JAIL-TOWER (Nytt project) Massor av bilder

Avdelningen för modifiering samt generell elektronik och teknik.
Post Reply
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Gjut in ettpar I-bultar i murbruket som du sedan hänger träskivan på och drar åt en mutter för att fixera :)
Kan inget om mycket
User avatar
Elitemodd
Posts: 298
Joined: 2004-11-21 21:12:39
Location: Vilda väsby
Contact:

Post by Elitemodd »

Bad_and_ugly wrote:Gjut in ettpar I-bultar i murbruket som du sedan hänger träskivan på och drar åt en mutter för att fixera :)

Nu fattar jag inte riktigt ?!? Kanske är trött :)
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Man riktar dom inåt i chassit och borrar hål i plywoodskivorna som de går igenom, sen är det bara att dra på en mutter på bulten för att fästa plywooden mot tegelväggen istället för att försöka gjuta fast den. :)
Kan inget om mycket
User avatar
Elitemodd
Posts: 298
Joined: 2004-11-21 21:12:39
Location: Vilda väsby
Contact:

Post by Elitemodd »

Nu gick jag ut kl 07.00 i morse och tog sand från sandlådan på gården.Så här blev resultatet


Image

Image

Image

Image


Detta är bara ett test,så det skall målas en gång till,så ni slipper å skriva om det:rolleyes:


:)
User avatar
Illuwatar
Hedersbit
Posts: 2116
Joined: 2002-02-21 11:14:49
Location: Haninge
Contact:

Post by Illuwatar »

Det jag kan tycka är att fogen ser för blank ut. Försök matta ner den samt ge den en lite "skitig" touch så blir det perfekt.
Born to mod..
Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.
Quad Core - som fyrhjulsdrift för datorer: Du kommer alltid vidare även när det tar emot...
User avatar
Elitemodd
Posts: 298
Joined: 2004-11-21 21:12:39
Location: Vilda väsby
Contact:

Post by Elitemodd »

Illuwatar wrote:Det jag kan tycka är att fogen ser för blank ut. Försök matta ner den samt ge den en lite "skitig" touch så blir det perfekt.
ja kanske det,fast blixten gör ju en del.Det ser faktikst bättre ut här!

:)
User avatar
Elitemodd
Posts: 298
Joined: 2004-11-21 21:12:39
Location: Vilda väsby
Contact:

Post by Elitemodd »

Här är lite nya bilder


Tog en bild utan blixt,så man kan få en humm om hur det ser ut


Image
Image

Helhets bild



Image
User avatar
Elitemodd
Posts: 298
Joined: 2004-11-21 21:12:39
Location: Vilda väsby
Contact:

Post by Elitemodd »

Så här blev luckan

Tagen utan blixt föratt se bättre hur luckan blev :)

Image
Image
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

I mina ögon så ser det mer ut som en ugn (tegelvedugn) än ett fängelse, dessutom håller jag nog med om att fogarna ser för glansiga/plastiga ut. Men ett ambitiöst och kul bygge du gjort här :) - jag är avundsjuk på din kreativa energi.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Elitemodd
Posts: 298
Joined: 2004-11-21 21:12:39
Location: Vilda väsby
Contact:

Post by Elitemodd »

fisk wrote:I mina ögon så ser det mer ut som en ugn (tegelvedugn) än ett fängelse, dessutom håller jag nog med om att fogarna ser för glansiga/plastiga ut. Men ett ambitiöst och kul bygge du gjort här :) - jag är avundsjuk på din kreativa energi.
Kom hit å baka pizza med mig över en lättöl
User avatar
Elitemodd
Posts: 298
Joined: 2004-11-21 21:12:39
Location: Vilda väsby
Contact:

Post by Elitemodd »

Har suttit en stund nu å sågat ut för cdromar.Tegelt ska ju kläs ända intill cdromarna.

Image

Här har jag sågat ut för 120mm fläkten,det skall sitta en på andra sidan oxå.(det jag ritat där är INTE där jag skall såga,det va bara ett test)

Image


Nu till min fråga.Skall jag andvända ameringsjärn även där så det ser ut som ett järngaller???(Fläktgallret)

Kanske ett sånt här i koppar(Kanske blir för mycket)
Image

mvh elitemodd
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

det förzinkade gallret ser bra ut på en tegelvägg, antingen svart eller i sin orginalfärg, men plastventilen ser bara hemsk ut.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Elitemodd
Posts: 298
Joined: 2004-11-21 21:12:39
Location: Vilda väsby
Contact:

Post by Elitemodd »

