Vet jag, hur jag ser jag ut i andras ögon ?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Tunis
Posts: 402
Joined: 2002-04-21 23:23:00
Location: Stockholm

Post by Tunis »

Citat från t3o:
edit: sen är det det att jag är blyg i tjejers sälskap(talar bara om jag blir tilltalad etc.).
he he kan säga att du är långt ifrån ensam. Jag tror jag har varit sån till nu i gymnasiet, då känns det mycket lättare och fok är mer öppna. Men det är som alla andra också säger, förtsätt att försöka, tappa inte hoppet, och det kan du i för sig inte. Det gäller bara att först tänka på vad man tänker på, och om man sedan börjar tänka på om vad man tänker om sig själv så känns det redan bä'ttre. Så brukar jag göra. Jag brukar också skratta åt det, att allt verkar så hopplöst, men det är det INTE!

Och du, man kan inte bli fulare, man är den man är i andras ögon. Sen kan jag ge dig en sak som piggar upp. Det är låt som heter Aerials med bandet System of down den är verkligen uppiggande tycker jag i alla fall, börja lyssna på den nu i helgen.
Sen tänk dig alla människor, på att alla har olika händer, tår, fötter, hjärtan, sinnen och nånstanns bland alla dessa olika finns du. Men i en mångfald i den storleken så finns det alltid vissa som liknar varandra och förstår varandra. Det är det som är uppgiften.
Similem habent labra lactuam.
User avatar
thr
Posts: 1242
Joined: 2002-06-26 22:55:24
Location: Skene
Contact:

Post by thr »

Jag läste nestan alla inlägg i tråden.. pallade inte de sissta bara... well well.. here's my two cents:

Som många vet, så hör jag inte till den skaran som betraktas som "normal" av den stora allmänheten, jag ser annorlunda ut, jag tänker annorlunda... men sen att sitta o säga "jag är annorlunda mot alla andra, jag är cool"... är oxo fel... jag lever som jag vill, jag klaer mig som jag vill jag tycker och tänker vad jag vill.. sen får de människor runt mig dömma mig hur dem vill, sålänge jag är nöjd med den jag är, och att jag står för vad jag tycker/tänker.
Men visst, jag har inte något speciellt mega bra självförtroende. Jag har bara lärt mig att ignorera onda/elaka/dumma kommentarer om vem jag aer och hur jag ser ut... och tro mig, jag får många sådana.. iaf några ggr i veckan.

Sen det du skrev (Tunis) om hur man skulle betrakta sig själv, ifall man gick förbi sig själv på stan eller liknanade och betraktade sig själv utrifrån... ja du... jag skulle nog bli rädd för mig, iaf. om jag tillhörde den "grå massan"
Många tror att jag strävar efter att vara annorlunda, att jag älskar när en hel buss sittar på mig när jag går på, visst det kan vara lite kul ifall några kollar på en och pekar lite försiktigt, så jag inte ska märka att dem kollar... men det är inte vad jag strävar efter... jag försöker bara vara mig själv.

Sen det du skrev om att hon tyckte du var "läskig", förstår inte riktigt vad du menar... typ som ond/elak? eller bara udda?
Jag brukar ofta få kommentarer av kompisar (och framförallt min ex. flickvänn.. iaf under de senaste dagarna :F) att jag är känslokall och dem uppfattar mig som lite konstig, och ond (får jag faktiskt höra ganska ofta), jag har fortfarande itne kommit på något bra svar när någon säger något liknande till mig... men men... jag kanske är lite känslokall... vem vet.

nu har jag babblat på som satan... mest om mig själv.. men det jag försöker säga, är vad alla andra redan har sagt/kommer säga:

Var dig själv, skit i andra. Det viktiga är att du trivs med dig själv, inte att personerna runt dig försöker ändra på dig så dem ska "trivas" med dig.

t3o:

Det du skrev om flickvaenn och sont... ja du.. ifall du är väldigt utseende fixerad så kan du skicka en bild på dig sa kan jag sejja vad jag tycker :F jag är ärlig, och får välldigt mkt skit för vad jag säger ofta (lite halvironi i detta med bilden men men)
Men dömma av din avatar så ser du ganska bra ut, men du ser inte så gammal ut på den? flickorna kommer senare.. kan ju skriva en liknande sak som du skrev... (fast omvänd)

Jag är ute o festar mycket
Jag ser inte mig själv som jätte vacker, men jag är nöjd med mig iaf
Jag får flickor, ett strul ett knull.. vad du nu vill kalla det, i princip varje helg.
Jag dricker som satan, gör bort mig när jag är för full.

