Metal-tråd

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Locked
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

lillis kanske är kär
User avatar
7thsonof7thson
Posts: 43
Joined: 2004-04-14 17:59:17

Post by 7thsonof7thson »

bupp2 wrote:Sluta upp med att favorisera egar som den bästa metalguden av alla. Han skriver inte för Sweden Rock Magazine.
Den kommentaren kom värkligen i rättan tid! \m/
"That is not dead, Wich can eternal lie, But with stranger eons, Even death may die" H.P Lovecraft
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Jag kanske är kär, men inte i egar.
Sluta basha mig, jag är snäll.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

lillis jag kommer snart till din undsättning senare ikväll hinner inte skriva ett tillräckligt långt inlägg för att slå lite vett i skallen på 7thsonof7thson. 7thsonof7thson, jag älskar dig och tycker att du är det bästa som hänt det här forumet på väldigt länge (förlåt pync), jag har skrattat mig fördärvad och måste dra till en kompis och vila skrattmusklerna en stund.

Tjacka Grip Incs "Incorporated"!!!

EDIT: 7thsonof7thson kan du inte fixa icq eller msn så att vi kan prata lite mer? du når mig på 28576441 eller jarnolauronen828@msn.com :)
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
7thsonof7thson
Posts: 43
Joined: 2004-04-14 17:59:17

Post by 7thsonof7thson »

egar wrote:lillis jag kommer snart till din undsättning senare ikväll hinner inte skriva ett tillräckligt långt inlägg för att slå lite vett i skallen på 7thsonof7thson. 7thsonof7thson, jag älskar dig och tycker att du är det bästa som hänt det här forumet på väldigt länge (förlåt pync), jag har skrattat mig fördärvad och måste dra till en kompis och vila skrattmusklerna en stund.

Tjacka Grip Incs "Incorporated"!!!

EDIT: 7thsonof7thson kan du inte fixa icq eller msn så att vi kan prata lite mer? du når mig på 28576441 eller jarnolauronen828@msn.com :)
jag väntar fortfarande på ett svar på varför du "anföll" mig helt oprovocerat.


EDIT: jag la just till dig på msn
Last edited by 7thsonof7thson on 2004-04-15 19:11:29, edited 1 time in total.
"That is not dead, Wich can eternal lie, But with stranger eons, Even death may die" H.P Lovecraft
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

7thsonof7thson wrote:
egar wrote:lillis jag kommer snart till din undsättning senare ikväll hinner inte skriva ett tillräckligt långt inlägg för att slå lite vett i skallen på 7thsonof7thson. 7thsonof7thson, jag älskar dig och tycker att du är det bästa som hänt det här forumet på väldigt länge (förlåt pync), jag har skrattat mig fördärvad och måste dra till en kompis och vila skrattmusklerna en stund.

Tjacka Grip Incs "Incorporated"!!!

EDIT: 7thsonof7thson kan du inte fixa icq eller msn så att vi kan prata lite mer? du når mig på 28576441 eller jarnolauronen828@msn.com :)
jag väntar fortfarande på ett svar på varför du "anföll" mig helt oprovocerat.
Det kan vi ta via ICQ eller MSN. Vi vill inte riskera att denna tråden ska låsas.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
7thsonof7thson
Posts: 43
Joined: 2004-04-14 17:59:17

Post by 7thsonof7thson »

egar wrote:Det kan vi ta via ICQ eller MSN. Vi vill inte riskera att denna tråden ska låsas.
Lade just till dig.
"That is not dead, Wich can eternal lie, But with stranger eons, Even death may die" H.P Lovecraft
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

7thsonof7thson wrote:Opeth är så kallad Progressiv Death metal vilket inte under några som hälst omständigheter är sann metal vilket jag alldrig har påstått heller. Och om du vore en sann metallare vilket du värkar tycka att du är så borde du inte bry dig ett skit om ett band som Grip Inc som du säger så mycket gott om i din tigare post. Grip Inc släpte sin första demo 95 och all sann Thrash Metal kom under ´80 talet om du inte visste det. Om det är någon här som värkar vara en "wannabie" som du själv kallar det så borde det vara du. Om du fortfarande vill behålla tankarna om att du är en sann metallare så är det inga problem alls för vare sig mig eller någon annan här bara du lämnar tråden och slutar dela med dig utav din själv-godhet.

tack för mig.
Vad är "sann metal"? Vad är thrash som inte spelades in under 80-talet?

Har lyssnat på metal halva mitt liv, mest thrash och jag har ingen aning :/
我思う、ゆえに我あり
User avatar
bupp2
Posts: 577
Joined: 2002-03-07 23:18:16
Location: Falun
Contact:

Post by bupp2 »

thimp wrote:Vad är "sann metal"? Vad är thrash som inte spelades in under 80-talet?

