Finalfantasy X till PC

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
Furen
Posts: 115
Joined: 2002-03-19 8:44:47

Finalfantasy X till PC

Post by Furen »

Nån som vet om det kommer så att jag inte köper ett ps 2 i onödan ;D
User avatar
Riley
Posts: 75
Joined: 2002-06-11 21:10:33
Location: Småland.Tranås
Contact:

Re: Finalfantasy X till PC

Post by Riley »

Furen wrote:Nån som vet om det kommer så att jag inte köper ett ps 2 i onödan ;D
'

Vet inte de du...men jag har också tänkt o köpa ett ps2 för att kunna köra de spelet
1+1=3?
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Jag säger det återigen....
Det kommer inte till PC. FFX är endast PS2 exklusivt. Så om ni vill ta del av spelet, köp ps2 då! :)
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Varför släpper de ett benchmarkprogram till FFX?
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Inte vet jag...
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Jag är i stort sett säker på att FFX kommer till PC.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

zinko wrote:Varför släpper de ett benchmarkprogram till FFX?
Det är inte till FFX.. det är till FFXI som tydligen ska bli ett MMORPG.
hej.
User avatar
pro-zeed
Posts: 288
Joined: 2002-06-16 16:46:19
Location: Landskrona
Contact:

Post by pro-zeed »

Till er som vill spela FFX men inte har ett PS2... tveka inte!
Köp ett direkt! Bara FFX gör PS2:an värd att köpa!
Plus att d finns/kommer skitmånga bra spel till PS2 (pallar inte lista alla...)
Men mina favoriter e ju Timesplitters 2, Medal of Honour: Frontline, Gran Turismo m.fl... köp ett ps2 direkt! d e absolut värt pengarna! o där e faktiskt en dvd-spelare i den oxå... så den e värd sina pengar dubbelt upp! multi-funktionell =)
"Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker..."
User avatar
Riley
Posts: 75
Joined: 2002-06-11 21:10:33
Location: Småland.Tranås
Contact:

Post by Riley »

Pro-ZeeD wrote:Till er som vill spela FFX men inte har ett PS2... tveka inte!
Köp ett direkt! Bara FFX gör PS2:an värd att köpa!
Plus att d finns/kommer skitmånga bra spel till PS2 (pallar inte lista alla...)
Men mina favoriter e ju Timesplitters 2, Medal of Honour: Frontline, Gran Turismo m.fl... köp ett ps2 direkt! d e absolut värt pengarna! o där e faktiskt en dvd-spelare i den oxå... så den e värd sina pengar dubbelt upp! multi-funktionell =)
Tar ditt råd och köper en!

Ser här att linc ser ut som en FF9'are! :)
1+1=3?
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Janne Bajs wrote:Ser här att linc ser ut som en FF9'are! :)
Snarare FF7are, men figurerna i det spelet är inte så snygga. :P
hej.
User avatar
Riley
Posts: 75
Joined: 2002-06-11 21:10:33
Location: Småland.Tranås
Contact:

Post by Riley »

linc wrote:
Janne Bajs wrote:Ser här att linc ser ut som en FF9'are! :)
Snarare FF7are, men figurerna i det spelet är inte så snygga. :P
ne de kanske de inte är,men jag håller med om att FF7 var roligare...

Man fastnade lättare i den välgjorda handlingen!
1+1=3?
User avatar
StarZander
Posts: 60
Joined: 2002-09-23 14:59:29
Location: Hässleholm
Contact:

Post by StarZander »

FFVIII spöar ju alla andra FF spel men både FFVII och FFX är VÄLDIGT nära. FFIX är bland det sämsta jag nånsin har spelat....
- The World Is Square
User avatar
Kimball
Posts: 274
Joined: 2002-10-14 22:49:22
Location: Oskarshamn
Contact:

Post by Kimball »

StarZander wrote: FFIX är bland det sämsta jag nånsin har spelat....
Motivera är du snäll. :)
Furen
Posts: 115
Joined: 2002-03-19 8:44:47

Post by Furen »

själv är jag ett riktigt ff fan........och är sorgligt nog inte långt ifrån en riktig skam att jag inte lyckats spara ihop pengar till ett ps 2 än ;( ..........och skulle aldrig våga mej på att jemföra ett ff spel med ett annat ff spel...... dom är lika underbara allihop 8) . Fast har en fråga om hur det kommer att gå på gamecube:n om nån forskat vidare om square kommer att gå över till den?

b.t.w. vet nån en riktigt bra ff sida gerna en lite lista :)
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Kimball wrote:
StarZander wrote: FFIX är bland det sämsta jag nånsin har spelat....
Motivera är du snäll. :)
Det kan jag göra åt honom. :)

Kort och gott, det var alldeles för mycket barnspel över det, d.v.s. fullt med
fabel-djur som noshörningsbarn o.s.v. som springer runt. Trots detta så
spelade jag en bra bit på det tills jag helt enkelt insåg att storyn inte heller
gjorde det bättre, det kändes helt enkelt tomt och enformigt jämfört med
7:an och 8:an.
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
User avatar
StarZander
Posts: 60
Joined: 2002-09-23 14:59:29
Location: Hässleholm
Contact:

Post by StarZander »