Gör dessa faktorer mig en mer lyckad människa? nej... de flesta skulle nog säga tvärtom ....

that's all folks:)
4432174644
Posts: 1162
Joined: 2002-03-08 2:31:18

Post by 4432174644 »

j0ch0z wrote:Jag har aldrig haft många brudar. (kanske inte så många seriösa förhållande). ;)
Jag betraktar mej inte som ful. ;D
Jag festar ofta. 8)

Men ändå känner man sig lite misslyckad... :-/
Threat wrote:Jag är ute o festar mycket
Jag ser inte mig själv som jätte vacker, men jag är nöjd med mig iaf
Jag får flickor, ett strul ett knull.. vad du nu vill kalla det, i princip varje helg.
Jag dricker som satan, gör bort mig när jag är för full.

Gör dessa faktorer mig en mer lyckad människa? nej... de flesta skulle nog säga tvärtom ....
De va väl typ samma va?
User avatar
thr
Posts: 1242
Joined: 2002-06-26 22:55:24
Location: Skene
Contact:

Post by thr »

j0ch0z wrote:
j0ch0z wrote:Jag har aldrig haft många brudar. (kanske inte så många seriösa förhållande). ;)
Jag betraktar mej inte som ful. ;D
Jag festar ofta. 8)

Men ändå känner man sig lite misslyckad... :-/
Threat wrote:Jag är ute o festar mycket
Jag ser inte mig själv som jätte vacker, men jag är nöjd med mig iaf
Jag får flickor, ett strul ett knull.. vad du nu vill kalla det, i princip varje helg.
Jag dricker som satan, gör bort mig när jag är för full.

Gör dessa faktorer mig en mer lyckad människa? nej... de flesta skulle nog säga tvärtom ....
De va väl typ samma va?
8)
User avatar
Tunis
Posts: 402
Joined: 2002-04-21 23:23:00
Location: Stockholm

Post by Tunis »

Tänkte börja med att säga : Skit bra skrivet Threat ! :D Verkligen inspirerande oh vissa likheter kände jag med dig.
typ som ond/elak?
Ja alltså mitt förhållande till denna tjej har varit följande: Jag pluggis, hon runk objekt för väldigt många killar i hela högstadiet. Hon tror jag tyckte att jag var speciell för att jag var så bra på alla prov och att jag alltid kunde alla frågor folk undrade inför NO prov( min starka sida ) Men jag tror också att hon tycker jag är läskig för att hon inte vet hr jag är, hur jag reagerar, jag har liksom aldrig varit mig själv framför henne, bara ett jävla trött spöke. Men jag tror att hon såg mig som ond/elak.
Var dig själv, skit i andra. Det viktiga är att du trivs med dig själv, inte att personerna runt dig försöker ändra på dig så dem ska "trivas" med dig.
Detta är faktiskt ett sätt jag har följt ett tag nu men ett problem är när jag har hävdat mig i sikutiner så har jag ofta ändrat mig efteråt eftersom jag oftast alltid gör så med allt som är relativt. Men annars har jag försökt med detta och ska pröva en sak snart (när jag får tid eller pengar också kanske ;D ) Jag ska efter en fredag gå ut och köpa ett par vita linser, färga håret med det starkaste färgnings medlet som finns i handlen till håret är helt vitt. Sen ska jag gå till skolan, helt svart klädd med min skinnjacka. Ska bli jävligt kul när jag väl gör det och hur folk kommer att reagera. Men då ska jag skita i allt vad folk tycker och tänker. Heh ....nu jäävlar va trött jag kommer att vara imorgon ska upp kl 5:45 ...ååå va trevligt ..
Similem habent labra lactuam.
User avatar
thr
Posts: 1242
Joined: 2002-06-26 22:55:24
Location: Skene
Contact:

Post by thr »

Tunis wrote:Tänkte börja med att säga : Skit bra skrivet Threat ! :D Verkligen inspirerande oh vissa likheter kände jag med dig.
typ som ond/elak?
Ja alltså mitt förhållande till denna tjej har varit följande: Jag pluggis, hon runk objekt för väldigt många killar i hela högstadiet. Hon tror jag tyckte att jag var speciell för att jag var så bra på alla prov och att jag alltid kunde alla frågor folk undrade inför NO prov( min starka sida ) Men jag tror också att hon tycker jag är läskig för att hon inte vet hr jag är, hur jag reagerar, jag har liksom aldrig varit mig själv framför henne, bara ett jävla trött spöke. Men jag tror att hon såg mig som ond/elak.
Var dig själv, skit i andra. Det viktiga är att du trivs med dig själv, inte att personerna runt dig försöker ändra på dig så dem ska "trivas" med dig.
Detta är faktiskt ett sätt jag har följt ett tag nu men ett problem är när jag har hävdat mig i sikutiner så har jag ofta ändrat mig efteråt eftersom jag oftast alltid gör så med allt som är relativt. Men annars har jag försökt med detta och ska pröva en sak snart (när jag får tid eller pengar också kanske ;D ) Jag ska efter en fredag gå ut och köpa ett par vita linser, färga håret med det starkaste färgnings medlet som finns i handlen till håret är helt vitt. Sen ska jag gå till skolan, helt svart klädd med min skinnjacka. Ska bli jävligt kul när jag väl gör det och hur folk kommer att reagera. Men då ska jag skita i allt vad folk tycker och tänker. Heh ....nu jäävlar va trött jag kommer att vara imorgon ska upp kl 5:45 ...ååå va trevligt ..