Har lyssnat på metal halva mitt liv, mest thrash och jag har ingen aning :/
The Haunted! Det är nu-metal och bör inte kallas metal för att de är bara försöker vara death och black. :( :(
<bupp2> Axman, vad gör du?
<Axman> bupp2, vet inte.
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

bupp2 wrote:
thimp wrote:Vad är "sann metal"? Vad är thrash som inte spelades in under 80-talet?

Har lyssnat på metal halva mitt liv, mest thrash och jag har ingen aning :/
The Haunted! Det är nu-metal och bör inte kallas metal för att de är bara försöker vara death och black. :( :(
Vad är Kreator då? CDDB säger thrash, men Violent Revolution kom ju 2001 :/
&#25105;&#24605;&#12358;&#12289;&#12422;&#12360;&#12395;&#25105;&#12354;&#12426;
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Nu är det inte roligt längre. Ni behöver inte reta 7thson mer, han blir bara ledsen.

Har ni tjackat Grip Inc. ännu?
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
höken
Posts: 623
Joined: 2002-08-26 20:46:26

Post by höken »

egar wrote: Har ni tjackat Grip Inc. ännu?
Nepp, har fortfarande inte riktigt förstått vad det var för musik.
Blev förvirrad ett tag där :)

egar wrote: Nu är det inte roligt längre. Ni behöver inte reta 7thson mer, han blir bara ledsen.
Moget....
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

thimp wrote:Vad är Kreator då? CDDB säger thrash, men Violent Revolution kom ju 2001 :/
joo det är klart Kreator och deras Violent Revolution skivan är Thrash. Men han menade väl att de bästa Thrashskivorna kom under 80-talet. Men jag tycker bara Kreator har blivit bättre och bättre med tiden. Iofs är några av deras skivor från Senare 90-talet skit. Men Violent Revolution är en av de bästa med dom. Riktigt bra :)
AMD Athlon 64 X2 6000+, Gigabyte GA-MA770-DS3, 4gb ddr2 1066mhz, XFX Geforce 9800GT 512mb, Samsung Spinpoint 250gb, Western Digital 250gb - Windows Vista Home Premium
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

höken wrote:
egar wrote: Har ni tjackat Grip Inc. ännu?
Nepp, har fortfarande inte riktigt förstått vad det var för musik.
Blev förvirrad ett tag där :)
Thrash metal, inte sann sådan dock men ändå.

höken wrote:
egar wrote: Nu är det inte roligt längre. Ni behöver inte reta 7thson mer, han blir bara ledsen.
Moget....
Ja det är väl moget av mig som säger åt mobbarna att de ska sluta? :o
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

egar wrote:
höken wrote:
egar wrote: Nu är det inte roligt längre. Ni behöver inte reta 7thson mer, han blir bara ledsen.
Moget....
Ja det är väl moget av mig som säger åt mobbarna att de ska sluta? :o
Jag tror han trodde du menade det som en mobbning själv, och att du inte menade det på allvar utan sa det för att reta 7th.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

lillis wrote:Jag tror han trodde du menade det som en mobbning själv, och att du inte menade det på allvar utan sa det för att reta 7th.
Så är det säkerligen, men det var inte my intention.

Tjacka "Incorporated"!!
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

bupp2 wrote:
thimp wrote:Vad är "sann metal"? Vad är thrash som inte spelades in under 80-talet?

Har lyssnat på metal halva mitt liv, mest thrash och jag har ingen aning :/
The Haunted! Det är nu-metal och bör inte kallas metal för att de är bara försöker vara death och black. :( :(
The Haunted är väl för i helvete inte Nu-Metal! Jag kan respektera det mesta men där sket du fanemig i det blå skåpet.
I och för sig är själva definitionen på Nu-Metal lite luddig, men generellt så verkar det vara LimpBizkitz, Korn, System of A Down och såna rapmetal-wannebees.
Om the Haunted inte är Trash så är de åtminstonde Neo-Trash. De har mer gemensamt med Slayer än med Korn.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Metal är numer ett såpass diffust koncept att man förmodligen kan definera vilket band somhelst som metal.

Den här tråden är tyvärr för övrigt en förstärkning av mina fördomar mot människor som kallar sig för "hårdrockare".

För övrigt anser jag att Meshuggah är bäst ;D
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Big_Bird wrote:The Haunted är väl för i helvete inte Nu-Metal! Jag kan respektera det mesta men där sket du fanemig i det blå skåpet.
I och för sig är själva definitionen på Nu-Metal lite luddig, men generellt så verkar det vara LimpBizkitz, Korn, System of A Down och såna rapmetal-wannebees.
Om the Haunted inte är Trash så är de åtminstonde Neo-Trash. De har mer gemensamt med Slayer än med Korn.
Jag tror att det var höken som skrev något om att The Haunted var nu-metal någonstans på de första sidorna i den här tråden, och bupp2 är ironisk och skojjar hejvilt med honom om detta. ;)

