolkning fick plats på gotland och de hade bara 1m^2 per person. då var det dessutom mindre flk i världen plus att gotland e större än öland. så är du 100%.
110%, men givetvis så föds det ju varje dag. Men befolknings uppgifterna är från 1845.. nej jag menar 2002 :).. 1,4kvm är vad man får korpulent eller inte. Sa detta till min historia lärare idag, han sa också att det var fullt möjligt efter en lång uträkning.

Vi får helt enkelt ta och testa detta. Pixter samlar du New York så tar jag Ryssland? :D
A64 3000+|MSI K8N NF3|GF6800U|2048MB PC3200|320GB|DVDRW|650W|2405FPW
arre
Posts: 282
Joined: 2002-03-07 22:35:44
Location: Borås
Contact:

Post by arre »

Lillis wrote:
arre wrote:
Phobic wrote:
arre wrote:
Narius wrote:hela sveriges befolkning rymms ju i new york
Ja det vore väl självaste fan om inte sveriges befolkning skulle få plats i New York när hela världens befolkning får plats på öland.
Haha jo men hela världens befolkning på öland låter öhm aningen trångt :) Har man något svängrum?
Inget fel med att kramas med massa andra människor väl? :D
inte ens om det e jag?:D :D :D
*brr* men vi behöver ju inte stå så nära varandra? :|
anotherusername
Posts: 1027
Joined: 2002-03-15 20:07:32

Post by anotherusername »

hade alla bott på Öland så hade man ju inte kunnat ha datorn.Då hade det tagit för mycket plats.Stackars data.Bli mosad.
Account removal-requested!
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Får skaffa laptop :)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

Mibe wrote:Sa detta till min historia lärare idag, han sa också att det var fullt möjligt efter en lång uträkning.
Lång uträkning??
Ölands yta/Jordens befolkning=Yta per person
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
User avatar
Oni
Posts: 1401
Joined: 2002-03-08 9:50:35
Location: Örebro
Contact:

Post by Oni »

Xerxes wrote:Lång uträkning??
Ölands yta/Jordens befolkning=Yta per person
Om du ska stega öland, och sen räkna världens befolkning, kan det nog bli rätt tufft... att ta till officiell statistik tycker jag låter lite väl fegt va? :P
Datorer behöver i framtiden inte väga mer än 1,5 ton

- Popular mechanics 1949
fisk

Re: Har ni tänkt på en sak?

Post by fisk »

Mibe wrote:Var på skördefesten i …land förra helgen och tänkte oj! …Öland är inte så stort trots allt.. När jag kommit hem slängde jag mig över atlasen och mätte diametern på Öland och gångade den med den totala inräknade folkmängden. Det häpnadsväckande var att hela världens befolkning får plats på våran lilla ö Öland, (man får ngt som 1,4kvm per skalle).

Lite roligt att tänka på.. 8)


BTW: Ändrade den kryptiska texten.
Jag läste det där du säger i en "fantastiska fakta"-bok för länge sedan, är du säker på att det var DU som kom på det?, För som sagt så finns det redan konstaterat.
User avatar
Chas
Hedersbit
Posts: 684
Joined: 2002-03-08 8:24:05

Post by Chas »

Vart är det konstaterat fisk? Jag har inte hört det någon annanstans. Jag vill se bevis ;)
A64 3000+|MSI K8N NF3|GF6800U|2048MB PC3200|320GB|DVDRW|650W|2405FPW
CH
Hedersbit
Posts: 1189
Joined: 2002-02-17 11:01:10
Location: Göteborg
Contact:

Re: Har ni tänkt på en sak?

Post by CH »

fisk wrote:
Mibe wrote:Var på skördefesten i …land förra helgen och tänkte oj! …Öland är inte så stort trots allt.. När jag kommit hem slängde jag mig över atlasen och mätte diametern på Öland och gångade den med den totala inräknade folkmängden. Det häpnadsväckande var att hela världens befolkning får plats på våran lilla ö Öland, (man får ngt som 1,4kvm per skalle).

Lite roligt att tänka på.. 8)


BTW: Ändrade den kryptiska texten.
Jag läste det där du säger i en "fantastiska fakta"-bok för länge sedan, är du säker på att det var DU som kom på det?, För som sagt så finns det redan konstaterat.
Jag har också läst det tidigare.
/CH
Post Reply