Sökfunktion

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
User avatar
natas
Posts: 573
Joined: 2002-10-22 9:58:14
Location: Stockholm, Täby
Contact:

Sökfunktion

Post by natas »

Det skulle vara riktigt najs med en sökfunktion här inne, det har säkert tagits upp många gång och det finns säkert en anledning till att det inte finns nän sån oxå :)
Good advice is something a man gives when he is too old to set a bad example.

/Francois de La Rochefoucauld
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

i forumet eller på 64bits?
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Det finns en sökfunktion på forumet även om den är jävligt konstig av sig
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
natas
Posts: 573
Joined: 2002-10-22 9:58:14
Location: Stockholm, Täby
Contact:

Post by natas »

Haha, det fanns ju en sök =)
När ni svarade sådär så va jag ju tvungen att leta lite hårdare, är van vid att sök finns "närmare" så jag kolla inte där uppe.
Då va ju denna tråd helt onödig =)
Good advice is something a man gives when he is too old to set a bad example.

/Francois de La Rochefoucauld
User avatar
Pappa-Scan
Posts: 551
Joined: 2002-08-28 15:03:06
Location: Gävle

Post by Pappa-Scan »

Jag håller med Fireman här. Mystisk "sökare". Ni kanske kan skriva en liten "FAQ" om hur den funkar? :)
Jag är bättre än dig.
User avatar
natas
Posts: 573
Joined: 2002-10-22 9:58:14
Location: Stockholm, Täby
Contact:

Post by natas »

Det måste vara för att jag e n00b här som gör att jag tycker den funkar fint =)
Good advice is something a man gives when he is too old to set a bad example.

/Francois de La Rochefoucauld
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

natas wrote:Det måste vara för att jag e n00b här som gör att jag tycker den funkar fint =)
Då är vi två ;)
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

det är väl inget konstigt med den funktionen? det kanske är användaren som är lite trög...
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Grim wrote:det är väl inget konstigt med den funktionen? det kanske är användaren som är lite trög...
Naw... det är bara att alla sökfunktioner och liknande på forumet hatar mellanslag, det gör att sökning blir lite jävligt om man vill ha en exakt ordföljd
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
fisk

Post by fisk »

Fireman wrote:
Grim wrote:det är väl inget konstigt med den funktionen? det kanske är användaren som är lite trög...
Naw... det är bara att alla sökfunktioner och liknande på forumet hatar mellanslag, det gör att sökning blir lite jävligt om man vill ha en exakt ordföljd
Hört talas om citationstecken? =)
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

fisk wrote:Hört talas om citationstecken? =)
Det vill inte funka ordentligt, inte i URLer heller... kan inte få urlpostfunktionen att fungera med urler med mellanrum
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Den klarar inte att söka på ord som har tre eller färre bokstäver*, vilket det inte finns någon information om**.

(*Inte som jag har lyckats med. **Inte som jag har sett :) )
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
mirza*
Posts: 1267
Joined: 2002-04-19 15:46:47

Post by mirza* »

Angående urler... Du får omvandla till typ escapade värden eller nåt (kommer inte på nåt vettigt namn)

typ mellanslag kan du skriva som %20 istället...

...

Tycker att sökfunktionen är ok... inte google precis :P men den works for me iaf...

kanske skulle låta google indexa forumet så att man kan söka därifrån istället? ;D
hehe
IL1
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Aha, nu ser jag varför jag har haft stora svårigheter med sökfunktionen här... den klarar inte mellanslag, specialtecken eller ens ÅÄÖ, jag får 2794 svar på "var" medan jag får 0 svar på "när"
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Post Reply