Vart tog ikonen vägen?

Avdelningen för programmering, nätverk samt alternativa OS.
Post Reply
User avatar
Excellium
Posts: 21
Joined: 2002-04-28 1:51:57

Vart tog ikonen vägen?

Post by Excellium »

Jag undrar om någon kan säga mig vad det är för fel när ikonen för internetuppkopplingen nere i Meddelandefältet helt plötsligt har slutat att synas när jag har kopplat upp mig mot internet.
Nu kan man ju tro att jag har glömt att kryssa i "visa en ikon i Meddelandefältet när jag är ansluten", men den är ikryssad.
Jag har även kollat efter virus utan framgång. Jag har ett E56k Modem och Windows XP Pro. Internet funkar förövrigt som skall.
// €xcellium
User avatar
Marwin
Posts: 11
Joined: 2002-09-14 17:08:04
Contact:

Re: Vart tog ikonen vägen?

Post by Marwin »

Testat att boota om?
User avatar
Excellium
Posts: 21
Joined: 2002-04-28 1:51:57

Post by Excellium »

Så här är det:
När jag klickar på min uppkopplingsikon på skrivbordet så kommer den vanliga rutan med inloggningsnamn o.s.v. Sedan klickar jag som vanligt på "ring upp". *massa blippande* väntar......."Användarnamn Authoriseras". Det är nu det händer, när användarnamnrutan försvinner så får jag ingen ikon i meddeladefönstret fast jag har ikryssat det alternativet. Någon som vet varför? Det går att surfa som vanligt men jag ser inte om jag är uppkopplad eller ej. Och dessutom så kan jag inte stänga av internet på vanligt sätt, utan jag måste starta Outlook eller liknade där jag kan välja att stänga av internet när jag stänger ner Outlook.

Edit:
Har testat med reboot, men det händer samma sak varje gång.
Last edited by Excellium on 2002-10-26 21:52:48, edited 3 times in total.
// €xcellium
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

Inte XP som döljer oanvända ikoner automatiskt?
User avatar
Excellium
Posts: 21
Joined: 2002-04-28 1:51:57

Post by Excellium »

Jo jag vet. Men det alternativet är redan avbockat.
// €xcellium
User avatar
Marwin
Posts: 11
Joined: 2002-09-14 17:08:04
Contact:

Post by Marwin »

Om installation av Windows tror jag :)
Släng in Linux när du ändå är i farten :D
User avatar
Gussoh
Posts: 974
Joined: 2002-05-09 11:32:06
Location: Mölndal
Contact:

Post by Gussoh »

det kommer sig antagligen av att din explorer hänger sig, då försvinner nämligen aktivitetsfältsikonerna ibland. lättast är att bocka ur att visa ikonen å apply, å sen bocka för den så kommer den tillbaka.
Jag tycker att grön är en fin färg.
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Av gammal vana så tror jag att jag vet varför du vill ha indikatorn. Av det skälet att veta om det finns aktivitet eller inte. Men om du nu inte har det som anledning så vill jag veta varför, annars låter det lite onödigt att ens ha den.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
Post Reply