Kimball wrote:
StarZander wrote: FFIX är bland det sämsta jag nånsin har spelat....
Motivera är du snäll. :)
ok, jag kan väl försöka... För det första så är det alldeles för lätt, det har ingen som helst utmaning och detta var det första FF spel där jag klarade sista bossen på första försöket. Storyn är riktigt tråkig, men iaf sammanhängade, och den har inga som helst stora händelser... ganska förutsägbar också... grafiken bryr jag mig inte om så den skiter vi i... karaktärerna var tramsiga och löjliga... ZIDANE HAR JU FÖR FAN EN SVANS!!! aja, musiken är ganska bra ibland iaf och det är kul att de har tagit med en massa grejer från alla föregående spel... sen har vi side-quests... det var nästan det sämsta... det var egentligen bara en enda stor side-quest, och det var chocobo hot and cold, som bara var riktigt irriterande och så fick man nstan allting ifrån den... sen så har vi ju olika smaker allihop så det går ju in åp bedömningen också lite...

hoppas att det där räcker...
- The World Is Square
User avatar
StarZander
Posts: 60
Joined: 2002-09-23 14:59:29
Location: Hässleholm
Contact:

Post by StarZander »

Furen wrote:själv är jag ett riktigt ff fan........och är sorgligt nog inte långt ifrån en riktig skam att jag inte lyckats spara ihop pengar till ett ps 2 än ;( ..........och skulle aldrig våga mej på att jemföra ett ff spel med ett annat ff spel...... dom är lika underbara allihop 8) . Fast har en fråga om hur det kommer att gå på gamecube:n om nån forskat vidare om square kommer att gå över till den?

b.t.w. vet nån en riktigt bra ff sida gerna en lite lista :)
de kommer inte att gå över helt och hållet till Nintendo... men de börjar göra spel till dem med... de håller på med FF Tactics Advance, till GBA, och FF Crystal Cronicles till GC. dessa spel kommer INTE till ps tyvärr men annars så är ps2:an deras "huvudkonsol".

om du vill ha en bra ff sida så gå in på http://www.ffuniverse.nu/ . Där kan du även läsa om dessa nya spel till Nintendo och FFVII-2, FFX-2 och remakes:en på FF1 och 2... de har t.o.m. introfilmerna till de sistnämnda...
- The World Is Square
Furen
Posts: 115
Joined: 2002-03-19 8:44:47

Post by Furen »

man tackar för svaret. Okej säg nu att jag köper ett ps 2 (vilket jag givetvis gör ;D ) finns det nån stans billigt typ ett erbujdande med ff x lr likande?
User avatar
StarZander
Posts: 60
Joined: 2002-09-23 14:59:29
Location: Hässleholm
Contact:

Post by StarZander »

Furen wrote:man tackar för svaret. Okej säg nu att jag köper ett ps 2 (vilket jag givetvis gör ;D ) finns det nån stans billigt typ ett erbujdande med ff x lr likande?
jo, det finns paket där man köper en ps2 och FFX i ett... men jag vet inte om det blir billigare... men om du ska köpa det nånstans så köp på elgiganten... de har billigast... hittar man billigare än dem nånstans så kan man visa dem det så sänker de sitt pris under det...
- The World Is Square
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Jag väntar nog hellre på en PS2 emulator än att lägga pengar på en PS2
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
StarZander
Posts: 60
Joined: 2002-09-23 14:59:29
Location: Hässleholm
Contact:

Post by StarZander »

Fenix wrote:Jag väntar nog hellre på en PS2 emulator än att lägga pengar på en PS2
det hade inte jag gjort... spelupplevelsen är mycket bättre på konsol än på dator... det gäller till nästan alla sorters spel, förutom first-person grejer... där är det bättre med dator fast man kan ju koppla in tangentbord och mus till ps2:an...
- The World Is Square
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

StarZander wrote:
Fenix wrote:Jag väntar nog hellre på en PS2 emulator än att lägga pengar på en PS2
det hade inte jag gjort... spelupplevelsen är mycket bättre på konsol än på dator... det gäller till nästan alla sorters spel, förutom first-person grejer... där är det bättre med dator fast man kan ju koppla in tangentbord och mus till ps2:an...
Jo, men eftersom jag tycker att uppspelningen av DVD-film är medioker på en PS2 och att jag redan har en utmärkt DVD-spelare så är det bortkastade pengar.

Men visst.. Fightingspel gör sig bäst på konsoller.
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
Riley
Posts: 75
Joined: 2002-06-11 21:10:33
Location: Småland.Tranås
Contact:

Post by Riley »

Furen wrote:man tackar för svaret. Okej säg nu att jag köper ett ps 2 (vilket jag givetvis gör ;D ) finns det nån stans billigt typ ett erbujdande med ff x lr likande?
http://www.gamesmix.com/pages/mainview. ... ctId=26033
1+1=3?
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Sen kommer ju också FFX-2 8)
FFT som en annan sa här, FF Crystal Chronicle, FF XI, FF XII och sen kanske det kommer FFVII-2 8)
Om ni inte skulle tro mig på det där med FFX-2 och FFVII-2 så kolla på:
www.ffuniverse.nu.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
StarZander
Posts: 60
Joined: 2002-09-23 14:59:29
Location: Hässleholm
Contact:

Post by StarZander »

Fenix wrote:
StarZander wrote:
Fenix wrote:Jag väntar nog hellre på en PS2 emulator än att lägga pengar på en PS2
det hade inte jag gjort... spelupplevelsen är mycket bättre på konsol än på dator... det gäller till nästan alla sorters spel, förutom first-person grejer... där är det bättre med dator fast man kan ju koppla in tangentbord och mus till ps2:an...
Jo, men eftersom jag tycker att uppspelningen av DVD-film är medioker på en PS2 och att jag redan har en utmärkt DVD-spelare så är det bortkastade pengar.

Men visst.. Fightingspel gör sig bäst på konsoller.
jo, men man köper ju inte ett ps2 om man bara ska titta på DVD... det kan bara vara en bonus... men ps2 har också de bästa spelen och för att de ska upplevas på bästa sätt så ska man INTE köra dem på nån emulator...
- The World Is Square
Post Reply