För övrigt så tycker jag att du borde veta att det heter tHrash. ;)
fisk wrote:Den här tråden är tyvärr för övrigt en förstärkning av mina fördomar mot människor som kallar sig för "hårdrockare".
Självklart är det så och värre kommer det bli när allt fler kids blir "äkta" och fattar inte att vi gamlingar lagt ner tjatandet om äkta hit och äkta dit för länge sedan. Själv tycker jag däremot att det är extremt kul att leka tr00-snubbe lite då och då med nykomlingar. :)
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

egar wrote:
Big_Bird wrote:The Haunted är väl för i helvete inte Nu-Metal! Jag kan respektera det mesta men där sket du fanemig i det blå skåpet.
I och för sig är själva definitionen på Nu-Metal lite luddig, men generellt så verkar det vara LimpBizkitz, Korn, System of A Down och såna rapmetal-wannebees.
Om the Haunted inte är Trash så är de åtminstonde Neo-Trash. De har mer gemensamt med Slayer än med Korn.
Jag tror att det var höken som skrev något om att The Haunted var nu-metal någonstans på de första sidorna i den här tråden, och bupp2 är ironisk och skojjar hejvilt med honom om detta. ;)

För övrigt så tycker jag att du borde veta att det heter tHrash. ;)
Bah bah bah... jag är sjuk... jag avsäger mig allt ansvar för stavningar, formuleringar och påkommande av ironi. ;)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

Bara jag som tycker att någon borde skriva "Hur man är en sann metal head"? =)
&#25105;&#24605;&#12358;&#12289;&#12422;&#12360;&#12395;&#25105;&#12354;&#12426;
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

thimp wrote:Bara jag som tycker att någon borde skriva "Hur man är en sann metal head"? =)
Hur man är en sann Metal Head:
1) Rangordning. Eftersom Metal alltid var bäst förr och ju förr du såg/upptäckte ett metal-band desto mer äkta är du så baserar sig rangordning bland metal heads på ålder.
Mest äkta är den som såg Iron Maidens första spelning i Sverige. (När de var förband till KISS). Skulle någon kunna hävda att han faktiskt såg Steve Harris i "Burning Ambition" på någon obskyr londonklubb innan detta så är han givetvis en mer äkta Metal Head.

Bandfakta är viktiga. Om du klarar av att placera in namnen Cliff Burton, Clive Burr, Ron McGoverny och Louis Firpo i metalhistorien är du givetvis mer äkta en någon som inte klarar av det.

Att känna till obskyra svenska band är äkta. Om någon mästrar dig genom att veta vem av de föregående som inte är en hårdrockare utan den argentiske boxaren "Tjuren från Pampas" så kontra med att du äger en eller flera skivor av Heavy Load.

Bootlegs är äkta. Ju fler obskyra bootlegs med tattigt ljud från Metallicas tidiga turnéer du har desto coolare är du. Riktigt coola bootlegs är Metallicas "Fanatic Battery" (första spelningen i sverige efter Cliffs död) och "Horsemen of the apocalypse" (Med dave mustaine på sång på en av låtarna)

Metallica är äkta. Skivorna innan den svarta skivan. Allt efter "...and Justice For All" är pinsamt oäkta.

2) Klädsel. Sletna Jeans, helst svarta men sletna blå går bra det också.
Skinnrock om du vill vara dödsmetallare, men rita för i helvete dit lite oläsliga bandloggor och ockulta symboler med tippex så ingen tror du är Synthare.

3) Attityd. Alla som inte tycker precis som du har inte fattat någonting. All musik du inte gillar är skit och bögig. Om någon envisas med att ha avvikande åsikter så är han inte äkta. (Tjejer är by default inte äkta)

4) Du måste spela ett instrument, och inte något sånt där böginstrument som nyckelharpa eller klarinett. Ett riktigt metalinstrument har strängar eller skinn. (Banjo, som har både strängar och skinn är det allra mest metal instrumentet som går att uppbringa)

5) Du måste gilla ockultism och svart magi. Helst sånt som skrevs om av H.P. Lovcraft, och du måste ta det på allvar. Jävlar vad synd om dig det blir när store Cthuluh kommer om du inte tar det på allvar.

6) Skit i vad andra säger, gilla den metal du själv gillar. Klä dig som du vill och ha vilka jävla åsikter du vill... bara idioter bryr sig ;)

Det är i alla fall en början till en manual. Någon som har fler viktiga punkter att lägga till är välkommen att göra så.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Man måste ha minst 1½ meter långt hår.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

egar wrote:Man måste ha minst 1½ meter långt hår.
Pottlugg och Hockeyfrilla är också acceptabla. Men måste kombineras med mycket långt och stripigt hår för att se coolt och "metal" ut.
(Ingen jävla "stefan edberg"-frill här inte.)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
flaeskflaesk
Hedersbit
Posts: 1246
Joined: 2002-02-19 19:43:29
Location: BBzor

Post by flaeskflaesk »

In flames ikväll var ju jääävligt bra!
Locked