tackar...

hehe cool idé med linserna o de.. men assa... inte det jag taenkte lr vad man ska sejja... nu gör du det för att få uppmärksamhet, villket man inte "ska göra" eller vad man ska kalla det :) inte så att det är dåligt... men bara det att det kanske inte är rätt motvering till att göra något sådant? (låter ju som värsta moraltanten :>)

uhm... aja... vet inte riktigt vad jag ska skrivanu så väntar på ett bra svar :F

edit:
hehe.. jo det finns sådana tjejjer på min skola oxo.. "Problemet" är att dem är rent ut sagt, skiträdda för mig.. ganska skrattretande faktiskt..... :)
User avatar
real_Escobar
Posts: 594
Joined: 2002-08-15 4:46:15

Post by real_Escobar »

Det man inte känner till är man rädd för.
User avatar
evilivar
Posts: 55
Joined: 2002-03-18 11:46:37
Location: söderhamn
Contact:

Post by evilivar »

G|nu wrote:"Beauty lies in the eye of the beholder."
Beauty lies in the eye of the beerholder.

sen så spelar inte utseende nån roll egentligen inte för mig iaf vill bara ha någon som är trevlig att vara med
jag säger inte att du är dum, det blir bara lite fel när du tänker
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

t3o wrote:Visst är det jag på bilden, men den är drygt ett år gammal, jag är mycket fulare nu...

edit: sen är det det att jag är blyg i tjejers sälskap(talar bara om jag blir tilltalad etc.). jag har även en liten ölmage ;(
De ser iofs lite grön ut :-/ ;D :P
ymer
Posts: 515
Joined: 2002-03-08 13:34:52

Post by ymer »

hehe, men t3o. ... liten ölmage är du knappast ensam om :D

sen blyg är du fan inte heller ensam om.. uscha. värsta som finns nog är nog när nån säger "va?!" när man snackar med dem.. då får man hjärnsläpp :)
"when will now be then?"
".......soon"
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

siC wrote:hehe, men t3o. ... liten ölmage är du knappast ensam om :D

sen blyg är du fan inte heller ensam om.. uscha. värsta som finns nog är nog när nån säger "va?!" när man snackar med dem.. då får man hjärnsläpp :)
...va!? :P
ymer
Posts: 515
Joined: 2002-03-08 13:34:52

Post by ymer »

vadå va? :)

Edit: haha.. ok, nu fatta jag va du mena ;) .. :-*
"when will now be then?"
".......soon"
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Jag tror att jag är ganska ytlig, jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha ett förhållande eller strula med någon som är ful(det är ju klart att jag bryr mig om hur personen är också, kanske inte när det är strul). Definiera ful, någon? Alla har olika åsikter, jag tror att dom flesta kan falla atraktiva för "x" -antal personer, tyvär inte alltid dom man själv är intresserad av. Och sen är det inte bara utseendet som räknas (har jag fått höra).
t3o wrote:Jag är nog ganska misslyckad...
jag har aldrig haft en flickvän
jag betraktar mej som ful (vilket jag e)
jag festar aldrig

datorn är det enda jag har, det är även den som tar/tog död på allt det andra
Om du tycker att du är misslyckad för att du inte festar och har flickvän så kan du ju börja festa (skaffa flickvän är väll inget man bara gör "sådär", men det kommer nog... bara du lyckas slita dig från datorn ibland) eller är det så att andra tycker att du är misslyckad för att du inte är ute och festar?
Jag tycker att du kan försöka följa med på nån fest nån gång, tycker du att det är kul så kan du ju fortsätta och festa och plötsligt kommer du kanske ha en flickvänn... eller så känner du dig inte alls road, jag har varit på fester ganska mycket den senaste tiden, och ungefär helften har varit skojigga :-/ ...fast iofs så blir det vad man gör det till.

Angående ditt utseende, det är inget fel på det, men jag kan tyvär inte påstå att jag är atraherad av dig :P ...men du tar nog inte illa upp ;)
Last edited by syntetisk on 2002-09-23 13:04:53, edited 1 time in total.
GibIt
Posts: 348
Joined: 2002-03-08 22:46:04
Location: Svängsta
Contact:

Post by GibIt »

Skulle någon inte vilja vara med mig för att hon tycker att jag är ful (det är väl ganska många) skulle jag inte vilja vara med henne heller...

