Skins?

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
User avatar
Gosman
Posts: 1034
Joined: 2002-03-19 20:33:10
Location: Göteborg

Skins?

Post by Gosman »

Kan man inte typ fixa "skins" på 64bits.... asså man kan byta färger på bara de "största" delarna... ::) [http://www.mandarin.nu][/url]
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

Eeek! fred som har så lite tid, nej, det blir nog inte aktuellt inom den närmaste eonen :)
» the empire never ended
User avatar
mirza*
Posts: 1267
Joined: 2002-04-19 15:46:47

Post by mirza* »

Tänkte också på det här med skins idag... Denna mörka designen gör mig trött, sur och murken eller nåt sånt så att jag aldrig orkar skriva här på 64bits (någon som hurrar nu =/ )

Hursomhelst... fred har inte tid, det kan vi förstå...
Men om någon där borta försökte få ihop lite tid och kanske släppa ett litet "skinners-pack" med alla bilder, css-filer och en html-fil eller två så att man ser sina förändringar så skulle vi medlemmar kanske kunna plocka ihop ett skin eller två :)

Det kan jag tänka mig att kanske göra! sätta ihop ett skin d.v.s
*mmm drömmer om att få forumet att se ut som resten av skrivbordet :D *

--

hmm fast sen måste ju linc också kanske sätta fixa ett skins-system :-/
är kanske inte så svårt... beroende på hur forumet är uppbyggt... att ändra sökvägen till en enda css-fil hade varit lätt...

*tittade i html-koden... tja sätt all den där css-koden i en fil och låt medlemmarna välja fil själva så kanske...

--

fast om man får ändra skin så är det ju inte riktigt 64bits längre :-/
eller tja detta blåa är väl fortfarande default men ändå... äsch
IL1
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Alltså, nästan allt utseende går att ändra på med hjälp av templates, som finns i phpBB2 som standard, så det är inget hinder. Problemet är att den som isåfall ska göra en template till forumet måste ha vår befintliga template eftersom vi har gjort lite ändringar i forumet (t ex trådnmälningsfunktionen), och då måste vi först ha freds tillåtelse.

Att göra en egen template är dock ett stort jobb.
hej.
User avatar
mirza*
Posts: 1267
Joined: 2002-04-19 15:46:47

Post by mirza* »

Så få se nu... är detta något som ni kommer att försöka att se till att det blir av (genom att t.ex. fråga fred om lov så fort ni får tag på honom) eller ska det "glömmas"? :-/
IL1
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Snarare kul grej som dock är längst ned på den långa listan över saker att göra :(
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
mirza*
Posts: 1267
Joined: 2002-04-19 15:46:47

Post by mirza* »

Tog _några_ minuter fri tid idag och fixade ihop nåt...

Har inte orkat göra om bilderna än... bara css.

Dessutom fixade jag ihop det hela lite kvickt, så färgerna kanske ser lite konstiga ut nånstans...

index, viewforum, viewtopic och posting funkar...


Blev väl lite sådär tycker jag... ok början iaf
IL1
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

Trevligt :)

Jag skulle dock aldrig få för mig att använda den själv. Alldeles för dålig kontrast mellan text och bakgrund, tröttar ut ögonen väldigt effektivt.
» the empire never ended
User avatar
natas
Posts: 573
Joined: 2002-10-22 9:58:14
Location: Stockholm, Täby
Contact:

Post by natas »

whiz wrote:Trevligt :)

Jag skulle dock aldrig få för mig att använda den själv. Alldeles för dålig kontrast mellan text och bakgrund, tröttar ut ögonen väldigt effektivt.
Det går nog att göra flera olika om man kan göra en =)
Good advice is something a man gives when he is too old to set a bad example.

/Francois de La Rochefoucauld
User avatar
mirza*
Posts: 1267
Joined: 2002-04-19 15:46:47

Post by mirza* »

whiz wrote:Trevligt :)

Jag skulle dock aldrig få för mig att använda den själv. Alldeles för dålig kontrast mellan text och bakgrund, tröttar ut ögonen väldigt effektivt.
Jo ok det tänkte jag kanske inte så mycket på :) Blir det aktuellt så får det nog ändras...
IL1
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

Trevligt med grönt annars, även om det inte är så 64bitsigt. :)
» the empire never ended
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Alltid trevligt med alternativ om det bara går ihop med att behålla alla funktioner. :)
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Justja, jag måste ju lägga in min åsikt här...

Forumets färger är perfekta, inte peta.

Om det går att lägga till fler skins så är det ok med mig, bara jag slipper se dom :P
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
mirza*
Posts: 1267
Joined: 2002-04-19 15:46:47

Post by mirza* »

Tja har gjort en version 2 nu... liiiite mer kontrast denna gången :)

hmm du har rätt whiz, det är inte 64bitsigt :-/

Får väl annars lägga detta nånstans ifall jag skulle använda phpbb själv nångång...


vore kul om användare kunde specifiera sin egen css-fil ;D typ advanced inställningar > egen css... så att man kan typ includa en egen från en annan server... man kan ju inte förstöra för någon annan än sig själv...
IL1
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Mirza* wrote:Tja har gjort en version 2 nu... liiiite mer kontrast denna gången :)

hmm du har rätt whiz, det är inte 64bitsigt :-/

Får väl annars lägga detta nånstans ifall jag skulle använda phpbb själv nångång...


vore kul om användare kunde specifiera sin egen css-fil ;D typ advanced inställningar > egen css... så att man kan typ includa en egen från en annan server... man kan ju inte förstöra för någon annan än sig själv...
Hehe, när man kollar på den så får man valet att "logga ut mirza" :P och alla forumlänkar går till samma forum....

Layouten funkar, bra jobb, men det är lite för mycket senap över det för min smak, jag gillar mörker bättre
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Post Reply