Ghlargh wrote:det förzinkade gallret ser bra ut på en tegelvägg, antingen svart eller i sin orginalfärg, men plastventilen ser bara hemsk ut.
Jo det var den jag menade den andra fäljde ju bara med för att jag inte orkade klippa bilden
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Sandpappra lite på gallret och lämna det utomhus ett tag så att det blir lite rost (gör att det ser lite mer autentiskt ut).
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Det kanske inte är jordens bästa idé, lite rost sprider sig lätt och blir mycket rost, bättre att leta upp rostbrun färg och måla rost.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Ghlargh wrote:Det kanske inte är jordens bästa idé, lite rost sprider sig lätt och blir mycket rost, bättre att leta upp rostbrun färg och måla rost.
Sprider sig till träet menar du? Ja, jo - livsfarligt ;)
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Elitemodd
Posts: 298
Joined: 2004-11-21 21:12:39
Location: Vilda väsby
Contact:

Post by Elitemodd »

Nu har jag satt dit galler för fläktarna.Sätta ditt gallret va inga problem.Men såga till 2cm teglet var ett rent he**vete,iom att dom har lätt för att spricka.Blev ett par som gick åt skogen:)

men här är resultatet utan fogar:)


Image


Image

Image
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Det där vart inte tokigt de eller!!
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Elitemodd
Posts: 298
Joined: 2004-11-21 21:12:39
Location: Vilda väsby
Contact:

Post by Elitemodd »

Var på jobbet idag,snackade med målaren han hade en burk med gråaktig färg.Så jag köpte en kanel ängd till honom och jag fick färgen:)


Det kanske är svårt att se på bilden,men jag tycker att den nya grå är f*n så mycket bättre
än den gammla,som nu ser nästa blå ut:) Men som sagt så är det svårt att få den bra på bild,ser bättre ut här hemma!

OBS!alla enheter som typ dvd cdromar nätagg hårdiskar m.m som sitter i bygget nu är bra mallar.(Trasiga saker)

Image

Image


All den ljusa fogen är den nya gråa färgen
User avatar
Illuwatar
Hedersbit
Posts: 2116
Joined: 2002-02-21 11:14:49
Location: Haninge
Contact:

Post by Illuwatar »

Den nya färgen ser bättre ut. Fortfarande lite blank, men det kanske kan mattas ner med lite fint sandpapper? Bygget blir mer och mer intressant vartefter det fortskrider - garanterat annorlunda. Borde bli bra kylning i detta pga den stora luftvolymen i lådan. Den är som gjord för ett dual-system med många hårddiskar i RAID-5...
Born to mod..
Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.
Quad Core - som fyrhjulsdrift för datorer: Du kommer alltid vidare även när det tar emot...
User avatar
Elitemodd
Posts: 298
Joined: 2004-11-21 21:12:39
Location: Vilda väsby
Contact:

Post by Elitemodd »

Illuwatar wrote:Den nya färgen ser bättre ut. Fortfarande lite blank, men det kanske kan mattas ner med lite fint sandpapper? Bygget blir mer och mer intressant vartefter det fortskrider - garanterat annorlunda. Borde bli bra kylning i detta pga den stora luftvolymen i lådan. Den är som gjord för ett dual-system med många hårddiskar i RAID-5...

Tror att det är blixten för färgen är matt,ja vi får se ska måla allt å se om man kan hitta på nå kul med fogen :)
User avatar
Illuwatar
Hedersbit
Posts: 2116
Joined: 2002-02-21 11:14:49
Location: Haninge
Contact:

Post by Illuwatar »

Om du är lite finurlig kan du efterbearbeta grundmålningen med matt hobbyfärg i olika bruna nyanser för att få ett skitigare utseende. Du kan ta ideer från dom som bygger modellstridsvagnar och liknande - dessa brukar "skitas ner" för att få ett mer realistiskt utseende. En variant kunde vara att strö finkornig sand (finns hos djurhandlare eller i modellaffärer) i den fuktiga färgen och på så sätt få ytan mer bruk-lik.
Born to mod..
Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.
Quad Core - som fyrhjulsdrift för datorer: Du kommer alltid vidare även när det tar emot...
User avatar
Elitemodd
Posts: 298
Joined: 2004-11-21 21:12:39
Location: Vilda väsby
Contact:

Post by Elitemodd »

Här är lite nya bilder

Image


Här kommer radiatorerna att sitta,lådan har gångjärn så man kan fixa bort dammet om det kommer nåt :)

Image
Image


Det kommer 2 st radiatorer (skall såga upp för fläktarna)
Image
User avatar
Elitemodd
Posts: 298
Joined: 2004-11-21 21:12:39
Location: Vilda väsby
Contact:

Post by Elitemodd »

lite fler bilder på fronten



Det sitter lite färg på ameringsjärnen (slarv)Det skall tas bort med stålborste

Image


skärmen fått en putskant (det är inte målefärg på skärmen,det är nåt som speglar sig)
Image

Image
Image
Image
Image


Här är en lite rolig bild:) Man ser lite av helheten

Image
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

borde inte tegelfärgen gå hela vägen in i öppningarna så det ser ut som tegelstenar? Nu ser det ut som om du har limmat tunna tegelflagor på en betongvägg.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Post Reply