Vem vill vara med någon som bara dömer folk efter deras utseende?
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

GibIt wrote:Skulle någon inte vilja vara med mig för att hon tycker att jag är ful (det är väl ganska många) skulle jag inte vilja vara med henne heller...

Vem vill vara med någon som bara dömer folk efter deras utseende?
Om du "citerad" mitt inlägg så skrev jag iofs att det inte bara utseendet som räknas
GibIt
Posts: 348
Joined: 2002-03-08 22:46:04
Location: Svängsta
Contact:

Post by GibIt »

elak wrote:Om du "citerad" mitt inlägg så skrev jag iofs att det inte bara utseendet som räknas
Nej, jag citerade faktiskt inte ditt inlägg, men ditt inlägg fick mig att komma och tänka på det ;D

Jag personligen skulle dock aldrig kunna vara ihop med någon "ytlig" person.
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

GibIt wrote:
elak wrote:Om du "citerad" mitt inlägg så skrev jag iofs att det inte bara utseendet som räknas
Nej, jag citerade faktiskt inte ditt inlägg, men ditt inlägg fick mig att komma och tänka på det ;D

Jag personligen skulle dock aldrig kunna vara ihop med någon "ytlig" person.
Stackars dig då :P ::)
User avatar
Snake-Eye
Posts: 19
Joined: 2002-03-10 21:45:08
Contact:

Post by Snake-Eye »

Nää men eftersom jag är så snäll så säger jag hur du ser ut...
du ser förjävlig ut...
Störst, Bäst och Vackrast
GibIt
Posts: 348
Joined: 2002-03-08 22:46:04
Location: Svängsta
Contact:

Post by GibIt »

elak wrote:Stackars dig då :P ::)
Mm, det är synd om mig som hellre är ihop med någon trevlig och intressant person än någon hjärndöd bimbo :( ::)

Smaken är som baken...
User avatar
flaeskflaesk
Hedersbit
Posts: 1246
Joined: 2002-02-19 19:43:29
Location: BBzor

Post by flaeskflaesk »

GibIt wrote:Jag personligen skulle dock aldrig kunna vara ihop med någon "ytlig" person.
Håller med, dock tror jag elak kan vara seriös om han bara vill. :)
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Snake-Eye wrote:Nää men eftersom jag är så snäll så säger jag hur du ser ut...
du ser förjävlig ut...
Vem sa du till????
GibIt wrote:
elak wrote:Stackars dig då :P ::)
Mm, det är synd om mig som hellre är ihop med någon trevlig och intressant person än någon hjärndöd bimbo :( ::)

Smaken är som baken...
Men..GAHHH... det har jag inte sagt, vem har sagt att man inte kan vara snygg OCH vara trevlig och intressant.
zerialcold wrote:
GibIt wrote:Jag personligen skulle dock aldrig kunna vara ihop med någon "ytlig" person.
Håller med, dock tror jag elak kan vara seriös om han bara vill. :)
Tack! :-* ...men jag är seriös, men folk missförstår mig, det kanske är för att jag har uttryckt mig klumpigt :-/
GibIt
Posts: 348
Joined: 2002-03-08 22:46:04
Location: Svängsta
Contact:

Post by GibIt »

elak wrote:Men..GAHHH... det har jag inte sagt, vem har sagt att man inte kan vara snygg OCH vara trevlig och intressant.
Har jag sagt att du har sagt det? Läs igenom mitt inlägg en gång till...

Jag bara konstaterade vad "synd" det är om mig som tycker att det är insidan som räknas ;( ;( ::)
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Jag tycker det är ganska fånigt att BARA se till insidan.

En person är en helhet, yta och inna.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
Arvidos
Posts: 375
Joined: 2002-08-06 21:14:12
Location: Göteborg
Contact:

Post by Arvidos »

Threat wrote:Jag läste nestan alla inlägg i tråden.. pallade inte de sissta bara... well well.. here's my two cents:
Ojdå Threat, jag trodde du bara gillade att snäsa på folk.. (Sen USA-och-Blaha-tråden..) :D
"And Ark dreamt his last dream...

It was a dream of becoming a bird
and seeing the world grow older."
User avatar
thr
Posts: 1242
Joined: 2002-06-26 22:55:24
Location: Skene
Contact:

Post by thr »

Arvidos wrote:
Threat wrote:Jag läste nestan alla inlägg i tråden.. pallade inte de sissta bara... well well.. here's my two cents:
Ojdå Threat, jag trodde du bara gillade att snäsa på folk.. (Sen USA-och-Blaha-tråden..) :D
vafan ska de dara betyda da?
Post Reply